Pe scenele Techsylvania au fost anunțate în premieră două incubatoare de startup-uri, iar o echipă din Spania care dezvoltă o soluție de evenimente corporate ce folosește big data pentru optimizarea costurilor a câștigat marele premiu - o excursie în Silicon Valley – California cu toate cheltuielile incluse.
Participanții au descoperit în cele două zile ale conferinței cum s-au dezvoltat unii dintre giganții industriei IT, ce strategii trebuie să urmeze, dar și cum trebuie abordată o idee de afacere pentru a nu eșua. Cei mai curioși au putut afla cum funcționează asistenul de vânzări bazat pe inteligență artificială dezvoltat de eBay, chiar de la Japjit Tulsi, Vice President Engineering al companiei și cel care conduce echipa de dezvoltare, dar și care sunt secretele dezvoltării unui produs de la Sebastian Dobrincu. Tânărul a luat prin surprindere Statele Unite câștigând un million de dolari la 19 ani prin crearea unui serviciu care sincronizează platformele de social media, iar printre clienţii lui se numără Selena Gomez, Justin Bieber și Kevin Hart. Acesta este doar unul dintre cei 19 speakeri din Statele Unite care au urcat pe scena Techsylvania.
Yossi Vardi considerat a fi “părintele” ecosistemului de technologie din Israel și investitorul principal al primului serviciu de mesagerie online din lune, ICQ şi Ralph Simon, cunoscut drept omul care inventat ringtone-ul au oferit un moment unic pe scena Techsylvania. Cu o experienţă greu de egalat, cei doi au vorbit despre cum se poate crea un ecosistem care să încurajeze startup-urile.
Cum “treci oceanul” cu afacerea ta a fost subiectul dezbătut de patru dintre cei mai de succes antreprenori din România. Unul dintre aceștia, Dan Isai (Salad Box), împreună cu Radu Lupaș au lansat Tasty Business, un incubator dedicat startup-urilor din domeniul horeca.
De pe scena Techsylvania nu a lipsit Omer Tetik, CEO-ul Băncii Transilvania, care a explicat cum se vor dezvolta serviciile bancare în următorii ani pentru a ține pasul cu tehnologia sau Sonny Vu, creatorul brățării de fitness Misfit, companie achiziționată de celebrul Fossil, care le-a dezvăluit antreprenorilor care sunt cele mai multe importante calităţi ale unui antreprenor.
Incubator de un million de euro pentru zona cybersecurity anunțat la Techsylvania
Florin Talpeș, fondatorul și CEO-ul Bitdefender, cel mai mare producător de software din România, a anunțat pe scena Techsylvania lansarea unui incubator pentru startup-urile din zona de cybersecurity. Programul de incubare are un budget de un million de euro și va fi lansat oficial în septembrie.
“Sfatul meu pentru tinerii antreprenori este să caute oameni cu experiență care înțeleg ce înseamnă să te extinzi la nivel global și să îi angajeze. Nu sunt mulți în România, dar dacă îi găsesc, trebuie să le ofere un loc în companie, deoarece cele mai multe startup-uri eșuează din cauza lipsei de cunoștințe și nu din cauza unor probleme tehnice”, a explicat Florin Talpeș.
O altă premieră în istoria Techsylvania au fost sesiunile Q&A. A fost locul în care scena a devenit a publicului, iar invitații au răspuns la orice întrebare. Sesiunea susținută de Katherine Manderfield (The New York Times) și Anda Gânscă (Knotch) a umplut sala până la refuz, iar acestea au oferit informații despre viitorul publicității în mediul online. În prezent 83% din publicitatea digitală din Statele Unite se duce către Google și Facebook.
“În viitor, succesul unei campanii publicitare depinde de cât de bine îți cunoști clientul și cât de bine reușești să răspunzi nevoilor lui”, a spus Katherine Manderfield (The New York Times).
Ultima prezentare, dar una dintre cele mai așteptate și apreciate a fost oferită de Di-Ann Eisnor, Director of Growth al Waze, celebra aplicație de navigație. Acestea le-a arătat participanților cum a pornit serviciul în momentul lansării și ce pași au fost necesari pentru ca aplicația folosită de peste 100 de milioane de șoferi să ajungă în stadiul actual, dar și cum aceasta ajută la descongestionarea traficului din mai multe orașe.
“Am fost nevoiți să construim o platformă paralelă pentru a putea derula diferite teste. Așa am descoperit cum numărul de utilizatori varia foarte mult între diferite țări, de exemplu. Am decis atunci sa adăugăm steagul fiecărei țări în aplicație și așa numerele au început să crească”, a explicat aceasta.
În acest moment, în Statele Unite, 70% dintre accidentele auto sunt raportate inițial pe Waze și abia apoi la serviciul de urgență.
Din Spania în Silicon Valley via Techsylvania
Troop Travel, un startup fondat în Spania a câștigat Startup Avalanche, competiția internațională dedicată startup-urilor organizată în parteneriat cu Risky Business. Premiul cel mare, oferit de Arobs Transilvania Software este o excursie de nouă zile în Silicon Valley. Aici, echipa Troop Travel va avea oportunitatea de a se întâlni cu investitori, care îi vor ajuta să-și ducă afacerea la următorul nivel. Startup-ul folosește Big Data pentru a eficientiza costurile călătoriilor în scop de afaceri.
“Motorul de dezvoltare al unei comunități este spiritul antreprenorial și m-am angajat să susțin ideile inovative și cu potențial real. Susțin tinerii și îi încurajez să meargă înainte și să se concentreze pe câștig”, a declarat Voicu Oprean, director general al Arobs Transilvania Software.
15 startup-uri din cele peste 285 înscrise inițial au fost alese pentru a-și prezenta compania în fața investitorilor și doar șase dintre ele au ajuns în finală. Investitori care administrează fonduri venture capital de peste 3 de miliarde de dolari au fost prezenți la Techsylvania.
“Connected Grandma” a câștigat maratonul de 24 de ore
O aplicație care îi alertează pe cei care au în grijă rude în vârstă despre starea acestora a câștigat maratonul de programare de 24 de ore. Connected Grandma, cu ajutorul unui smartwatch, monitorizează pulsul și activitatea rudelor în vârstă și poate chiar să le ofere un raport aparținătorilor. Creată de echipa condusă de Bia Beniamin s-a gândit chiar și la includerea unei funcții GPS în acest serviciu.
În pauzele dintre prezentările din cadrul conferinţei, participanţii au putut să afle cum funcţionează cea mai nouă aplicaţie a Băncii Transilvania, BT Pay, iar cu puţin noroc au câştigat unul dintre cele 400 de premii oferite de Crossover. Şoferii pasionaţi au avut şansa să testeze un sistem electric de direcţie dezvoltat de compania Bosch sau să îşi descopere starea de spirit cu ajutorul unei aplicaţii a Betfair Romania Development.
Participanții nu au ratat nici șansa de a testa BMW i3. Mulţumită trenului de rulare BMW eDrive complet electric, BMW i3 accelerează de la 0 la 100 km/h in 7,3 secunde, fără întrerupere a forţei de propulsie.
Această ediție nu ar fi putut avea loc fără sprijinul partenerilor care susțin Techsylvania și își doresc să dezvolte comunitatea pasionată de tehnologie a Europei de Est. Aceștia contribuie activ la creșterea comunității IT pe plan local, dar și internațional.
BT şi Crossover sunt cei doi parteneri principali ai Techsylvania 2018.
Banca Transilvania susține oamenii întreprinzători, startup-urile locale şi ideile care fac diferența. Pentru BT, digitalizarea înseamnă mobilitate, economie de timp şi gestionarea personală a banilor.
Mii de parteneri ai companiei de origine americană, Crossover contribuie la dezvoltarea unor solutii IT, în comunități din România, Polonia, Turcia, Rusia, dar și din jurul lumii, însumând peste 100 de țări.
Lista susținătorilor inovației și tehnologiei prezenţi în cadrul Techsylvania continuă cu: Betfair Romania Development, Bosch, BMW Group Romania, Connatix, E.ON, Accenture, Laurentiu, Laurentiu si Asociatii, Pitech Plus & Rodeapps, Arobs Transilvania Software, Auchan Retail Romania, Telenav, Metro Systems, OMV Petrom, Halcyon Mobile, iQuest, Riverbed, Modus Create, IBM, ComplyAdvantage, Macadamian, HERE, Dual IT, Take Off Labs, Tapptitude, Ambrosus, Ness Technologies, Allview, Ambrosus, ThatDevSpace, Wolfpack Digital, Lisam Systems, Ambasada Republicii Polone în România, Cyber Solutions.
Ne susțin: Primăria Cluj-Napoca, Consiliul Local Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj