Aliniati metricii depozitului la strategia de business

27 octombrie 2016

Indiferent de industrie, fiecare companie trebuie sa introduca un sistem de metrici, nu doar pentru a masura succesul afacerii, al proceselor si resurselor umane, cat mai ales pentru a fi in masura sa identifice unde si ce anume mai trebuie optimizat. Pentru a face acest lucru, companiile trebuie sa introduca un sistem de metrici pentru a masura fiabilitatea depozitului.

Aliniati metricii depozitului la strategia de business

Indiferent de industrie, fiecare companie trebuie sa introduca un sistem de metrici, nu doar pentru a masura succesul afacerii, al proceselor si resurselor umane, cat mai ales pentru a fi in masura sa identifice unde si ce anume mai trebuie optimizat. Pentru a face acest lucru, companiile trebuie sa introduca un sistem de metrici pentru a masura fiabilitatea depozitului.

Primul pas in selectarea corecta a indicatorilor pentru sistemul WMS este acela de a intelege rolul pe care depozitul il joaca in cadrul organizatiei dumneavoastra. În cazul in care in cadrul afacerii dumneavoastra depozitul are una dintre cele mai importante contributii, si anume sa se asigure ca clientul primeste comanda in cel mai scurt timp posibil, atunci ar trebui sa va concentrati pe un set de indicatori externi bazat pe experienta client.

  • Rata de comenzi livrate complet si la timp
  • Rata de comenzi onorate cu succes
  • Rata de retentie a clientilor (procentul clientilor care revin si cu o a doua comanda)
  • Durata de pregatire a comenzii (de la data primirii comenzii si pana la data trimiterii acesteia spre livrare)

Pentru afacerile unde depozitul este considerat a fi necesar, dar nu si strategic, atunci ar trebui sa se urmareasca un control si o reducere a costurilor aferente depozitului. Cateva valori care ar trebui urmarite cu ajutorul sistemului WMS sunt:

  • Productivitatea
  • Costuri vs. venituri
  • Utilizarea capacitatilor disponibile

În cazul in care valoarea stocurilor este disproportionata in raport cu costul de functionare a depozitului, atunci ar trebui sa urmariti:

  • Precizia inventarului (numaratoarea fizica ar trebui sa se potriveasca cu cantitatile din baza de date)
  • Rata de miscare a stocurilor
  • Rata stocurilor fara necesar

Atunci cand alegeti ce metrici sa urmariti cu solutia WMS, trebuie sa va asigurati ca acestea sunt aliniate la misiunea strategica a organizatiei dumneavoastra: imbunatatirea satisfactiei clientilor, reducerea costurilor operationale, reducerea costurilor de inventar, etc.

WiSoft Professional Services este o companie cu peste 20 de ani de experienta in solutii de business si de automatizare si optimizare a operatiunilor logistice. Gasiti o descriere mai detaliata a solutiei FluxVision WMS sau solicitati o prezentare personalizata pe http://www.wips.ro/fluxvision/.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward