Un articol extrem de interesant publicat pe io9.com construiește un clasament al algoritmilor inovatori, de care depind cele mai multe activități ale celor conectați zi de zi la tehnologie sau care stau la baza celor mai multe dintre business-urilor moderne.
1. Google
Pentru cei mai mulți dintre utilizatorii de Internet, Google pare să existe de când lumea, iar prezența lui pare să fi pătruns în ADN-ul sau în amprenta digitală a internauților. Ceea ce aduce Google, însă, mai aproape de o inovație actuală este algoritmul Page Rank. În acest moment, conturile de Google depășesc 66.7% pentru piața din Statele Unite ale Americii, fiind urmat de Microsoft 8.1%), Yahoo (11.2%), Ask (2.6%) și deAOL (1.4%).
Algoritmul folosit pentru identificarea Page Rank-ului unui website folosește principiul evaluării calitative și cantitative a link-urilor direcționate către o pagină, pentru a vedea relevanța acestuia.
2. News Feed-ul canalului de socializare Facebook
Algoritmul determină afișarea postărilor pe Wall-ul unui utilizator, în funcție de o formula ce include factori precum: numărul comentariilor, relevanța contului care a postat și tipologia postării (update al statusului, video, imagine).
3. OKCupid – algoritm de identificare a perechii (Date Matching)
Un algoritm ce își face loc pe o piață ce valorează peste 2 miliarde de dolari și care este într-o continua creștere din anul 2008.
4. Colecțiile de date ale asociațiilor secrete
Este vorba despre algoritmi care au la bază sisteme avansate de spionaj prin monitorizarea apelurilor telefonice, a e-mail-urilor, a imaginilor preluate de camerele web sau prin geolocalizare.
5. Platforme precum Amazon sau Netflix
Acestea folosesc algoritmi de monitorizare a cărților achiziționate sau a filmelor vizionate, generând sugestii de noi astfel de produse fiecărui utilizator în parte. Interesant în acest context este fenomenul numit Filter bubble, prin care un utilizator este privat de aspectele irelevante sau despre care sistemul are date conform căruia nu există niciun fel de atracție produs-consumator.
6. Google AdWords
7. Monitorizarea piețelor de capital
8. Compresiile audio
9. Analize predictive (folosite în departamentele de monitorizare ale poliției)
10. Tehnologiile de identificare a datelor seismice