Studiu de caz – Cum implementează Hotjar normele GDPR (General Data Protection Regulation)?

21 ianuarie 2018

Mai sunt doar 4 luni până la intrarea în vigoare a normelor GDPR (mai exact, 25 mai 2018), una dintre cele mai importante normări legislative menită să crească importanța și aplicabilitatea protecției datelor personale pe teritoriul țărilor membre ale Uniunii Europene.

Studiu de caz – Cum implementează Hotjar normele GDPR (General Data Protection Regulation)?

Pentru că vorbim despre cea mai importantă normare introdusă de Uniunea Europeană în ultimii 20 de ani (de la directiva Protecției Datelor din 1995), sunt clar specificate datele care definesc profilul unei persoane și de care este recomandat să se țină cont începând cu acest an: colectarea, păstrarea, transferul și folosirea oricărui tip de informație care poate descrie o persoană.

Hotjar, unul dintre cele mai cunoscute instrumente de marketing online, cu rol în definirea acțiunilor pe care le efectuează un vizitator/utilizator pe un website/platformă online, a făcut publice demersurile sale în ceea ce privește normarea GDPR.

Cum se pregătește o companie de peste 10 milioane de euro de normarea GDPR?

Hotjar operează cu volume de date extrem de mari, așadar pregătirea resurselor interne a început încă din vara anului 2017, cu aproape 1 an înaintea dead-line-ului anunțat oficial, tocmai pentru a avea suficient timp să le ofere clienților săi baza legală în ceea ce privește operarea datelor personale.

Așadar, au făcut o cercetare referitoare la aria în care se desfășoară activitatea produsului și serviciilor oferite și a modului în care GDPR poate avea impact asupra business-ului efectiv. Următorul pas a fost angajarea unui Data Protection Officer, care va fi permanent însărcinat cu aspecte ce vizează normarea, toate acestea fiind urmate de trasarea unei strategii care va îndeplini cerințele la nivelul Uniunii Europene în raport cu activitatea Hotjar.

Una dintre cele mai importate etape și poate cea mai costisitoare este adaptarea produsului și a platformei în raport cu cerințele GDPR. În cazul Hotjar, acestea includ modificări la nivelul interfeței aplicației, pentru ca procesul de parcurgere a website-urilor clienților să nu afecteze politica de înregistrare și utilizare a datelor personale.

Cele mai importante module ale aplicației Hotjar sunt Heatmap-ul (înregistrează fiecare acțiune pe care o face un user în cadrul unui site, determinând zonele cu maxim interes, butoanele cele mai accesate sau care generează tracțiune de orice fel), modulul ce reține traseul într-un site al vizitatorilor, precum și elementele care se fac evidențiate pentru utilizator, instrumente de conversie efectivă a traficului, rapoarte, instrumente de chat online sau pop-uri care colectează răspunsuri în vederea unor cercetări, chestionare, A/B testing.

Din punctul de vedere al utilizatorilor Hotjar, compania deja a început informarea acestora cu privire la parcurgerea condițiilor de folosire a aplicației și, în aceeași măsura, s-a asigurat de faptul că acestea sunt înțelese în egală măsură (așa cum este știut, una dintre normările GDPR include faptul că utilizatorii trebuie să afirme faptul că acceptă folosirea datelor cu caracter personal și că știu cum, unde și de ce sunt folosite acestea).

Pentru utilizatorii din Uniunea Europeană, Hotjar pune la dispoziția acestora un document ce vizează acceptarea procesării datelor.

Hotjar în cifre:

Lansat pe piață în anul 2014, Hotjar evalua la jumătatea anului 2017 încasări de peste 8 milioane de euro pentru acest an, anunțând pentru 2018 o nouă investiție în platformă de 4 milioane de euro. În prezent, Hotjar monitorizează activitatea a 181.127 website-uri din toată lumea, colectând baze uriașe de informații despre comportamentul de utilizare al vizitatorilor.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward