10 Algoritmi care domină lumea

26 mai 2014

Un articol extrem de interesant publicat pe io9.com construiește un clasament al algoritmilor inovatori, de care depind cele mai multe activități ale celor conectați zi de zi la tehnologie sau care stau la baza celor mai multe dintre business-urilor moderne.

Un articol extrem de interesant publicat pe io9.com construiește un clasament al algoritmilor inovatori, de care depind cele mai multe activități ale celor conectați zi de zi la tehnologie sau care stau la baza celor mai multe dintre business-urilor moderne.

1. Google

Pentru cei mai mulți dintre utilizatorii de Internet, Google pare să existe de când lumea, iar prezența lui pare să fi pătruns în ADN-ul sau în amprenta digitală a internauților. Ceea ce aduce Google, însă, mai aproape de o inovație actuală este algoritmul Page Rank. În acest moment, conturile de Google depășesc 66.7% pentru piața din Statele Unite ale Americii, fiind urmat de Microsoft 8.1%), Yahoo (11.2%), Ask (2.6%) și deAOL (1.4%). 

Algoritmul folosit pentru identificarea Page Rank-ului unui website folosește principiul evaluării calitative și cantitative a link-urilor direcționate către o pagină, pentru a vedea relevanța acestuia.

2. News Feed-ul canalului de socializare Facebook

Algoritmul determină afișarea postărilor pe Wall-ul unui utilizator, în funcție de o formula ce include factori precum: numărul comentariilor, relevanța contului care a postat și tipologia postării (update al statusului, video, imagine).

3. OKCupid – algoritm de identificare a perechii (Date Matching)

Un algoritm ce își face loc pe o piață ce valorează peste 2 miliarde de dolari și care este într-o continua creștere din anul 2008.

4. Colecțiile de date ale asociațiilor secrete

Este vorba despre algoritmi care au la bază sisteme avansate de spionaj prin monitorizarea apelurilor telefonice, a e-mail-urilor, a imaginilor preluate de camerele web sau prin geolocalizare.

5. Platforme precum Amazon sau Netflix

Acestea folosesc algoritmi de monitorizare a cărților achiziționate sau a filmelor vizionate, generând sugestii de noi astfel de produse fiecărui utilizator în parte. Interesant în acest context este fenomenul numit Filter bubble, prin care un utilizator este privat de aspectele irelevante sau despre care sistemul are date conform căruia nu există niciun fel de atracție produs-consumator.

6. Google AdWords

7. Monitorizarea piețelor de capital

8. Compresiile audio

9. Analize predictive (folosite în departamentele de monitorizare ale poliției)

10. Tehnologiile de identificare a datelor seismice

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward