Astfel, prin noua metodă de calcul a performațelor, Content Power Ratings devine cel mai complex sistem de măsurare a interesului suscitat de programele de televiziune și redă o imagine mai clară a impactului acestora.
Ritmul de inovație în tehnologie a crescut rapid în ultimii ani, schimbând peisajul media mai repede ca niciodată. Dacă în trecutul recent oamenii consumau conținutul atunci când era difuzat de postul TV, odată cu apariția internetului utilizatorii au avut acces la o multitudine de modalități de a viziona emsiunile preferate.
Această migrație a telespectatorilor către mediul digital a deschis televiziunilor noi oportunități de a-și face cunoscute programele, de a loializa și de a atrage noi consumatori, iar conținutul difuzat în mod obișnuit pe TV a devenit disponibil oricând și oriunde”, a declarat George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.
Despre calcularea algoritmului:
Algoritmul de calcul al Content Power Ratings a fost elaborat luând în calcul trei dimensiuni care au fost raportate la populația totală:
- Indicele volumului de audiență (audience size) – calculat pe baza audiențelor TV la nivel național, numărul celor care urmăresc conturile de pe rețelele de socializare, cât și numărul de vizionări ale clipurilor publicate pe conturile show-urilor de pe YouTube. Acest indice are o pondere de 50% în ratingul total.
- Indicele implicării fanilor (involvement) – calculat pe baza numărului de aprecieri și distribuiri de către utilizatori ale conținutului pe rețelele sociale si numărul de căutari ale emisiunii pe motoarele de căutare. Acest indice are o pondere de 30% în ratingul total
- Indicele de promovare (advocacy) – calculat pe baza aparițiilor în presa scrisă și online și numărul de comentarii de pe conturile de socializare. Acest indice are o pondere de 20% în ratingul total.
Sursele de date utilizate în alcătuirea topurilor au fost: monitorizarea ZeList pentru vizibilitatea în presa scrisă și online, Social Tools™ pentru monitorizarea conturilor de pe rețelele de socializare, Kantar Media pentru datele de audiență TV și Google Trends pentru monitorizarea interesului pe motoarele de căutare.