Un nou concept în mixul marketing – sales - Marketing Qualified Lead (MQL)

29 mai 2015

Un lead de tipul marketing- qualified este acel vizitator al unei platforme online a cărui implicare în acțiunile/activitățile propuse de aceasta indică faptul că el va deveni, într-un timp relativ scurt, un consumator.

Un nou concept în mixul marketing – sales - Marketing Qualified Lead (MQL)

Un lead de tipul marketing- qualified este acel vizitator al unei platforme online a cărui implicare în acțiunile/activitățile propuse de aceasta indică faptul că el va deveni, într-un timp relativ scurt, un consumator.

Este vorba despre identificarea cât mai clară a tipologiilor de consumatori reali de produse și servicii care răspund cu succes stimulilor de marketing, promovare, comunicare și vânzări pe care le generează o platformă web/mobile.

Pentru a deveni un MQL, vizitatorul trebuie să întreprindă acțiuni care să demonstreze faptul că este interesat cu adevărat de o achiziție sau de a participa activ la sugestiile comerciale. Așadar, în categoria acestor stimuli de răspuns se încadrează completarea de către utilizator a formularelor de lead, de contact direct, de comandă/precomandă, abonarea la orice formă directă de comunicare din partea furnizorului de servicii sau de produse (newsletter, alerte, notificări), adăugarea unor produse în WishList. 

În funcție de relevanța ei, fiecare dintre aceste acțiuni este asociată unei formule de tip scoring, ce poate determina cât de aproape este potențialul consumator de a deveni unul real. Specialiștii din departamentele de marketing și de vânzări sunt cei care folosesc aceste date și le pot interpreta pentru a identifica tipologiile consumatorilor și pentru a anticipa alte categorii de consumatori.

Opus unui MQL este un SQL (Sales Qualified Lead), care indică adesea un interes imediat pentru comercializarea unui produs sau a unui serviciu, iar relevanța acestuia este crescută în raport cu un MQL, întrucât rata de conversie este mai mare, implicând costuri mai mici de achiziție. De asemenea, în cazul unui SQL, următoarele 24 de ore în abordarea lui sunt esențiale în procesul de vânzare.

În cadrul platformei Softlead, unul dintre canalele de monitorizare a profilului consumatorului final este dat de completarea formularului de lead dedicat

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Kaspersky prezintă o soluție cloud creată pentru a contracara trișatul în domeniul eSports

Kaspersky a făcut primul pas în protejarea fair play-ului în domeniul eSports: compania a introdus o versiune beta a noii sale soluții Kaspersky Anti-Cheat pentru a ajuta organizatorii să combată trișorii. Cu această nouă ofertă cloud, Kaspersky detectează în timp real tentativele de a trișa și furnizează rapoarte automate clientului, care poate apoi să ia o decizie ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP Business One HANA, tranzacţional şi analitic într-o singură platformă

Dacă aveţi în plan implementarea SAP Business One, trebuie să decideţi ce versiune a sistemului ERP alegeţi. În funcţie de tipul bazei de date, aveţi două opţiuni: SAP Business One pentru Microsoft SQL (baza de date relaţională standard) sau SAP Business One pentru SAP HANA (baza de date pe tehnologie in-memory computing). 

Citește articolul arrow_forward
Softlead

De ce e nevoie de normarea industriei de robotică?

Era digitală înseamnă, printre multe altele, şi automatizarea extinsă a proceselor robotice (RPA). Tehnologia scuteşte oamenii de efectuarea unor ore nenumărate de sarcini repetitive şi secvenţiale, fără o mare valoare adăugată. Însă aceşti “boţi” care definesc automatizarea nu înseamnă şi scutirea de existenţa unor ameninţări de natură informatic...

Citește articolul arrow_forward