Un nou studiu realizat de IDC, furnizor global de consultanţă şi cercetare în domeniul IT, arată că mărirea complexităţii soluțiilor informatice micșorează profiturile și reduce capacitatea companiilor de a inova şi de a creşte. Firmele implicate în studiu şi care și-au simplificat soluțiile IT au obținut câştiguri medii anuale suplimentare de 83 milioane dolari. Aceste companii au obţinut şi alte beneficii, printre care integrarea rapidă pe piaţă, îmbunătăţirea serviciilor oferite clienţilor şi realocarea personalului IT în mai multe proiecte strategice.
O nouă Carte Albă IDC, sponsorizată de Oracle și intitulată “Simplificarea soluțiilor IT pentru îmbunătățirea rezultatelor de business și a recuperării investițiilor” (Iunie 2014), disponibilă începând de astăzi, scoate în evidenţă provocările cu care se confruntă organizaţiile din cauza complexităţii IT.
“Multe companii sunt copleşite de costurile şi dezavantajele concurenţiale pe care complexitatea IT le poate crea”, afirmă Michael Fauscette, Group Vice President, Software Business Solutions IDC. “Prin simplificarea IT, organizaţiile pot aloca mai multă energie și resurse pentru a oferi servicii şi produse inovatoare, pentru a creşte productivitatea şi pentru a avea clienţi mulțumiți.”
În domeniul soluțiilor informatice, provocările includ costuri operaţionale mai mari, reducerea productivităţii personalului şi capacitatea redusă de a oferi servicii de nivel ridicat.
În business, nivelul tot mai mare de complexitate IT duce la profituri mai mici, inovaţii reduse, mai puţini clienţi, satisfacţie scăzută a utilizatorilor şi avantaje competitive mai mici.
“De la sala de consiliu şi până la departamentul IT, este clar că lupta pentru complexitate reprezintă o provocare nesfârşită căreia organizaţiile trebuie să-i facă faţă”, afirmă Bob Evans, Senior Vice President şi Chief Communications Officer în cadrul Oracle. "Mulţi dintre clienţii noştri s-au săturat să facă ei toată munca de integrare, de aceea ei investesc în sisteme integrate care sunt proiectate să lucreze împreună. O altă posibilitate este migrarea la serviciile de tip cloud. Aceste companii petrec mai puţin timp şi cheltuiesc mai puţini bani pe integrare şi întreţinere şi alocă mai mult timp şi bani proiectelor de inovaţie, astfel încât acestea să fie mai bine poziţionate pe piaţă pentru a fi competitive”.
Companiile care au participat la acest studiu au realizat câştiguri suplimentare anuale de 3.610 dolari per utilizator, prin aplicarea iniţiativelor de simplificare IT. Media utilizatorilor IT a companiilor participante la studiu este de aproximativ 23.000, ceea ce se înseamnă 83 milioane dolari câştiguri anuale.
Studiul a arătat că simplificarea IT duce la o serie de beneficii non-financiare, printre care îmbunătăţirea productivităţii de utilizare, integrarea rapidă pe piaţă şi îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor.
Eforturile de simplificare IT au inclus migrarea la sistemele cloud, investițiile în sisteme integrate şi înlocuirea sistemelor existente cu aplicaţii moderne.
Cele mai multe organizaţii participante la studiu au descoperit că pentru simplificarea soluțiilor informatice a fost nevoie de înlocuirea infrastructurii învechite cu una mai simplă, consolidată şi modernă, infrastructură ce a fost mai bine echipată pentru a face faţă cererilor actuale.
Oracle a realizat studiul împreună cu IDC, în anul 2014, pentru a examina gradul de complexitate IT din companiile de azi şi a urmărit beneficiile asociate cu simplificarea IT. Rezultatele se bazează pe interviuri realizate în profunzime cu seniori din mediul de afaceri şi cu directori IT din nouă întreprinderi diferite care acoperă o varietate de industrii, inclusiv servicii financiare, e-Commerce, ştiinţe medicale, retail, apărare/ aviaţie, guvern. Interviurile au inclus o arie geografică largă, inclusiv SUA, Europa şi America Latină.
Puteţi accesa întregul raport aici.