De ce SaaStock?
Ceea ce pentru piața locală poate părea un eveniment extrem de nișat, pentru ecosistemul global este un trend în ascensiune, validat prin mii de companii care dezvoltă aplicații software utilizate de sute de milioane de oameni. Așadar, un eveniment dedicat 100% creatorilor de soluții SaaS, investitorilor, antreprenorilor și start-up-urilor este esențial.
Așa a luat naștere SaaStock, aflat anul acesta la cea de-a treia ediție, un eveniment extrem de bine structurat, pe 3 scene care au avut în vizor: potențialul și strategiile de scalare, creșterea, extinderea și dezvoltarea companiilor ce au în portofolii aplicații SaaS și tracțiunea – modul în care acestea reușesc să se încadreze perfect la linia de start a pieței de profil.
SaaStock în cifre:
- 3000 de participanți, din poziții C-level ale companiilor dezvoltatoare de aplicații software de tip Sofware as a Service și ai marktplace-urilor din întreaga lume
- 120 de sesiuni dedicate strategiilor, studiilor de caz, trendurilor ce au în vedere poziționarea și vânzarea soluțiilor SaaS
- 3 zile dedicate evenimentului
- Speakeri ce au reprezentat companii precum: Slack, Pipedrive, Salesforce, Facebook, Zendesk, Hubspot, Buffer, MongoDB, Hotjar, G2Crowd, Insider, Teamwork.com, Close.io, Drift, Gartner, Evernote.
SaaStock – prin ochii Softlead
- În promovarea și vânzarea soluțiilor software, alege doar acele canale care generează și mențin încrederea în relația end-user – aplicație – vendor.
- Automatizează. Evită, pe cât posibil, marketarea folosind abordarea personală, bazată pe emoție. De cele mai multe ori, acestea implică un set de costuri suplimentare.
- Construiește efectul WOW în piața soluțiilor SaaS.
- De fiecare dată când le soliciți clienților tăi feedback, ai grijă să implementezi ceea ce ei își doresc.
- Pentru o viziune completă a poziționării aplicației tale, cere feedback clienților, echipei proprii (specialiștilor în produs, dezvoltare, marketing, sales) și pieței.
- Stabilirea politicilor de cost pentru aplicații software de tip SaaS
- Modelul de costuri adoptat de o companie/aplicație SaaS trebuie să evolueze în aceeași direcție și cu același ritm precum evoluează business-ul.
- Există un set de 5 greșeli esențiale care apar în politicile de costuri: a). costul aplicației este prea mic, b). alegerea eronată a metricilor de evaluare c). construirea unui produs greu vandabil, d). strategia de upselling nu funcționează, e). modelul de pricing este unul static
- Modele de pricing pentru industria aplicațiilor SaaS:
- All-in package (Bloomberg)
- Category package (Salesforce)
- Segmented package (LinkedIN)
- Good-Better-Best (Slack) – acesta este și cel mai recomandat
- Modular (Hubspot)
Freemium este un trend în pricing-ul aplicat soluțiilor software, dar nu face, neapărat, parte din strategia de vânzare. O companie poate să introducă acest model doar dacă business-ul lui se află pe piața de cel puțin 3-4 ani și deține informațiile necesare pentru a determina modul în care se face conversia în cazul userilor săi.
Conform unui studiu publicat de GetApp, unul dintre marketplace-urile achiziționate de Gartner, 14% dintre achizitorii soluțiilor software B2B nu au încredere în procesul propriu de selecție al aplicației. Cele mai multe dintre aspectele care duc la acest rezultat sunt date de lipsa informațiilor necesare (industria software nu oferă produse palpabile, costurile nu sunt prezentate o dată cu funcționalitățile etc.), precum și de inexistența unor resurse temporale avantajoase.
De aceea, marketplace-urile de soluții software B2B au conturat în mod ideal piața de consum și au adus un beneficiu real consumatorilor corporate, nu doar prin listarea celor mai importante soluții de profil, ci și prin funcționalitățile lor de generatori de lead-uri, prezentare a review-urilor de produs (80% dintre achizitori le consideră extrem de importante și relevante) sau al conținutului dedicat (studii de caz, implementări). Mai mult decât atât, marketplace-urile au dus la tot ceea ce înseamnă globalizarea unei industrii timide în anumite țări, nu atât prin inexistența unei piețe, cât mai ales prin educarea audienței căreia i se adresează.
Piața aplicațiilor software poate fi rezumată prin 5 concepte de bază în jurul cărora se conturează tactici, strategii, poziționarea: oamenii, resursele, consumatorii, produsul, cultura strategiei. De aici, pornește efectul Wow, brand manifesto-ul pe care inclusiv o soluție SaaS trebuie să îl susțină prin tot ceea ce aplicația comunică și reprezintă în viața utilizatorilor săi.