Conform Business Insider, Apple pare să se afle într-o etapă incipientă investirii în industria automobilelor electrice.
Așa cum a obișnuit deja consumatorii fideli, Apple este o companie a cărei menire este aceea de a reconstrui piețe sau obiceiuri de consum prin inovație. Mai mult decât atât, este vorba despre o piață extrem de ofertantă, dinamică și care se află într-un trend ascendent.
Așadar, menirea Apple pare a fi aceea de a accelera puternic nu doar nevoi, ci și achiziția efectivă a nișelor pe care se concentrează, folosind tehnologii puternice și un sistem care acaparează, din toate punctele de vedere, potențialii consumatori. Așa se explică tendința de a achiziționa nu doar un produs marca Apple, ci întreaga gamă de produse.
Analistul Katy Huberty preconizează că până în anul 2020, produsele Apple vor acoperi o piață evaluată la 3.4 trilioane de dolari prin vânzarea device-urilor purtabile, a televizoarelor inteligente și a mașinilor. Strategiile, anticipările Apple și deciziile de a investi în anumite segmente de piață pornesc de la o statistică a obiceiurilor de consum ale oamenilor raportate la timpul pe care îl petrec pentru fiecare dintre acestea.
În ceea ce privește lansarea unui prototip auto marca Apple, Tim Cook, CEO Apple, a aprobat anul trecut dezvoltarea acestuia, precum și crearea unei echipe complete de aproximativ 1000 de specialiști care să lucreze la construirea mașinii electrice Apple. Având în vedere studiul de caz al brandului Tesla, care a raportat pierderi pe segmentul mașinilor ecologice (108 milioane de dolari în ultimul trimestru al anului trecut), este extrem de interesantă strategia Apple.