Prin lead-urile calificate generate prin platformă, Softlead le oferă companiilor acces la informații și tendințe din piața de consum IT, devenind un canal de comunicare și de întregire a portofoliilor companiilor de tehnologie din România.
10 motive pentru care este util să ai acces la date din industria IT:
- Extinderea portofoliului de clienți.
Analiza tipologiilor de buyer persona (clienți ideali) care solicită oferte pentru proiecte software prin Softlead poate genera strategii de marketing și de vânzări, încheiate cu succes prin clienți noi.
- Țintirea unor noi verticale de business.
Folosind experiența anterioară, cele mai multe companii software își concentrează activitățile de vânzări către industriile în care au avut deja implementări de succes. Cu toate acestea, complementaritatea cu alte verticale și apetitul crescut al acestora validat prin Softlead poate aduce o viziune nouă și perspective reale de extindere.
- Repoziționarea în raport cu anumite profile de clienți.
În funcție de tipul de serviciu/aplicație software oferit, companiile software creionează diferite profile de clienți, pe care îi țintesc prin activități de marketing sau de vânzări. Există situații, însă, când numărul de angajați mic (0-10) sau cifra de afaceri (<100.000 Euro) devin indicatori irelevanți pentru procesele de vânzări. De exemplu, în cazul grupurilor de companii, în care există mai multe organizații, printre care și start-up-uri, finanțarea este asigurată prin politica de grup, așadar potențialul de achiziție și de implementare software este unul validat.
- Anticiparea tendințelor pieței. Creșterea apetitului pentru anumite tipuri de soluții software sau pentru modele de licențiere
- Construirea unor parteneriate.
- Redefinirea modelului de business.
Apetitul clienților din anumite industrii sau cu un anumit profil antreprenorial pentru aplicații software în cloud sau care sunt bazate pe un model de tip SaaS (Software as a Service) poate ajuta la reorganizarea modelului de business unei companii software. De asemenea, includerea anumitor servicii complementare, ca urmare a cererii pieței de consum înseamnă diversificarea și repoziționarea companiei IT.
- Definirea unor noi modele de preț.
Adresarea companiilor software către diferite tipologii de clienți, cu nevoi și cu obiective diferite poate însemna adaptarea la noi modele de pricing (includerea opțiunilor freemium, flat rate price etc.).
- Dezvoltarea unor noi produse software cerute la nivelul pieței.
Fiecare companie este diferită și are nevoi și obiective personalizate, iar atunci când este vorba despre industrii cu cerințe speciale, clientul poate opta pentru crearea de la zero a unei soluții software. Odată dezvoltată, aceasta se poate transforma într-un model de business de sine stătător și poate fi utilizată pe scară largă printr-un model de business competitiv pentru compania vendor.
Prin Softlead, companiile software partenere pot avea acces la date cu privire la cererea de servicii sau de aplicații software personalizate, la industriile din care vin beneficiarii și la un set de atribute de business specifice.
- Identificarea unor noi strategii de comunicare cu noi tipuri de clienți, pe baza datelor din piață.
- Gestionarea corectă a așteptărilor.
În algoritmul său de matching între cererile de implementări software și soluțiile software partenere, Softlead se bazează pe profilul clientului ideal, iar un parametru esențial este dat de forma de finanțare a achiziției IT. Aceasta poate de fi susținută din fonduri proprii sau din linii de finanțare externe, cum este, de exemplu, cazul fondurilor guvernamentale sau europene. Desigur, acestea din urmă nu sunt acceptate de toți furnizorii IT, dar în cazul în care există numeroase granturi ce susțin digitalizarea, procentul proiectelor finanțate astfel crește. De aceea, este indicat ca în special companiile IT medii, care nu au o forță de vânzări semnificativă, să își gestioneze corect așteptările, în raport cu tendințele pieței.
Află mai multe despre cum poți avea acces la date PREMIUM din industria software trimițând un e-mail pe adresa [email protected].