Ce costuri implică lansarea unui magazin online

13 Aug 2019

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Investiția inițială într-un magazin online poate varia în funcție de mai mulți factori, așa că specialiștii de la ContentSpeed au creat o listă cu costurile pe care le implică lansarea unui magazin online.

Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primim în echipa ContentSpeed este legată de costul deschiderii unui magazin online. Răspunsul este unul mai complex decât speră cei care pun această întrebare. Acest cost depinde de mai mulți factori, dar evident că investiția în începerea unei afaceri online poate fi estimată dacă luăm în calcul ceea ce presupune.
În primul rând, depinde foarte mult de tipul de afacere online pe care o construiești, dar este bine să pornești bugetarea magazinului online de la un plan de business bine pus la punct. Acest plan de afaceri te ajută să îți clarifici atât nevoile tale actuale, cât și nevoile afacerii tale în viitor. Totuși, vestea bună este că, de obicei, deschiderea unui magazin online nu se va compara cu deschiderea unui nou magazin fizic din punct de vedere al costurilor”, declară Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer în cadrul ContentSpeed, liderul pieței locale de software pentru sectorul de eCommerce.

Ce costuri presupune investiția inițială

Lista este una destul de consistentă, iar antreprenorul sau compania care are în plan deschiderea unui magazin online trebuie să aibă în vedere următoarele tipuri de costuri, care compun investiția inițială în eCommerce:

- Costurile de deschidere ale afacerii tale online din punct de vedere juridic și administrativ – acestea se aplică doar celor care nu au deja un business de retail tradițional;

- Domeniul website-ului;

- Pachetul de hosting/găzduirea web;

- Certificatul SSL;

- Platforma eCommerce și eventualele costuri de dezvoltare și mentenanță ale acesteia;

- Fee-uri și comisioane, pe care le vei plăti către furnizorii tăi principali de servicii – firme de curierat și logistică cu care vei lucra, procesatori de plăți online, sisteme de gestiune de tip POS sau ERP, integrare cu marketplace-uri existente pe piață, comparatoare de prețuri;

- Elementele de design grafic – branding, logo, identitate vizuală, designul site-ului;

- Eventuale costuri cu documentare a produselor din magazinul tău online – fotografii, descrieri de produse;

- Costuri de promovare online ale magazinului tău online și setările de marketing online pentru eCommerce, integrate cu uneltele puse la dispoziție de Google si Facebook;

- Costuri cu stocurile – dacă vei lucra cu stocuri separate sau dacă nu ai deja un magazin fizic, fiind o afacere aflată la început.

Care sunt costurile pentru o platformă de eCommerce

Potrivit specialiștilor de la ContentSpeed, dacă vorbim doar despre platforma eCommerce pe care vom deschide magazinul nostru online, costul acestuia depinde, în primul rând, de specificațiile magazinului respectiv, de integrările și de funcționalitățile pe care dorim ca magazinul online să le aibă. 

Pentru a determina ce platformă eCommerce vrei să alegi, ar trebui să stabilești următoarea listă de nevoi de dezvoltare:

Potrivit ContentSpeed, pe piață există, în acest moment, o gamă variată de opțiuni în ceea ce privește platformele eCommerce, de la platforme open-source până la soluții customizabile sau enterprise. Este foarte important să ții cont de lista de funcționalități prezentată anterior și să alegi o platformă de magazin online scalabilă, care să răspundă tuturor cerințelor tale importante.

ContentSpeed este una dintre cele mai importante companii care contribuie sustinut de peste zece ani la dezvoltarea comertului online in Romania atat pentru branduri, cat si pentru start-up-uri.

Agentia de eCommerce ofera doua categorii de produse dedicate mediului in care se desfasoara activitatea comerciala si servicii conexe pentru sustinerea afacerilor online: Shop (concept e-store), Portal B2B (platforma business), eDistribution, strategii de online marketing si servicii integrabile cu social media.

In randul celor peste 350 de magazine online dezvoltate de ContentSpeed se regasesc branduri cu notorietate in Romania ca Porsche, Panasonic, Diverta, Chicco, Indesit, Ariston, Hotpoint, Austral, Renania, Anveloshop, Vitacom. In randul initiativelor de antreprenoriat dezvoltate in mediul online prin intermediul solutiilor ContentSpeed se numara ZorileStore, Pictorshop.ro si BabyNeeds.ro.

Compania are 30 de angajati in doua centre de suport. In 2012, ContentSpeed a realizat o cifra de afaceri de 400.000 de euro.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul