“Pe măsură ce continuăm să ne urmărim strategia, combinăm competenţa a doi lideri tehnologici. La BMW Group, parteneriatele pe termen lung într-o platformă flexibilă, scalabilă şi non-exclusivă sunt fundamentale pentru evoluţia industrializării condusului autonom. Combinând competenţa principală a celor două companii, vom spori puterea noastră de inovaţie şi vom accelera răspândirea acestei tehnologii”, a declarat Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare.
Ola Källenius, membru al Consiliului de Administraţie al Daimler AG şi responsabil pentru cercetarea concernului şi dezvoltarea Mercedes-Benz Cars, a declarat: “Condusul autonom este una dintre cele mai revoluţionare tendinţe pentru noi în prezent, iar întregul Daimler Group lucrează foarte mult la acest aspect. Ca întotdeauna la Daimler, prioritatea noastră principală este siguranţa. În loc de soluţii individuale şi independente, dorim să dezvoltăm un sistem global solid care să ofere clienţilor o valoare adăugată vizibilă. Colaborând cu partenerii potriviţi, vrem să facem progrese semnificative în îmbunătăţirea performanţei acestei tehnologii şi să o aducem în siguranţă pe şosele”.
Cooperarea planificată oferă BMW Group şi Daimler AG o serie de avantaje evidente: abilităţile şi experienţa partenerilor individuali şi arhitectura scalabilă vor accelera şi vor eficientiza dezvoltarea generaţiilor viitoare de tehnologie. Pe lângă sinergii, noile tehnologii vor ajunge mai rapid în piaţă, cu cicluri de inovaţie mai scurte. Pentru ambele companii, siguranţa pasagerilor automobilelor şi a altor participanţi la trafic este de o importanţă majoră şi un motiv-cheie pentru a face fiabilitatea sistemelor un criteriu important pentru colaborare. Cei doi parteneri continuă să-şi urmărească obiectivul de a fi cei care stabilesc ritmul în dezvoltare.
Proiectele comune de dezvoltare vor fi realizate printr-o arhitectură scalabilă care să acopere mai multe etape de automatizare, cu Level 3 şi Level 4 care să permită condusul autonom pe autostrăzi. În plus, cei doi parteneri intenţionează să discute posibilitatea extinderii colaborării lor pentru a acoperi niveluri mai ridicate de automatizare, atât pe autostrăzi, cât şi în zonele urbane. Aceste considerente subliniază caracterul durabil şi pe termen lung al cooperării, care include obiectivul de a crea o platformă scalabilă pentru condusul autonom. Dezvoltarea tehnologiilor de generaţie curentă şi colaborările în curs ale celor două companii nu vor fi afectate şi vor continua ca şi până acum. De asemenea, BMW Group şi Daimler AG vor explora parteneriate suplimentare cu alte companii de tehnologie şi producători de automobile care ar putea contribui la succesul platformei.
Condusul autonom la BMW Group
BMW Group lucrează la condusul automatizat încă din 2006 şi a pus bazele unei platforme non-exclusive, împreună cu specialişti în tehnologie, furnizori şi producători de echipamente originale, pentru a o duce la maturizare în vederea producţiei de serie. Din 2017, lucrările în acest domeniu au fost consolidate la Campusul pentru Condus Autonom din Unterschleissheim, la nord de München, iar industrializarea şi scalabilitatea tehnologiei se dezvoltă cu sprijinul partenerilor. Dezvoltarea de software nou este folosită la Campus pentru a accelera dezvoltarea platformei şi pentru a stabili noi standarde în domeniu. În întreaga lume, peste 70 de automobile de test încearcă tehnologia de ultimă oră. Ele colectează date pentru a îmbunătăţi învăţarea mecanică cu ajutorul inteligenţei artificiale prin simulări şi testează noile funcţii Level 2-5 pe şosele. Generaţia tehnologiilor care se află în curs de dezvoltare va intra în producţia de serie ca automatizare Level 3 în 2021 odată cu BMW iNEXTşi ca Level 4 pentru proiecte-pilot.