Black Friday era, în mod normal, una dintre ultimele acțiuni semnificative de marketing și de vânzări online, anul finalizându-se cu promovarea intensă a fluxurilor de achiziție specifice Sărbătorilor de Crăciun. Nu și în acest an, când Amazon anunță planurile pentru anul 2017: renunțarea la procedurile de plată prin terminale specifice: case de marcat, cărți de credit, acestea fiind înlocuite de o aplicație dedicată.
Experiența este cunoscută sub numele de Just Walk Out și este una considerată extrem de prietenoasă clienților din magazinele fizice, darorită evitării cozilor interminabile la casele de marcat. Practic, experiența este asemănătoare tehnologiei regăsite în mașinile cu auto-coordonare.
Din punctul de vedere al tehnologiei folosite, sistemul detectează produsul sau suita de cumpărături alese sau returnate pe rafturile de cumpărături. Plata se face în mod automat, prin intermediul terminalului mobil, acesta având capacitatea de a depista produsele achiziționate.
Aplicația AmazonGo le permite clienților înregistrarea încă de la intrarea în magazin, pentru ca tot procesul ce urmează din acest punct să fie unul cât mai facil. În acest moment, se poate vorbi despre Amazon ca despre un supermarket aproape complet automatizat, care oferă acces la instrumente digitale ce înlocuiesc procesul tradițional de achiziție: gigatul știe în orice moment ce produse și în ce cantități au fost acestea ridicate de pe raft și puse apoi în coșul de cumpărături, acestea fiind apoi păstrate într-un coș de cumpărături virtual.
Tehnologiile folosite vor include viziune tehnologică, senzori de mișcare și algoritmi de învățare mecanică.
Amazon lucrează de aproximativ 4 ani la acest concept și la implementarea efectivă a lui, ce se va face într-o primă fază într-un magazin din Seattle doar pentru uzul intern al angajaților și testarea proceselor. Programul de beta testing va fi urmat de o lansare efectivă și, prin acest pas, clienții magazinelor fizice vor putea utiliza sistemul Amazon Go.
În România există deja un astfel de sistem implementat de magazinele Kaufland, ce le permite clienților să scaneze codurile de bare ale produselor cu telefonul mobil, plata efectuându-se la o casă separată, unde au acces doar acei utilizatori care dețin aplicația instalată pe device-urile mobile.