„Lansarea acestei noi funcții este cel mai important pariu pe care l-a facut compania până acum, similar ca anvergură doar cu migrarea portofoliului 2Parale către 2Performant.com, în august 2016”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
Noua funcție a platformei 2Performant ar trebui să ușureze colaborarea brand-urilor și agențiilor cu influenceri plătiți pentru a posta în diferte campanii: instagrammeri, bloggeri, vloggeri, proprietari de pagini de facebook, site-uri cu multe vizualizări sau orice alt tip de creatori de conținut. 2Performant digitalizează contractele și automatizează plățile, adică elimină birocrația din procesul de business. Potrivit reprezentanților companiei, platforma reduce cu 99% actele necesare pentru colaborările din industrie, accelerează procesul de contractare și plată, ușurează administrarea bugetelor și facilitează raportările.
După setarea și derularea campaniilor de promovare, 2Performant distribuie bugetul către fiecare influencer, cu reținerea și plata taxelor aferente fiecărei forme de colaborare cu persoane fizice sau juridice. Compania a investit, din fonduri proprii, aproape 250.000 de euro în dezvoltarea noului serviciu de influencer marketing.
Am alocat 65.000 de euro pentru adaptarea platformei noilor modele de colaborare în acest business, alți 135.000 de euro pentru dezvoltarea efectivă a noii secțiuni, iar 50.000 de euro reprezintă bugetul inițial de marketing. Platforma funcționează acum ca un marketplace, unde cererile brand-urilor și agențiilor se întâlnesc direct cu ofertele vedetelor online, iar contractele se încheie prin câteva secunde, explică Dorin Boerescu.
Influencerii care își fac cont în platformă beneficiază de vizibilitate față de brand-uri și agenții, care pot să aleagă vedetele în funcție de reach, clienții cu care au mai lucrat și canalele lor de trafic. În plus, agențiile care se înscriu pe site pot încărca direct brief-urile campaniilor, pe care le pot opera apoi digital, automat, pentru a înlesni colaborarea cu influencerii deja contractați sau pentru a descoperi alții noi, potriviți campaniilor derulate. „Totul cu garanția unei platforme prin care au trecut, în zece ani, zeci de mii de plăți, milioane de euro și sute de milioane de click-uri,” completează Boerescu.
Printre primii influenceri și creatori de conținut listați în platformă se numără Andreea Bălan (cu 2,5 milioane de fani și un ratecard publicitar de 1.800 de euro), Noaptea Târziu (1,54 milioane subscriberi pe Youtube și 4.500 de euro fee) și Tequila (vloggerița fenomen cu 1,4 milioane de abonați – cu care brand-urile pot colabora pentru 2.500 de euro), dar și specialiști recunoscuți în comunicare și social media sau publisheri de calibru din piața online autohtonă.
Fenomenul influencerilor ia amploare tot mai accelerat și în România, aceștia fiind aproape nelipsiți din campaniile brand-urilor mari. Dacă pentru 2017 Evensys a estimat piața locală la trei milioane de euro, în 2018 2Performant.com estimează că bugetele investite în acest tip de colaborări vor atinge 10 milioane de euro, iar în 2019 vor depăși 18 milioane.
La nivel global, marketing-ul prin influenceri este deja un trend major. Potrivit Mediakix.com, această piață a fost evaluată la peste două miliarde de dolari anul trecut și ar urma să crească până la 10 miliarde în 2020.
2Performant este lider de piață în industria de marketing afiliat, cu un portofoliu de peste 600 de clienți activi, printre care se numără Orange, Noriel, Elefant, Libris, Answear, epiesa, Vivre sau evoMAG.
Compania dezvoltă din 2009 un marketplace de talente digitale, pornind de la o rețea de afiliere, prin care s-au generat deja peste 3,5 milioane de vânzări online, în valoare de peste 135 milioane de euro. În 2018, cifra de afaceri a business-ului se ridică la 3 milioane de euro.
Compania este condusa de Dorin Boerescu (CEO), Bogdan Aron (CPO) și Irina Dumitrascu (CTO). Din Board-ul 2Performant fac parte Sergiu Neguț și Vladimir Oane.