Ericsson lansează cea de-a opta ediție a studiului anual ConsumerLab TV and Media, care detaliază atât creșterea semnificativă a vizionării de conținut TV și video, cât și schimbarea constantă a modului în care consumatorii vizionează acest tip de conținut.
Având în spate opt ani în studii media complexe, Ericsson ConsumerLab estimează că, până în 2020, cererea pentru conținut video la cerere va crește semnificativ și va reprezenta jumătate din vizionările totale. 50% din toate vizionările de conținut TV și video vor fi făcute de pe un dispozitiv mobil (tabletă, smartphone sau laptop), ceea ce reprezintă o creștere de 85% față de 2010. Smartphone-urile vor reprezenta un sfert din totalul vizionărilor de pe dispozitive mobile (o creștere de 160% față de 2010). În plus, realitatea virtuală va fi tot mai des utilizată, cu 1 din 3 consumatori urmând să devină utilizatori VR până în 2020.
„Putem observa că utilizatorii nu doar că urmăresc mai mult conținut video, ci schimbă și modul și locul în care are loc această activitate”, a spus Anders Erlandsson, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. „Acest lucru este evidențiat și de creșterea constantă a vizionărilor de pe mobil, o tendință ascendentă încă din 2010. Anul acesta a fost și prima dată când am cercetat nivelul de interes al consumatorilor față de VR în raport cu modul în care consumă conținut media, iar rezultatele sunt fascinante. Realitatea virtuală are potențialul să aducă împreună oameni din toată lumea, oferind în același timp experiențe media mult mai personalizate, complementare și profunde. Pe măsură ce așteptările consumatorilor pentru conținut video la cerere și mobil continuă să crească, industria TV și media va trebui să se concentreze pe livrarea de servicii cât mai personalizate, la cea mai bună calitate disponibilă.”
Vizionarea de conținut video și TV este în creștere, dar modul în care, cum și unde facem asta se schimbă
Oamenii urmăresc 30 de ore de conținut video și TV pe săptămână, un record până în prezent, aici incluzând vizionarea activă de televiziune clasică, televiziune live și servicii de Internet la cerere, conținut descărcat sau înregistrat, cât și conținut DVD sau Blu-ray. Totuși, aproape 60% din consumatori preferă acum conținutul video la cerere, în detrimentul vizionării televiziunii clasice, cu 50% mai mulți decât în 2010. De altfel, numărul de servicii de conținut video la cerere utilizate de fiecare persoană în parte a crescut de la 1,6 în 2012 la 3,8 în 2017. 2 din 5 consumatori deja plătesc pentru conținut video la cerere și servicii video, iar aproape o treime (32%) spun că vor cheltui mai mult în următoarele 6-12 luni. Portabilitatea devine un factor tot mai important, peste o treime din consumatori recunoscând că își doresc acces la conținut chiar și când sunt în altă țară.
Tot mai mulți utilizatori aleg să își folosească smartphone-urile pentru a urmări conținut video - aproximativ 70% dintre consumatori vizionează acum conținut video pe smartphone, de două ori mai mulți decât în 2012, ceea ce reprezintă o cincime din totalul de vizionări.
Adolescenții cu vârste cuprinse între 16 și 19 ani urmăresc cel mai mult conținut săptămânal (33 de ore), o creștere cu aproape 10 ore pe săptămână față de 2010. Mai mult decât atât, peste jumătate din utilizatorii din această categorie demografică preferă să își petreacă timpul urmărind conținut video la cerere, urmărind peste 60% din acesta pe ecranul unui dispozitiv mobil.
Să găsești conținutul potrivit este în continuare dificil
Studiul Ericsson ConsumerLab arată și că, deși consumatorii au mai mult acces la servicii TV și video ca niciodată, în medie, timpul petrecut pentru căutarea de conținut a crescut la aproape o oră pe zi, o creștere de 13% față de anul trecut. De fapt, 1 din 8 consumatori cred că vor ajunge, în viitor, să se piardă în cantitatea foarte mare de conținut disponibil.
Pe măsură ce experiența utilizatorului devine tot mai fragmentată, 6 din 10 consumatori sunt de părere că descoperirea de conținut este „foarte importantă” când se abonează la un nou serviciu, în timp ce 70% vor căutare universală pentru orice conținut TV și video.
Experiența contează
Tehnologia VR îmbogățește experiența de vizionare video cu o nouă și valoroasă dimensiune. Se preconizează că, până în 2020, o treime dintre consumatori vor fi și utilizatori VR, ceea ce înseamnă că această tehnologie va juca un rol esențial în viitorul TV și video.
Totuși, dacă interesul consumatorilor în tehnologia VR va crește, unele lucruri trebuie să se schimbe. Aproape 55% din consumatori care intenționează să cumpere dispozitive VR ar prefera să achiziționeze headset-urile la un preț mai scăzut, iar aproape jumătate dintre respondenți consideră că ar trebui să existe mai mult conținut interesant pentru VR. De asemenea, o treime dintre participanții la studiu au spus că ar fi mai interesați de VR dacă ar putea obține un pachet integrat de la furnizorul lor deja existent de televiziune și video.
Consumatorii pun foarte mult accent pe experiența de vizionare la calitate înaltă, dar și pe experiențe cât mai captivante. Aproape un sfert din respondenți spun că deja au acces la un ecran 4K UHD TV, iar un alt sfert dintre ei intenționează să își cumpere unul.