O echipă de tineri programatori din Timișoara, cu experiență în software, au dezvoltat o aplicație IT, în premieră, care permite firmelor să-i descopere pe agenții economici care sunt inactivi sau care se regăsesc în buletinul insolvenței.
Tinerii timișoreni au lucrat câteva luni la acest soft, iar cel mai mare avantaj îl oferă companiilor care lucrează cu zeci, poate chiar sute de agenți economici. În cazul unor tranzacții cu firme inactive, acestea pot fi anulate sau se poate ajunge până la confiscarea veniturilor din respectiva tranzație.
„Aplicația Memox VP verifică toate firmele din portofoliul clientului dacă acestea sunt în registrul contribuabililor inactivi, dacă se regăsesc în buletinul insolvenței, dacă sunt în sistemul TVA la încasare, precum și datele lor de identificare, dacă ele corespund cu cele ale Ministerului de Finanțe”, a explicat Reimond Zara, unul dintre programatori.
În acest moment această verificare se face manual, pe baza codului unic de identificare, însă ANAF restricționează verificarea contribuabilului cod-cu-cod individual, ceea ce pentru 200 de agenți economici verificarea poate dura câteva ore, iar în cazul mai multor agenți economici, operațiunea se poate întinde pe o perioadă de câteva zile.
„Memox VP verifică automat toți partenerii de afaceri din portofoliul companiei cu un singur click, afișând într-un tabel firmele cu probleme. Aplicația economisește nu doar timpul firmelor, ci mai ales banii acestora”, a conchis tânărul timișorean.
Aplicația poate fi personalizată în functie de dorințele clienților, mergând până la integrarea cu sistemul ERP al acestora.
Softul poate fi testat într-o variantă demo, dar și cumpărat printr-o solicitare trimisă pe adresa [email protected] sau www.memox.ro