Studiu de caz – Cum implementează Hotjar normele GDPR (General Data Protection Regulation)?

21 ianuarie 2018

Mai sunt doar 4 luni până la intrarea în vigoare a normelor GDPR (mai exact, 25 mai 2018), una dintre cele mai importante normări legislative menită să crească importanța și aplicabilitatea protecției datelor personale pe teritoriul țărilor membre ale Uniunii Europene.

Studiu de caz – Cum implementează Hotjar normele GDPR (General Data Protection Regulation)?

Pentru că vorbim despre cea mai importantă normare introdusă de Uniunea Europeană în ultimii 20 de ani (de la directiva Protecției Datelor din 1995), sunt clar specificate datele care definesc profilul unei persoane și de care este recomandat să se țină cont începând cu acest an: colectarea, păstrarea, transferul și folosirea oricărui tip de informație care poate descrie o persoană.

Hotjar, unul dintre cele mai cunoscute instrumente de marketing online, cu rol în definirea acțiunilor pe care le efectuează un vizitator/utilizator pe un website/platformă online, a făcut publice demersurile sale în ceea ce privește normarea GDPR.

Cum se pregătește o companie de peste 10 milioane de euro de normarea GDPR?

Hotjar operează cu volume de date extrem de mari, așadar pregătirea resurselor interne a început încă din vara anului 2017, cu aproape 1 an înaintea dead-line-ului anunțat oficial, tocmai pentru a avea suficient timp să le ofere clienților săi baza legală în ceea ce privește operarea datelor personale.

Așadar, au făcut o cercetare referitoare la aria în care se desfășoară activitatea produsului și serviciilor oferite și a modului în care GDPR poate avea impact asupra business-ului efectiv. Următorul pas a fost angajarea unui Data Protection Officer, care va fi permanent însărcinat cu aspecte ce vizează normarea, toate acestea fiind urmate de trasarea unei strategii care va îndeplini cerințele la nivelul Uniunii Europene în raport cu activitatea Hotjar.

Una dintre cele mai importate etape și poate cea mai costisitoare este adaptarea produsului și a platformei în raport cu cerințele GDPR. În cazul Hotjar, acestea includ modificări la nivelul interfeței aplicației, pentru ca procesul de parcurgere a website-urilor clienților să nu afecteze politica de înregistrare și utilizare a datelor personale.

Cele mai importante module ale aplicației Hotjar sunt Heatmap-ul (înregistrează fiecare acțiune pe care o face un user în cadrul unui site, determinând zonele cu maxim interes, butoanele cele mai accesate sau care generează tracțiune de orice fel), modulul ce reține traseul într-un site al vizitatorilor, precum și elementele care se fac evidențiate pentru utilizator, instrumente de conversie efectivă a traficului, rapoarte, instrumente de chat online sau pop-uri care colectează răspunsuri în vederea unor cercetări, chestionare, A/B testing.

Din punctul de vedere al utilizatorilor Hotjar, compania deja a început informarea acestora cu privire la parcurgerea condițiilor de folosire a aplicației și, în aceeași măsura, s-a asigurat de faptul că acestea sunt înțelese în egală măsură (așa cum este știut, una dintre normările GDPR include faptul că utilizatorii trebuie să afirme faptul că acceptă folosirea datelor cu caracter personal și că știu cum, unde și de ce sunt folosite acestea).

Pentru utilizatorii din Uniunea Europeană, Hotjar pune la dispoziția acestora un document ce vizează acceptarea procesării datelor.

Hotjar în cifre:

Lansat pe piață în anul 2014, Hotjar evalua la jumătatea anului 2017 încasări de peste 8 milioane de euro pentru acest an, anunțând pentru 2018 o nouă investiție în platformă de 4 milioane de euro. În prezent, Hotjar monitorizează activitatea a 181.127 website-uri din toată lumea, colectând baze uriașe de informații despre comportamentul de utilizare al vizitatorilor.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward