“În actualul context al utilității gadgeturilor, inovația se redefinește și nu mai inseamănă doar cea mai nouă tehnologie sau cât mai multe feature-uri în plus. Mici detalii, calitatea ridicată a materialelor, o cameră foto cu beautify sau un smart watch care se integrează în outfit-ul tău pot să facă diferența,” spune Alexandra Cojocaru, Quantitativ Research Manager în cadrul Unlock Market Research.
Conform studiului “Cele mai inovatoare branduri tech” în top 10 au mai fost nominalizate brandurile Sony, Philips, Asus, HP, LG, Lenovo și iPad. Studiul a fost lansat în cadrul evenimentului BIZ Innovation Forum și include 30 de brand-uri. Top-ul complet poate fi văzut pe site-ul revistei Biz www.revistabiz.ro/top-30-cele-mai-inovatoare-branduri-de-tehnologie
Românii au trecut de faza “all in one”, când se punea foarte mult accentul ca telefonul mobil să facă de toate, să aibă aplicații pentru orice. Studiul a mai arătat că piața din România este în prezent într-o fază de selectivitate și specializare, în ceea ce privește gadgeturile. Percepția consumatorilor este că un gadget multifuncțional nu are cum să fie la fel de performant ca unul specializat, iar consumatorul român alege doar acele gadgeturi care sunt relevante pentru el, care aduc realmente valoare adăugată.
”Inovația creează valoare de piață pentru orice brand, ea este cheia succesului și nu doar pe piața de tehnologie, am simțit-o și noi în dezvoltarea business-ului Biz. Românii iubesc tehnologia și iubesc brandurile. Studiul “Cele mai inovatoare branduri tech” evidențiază mărcile care reușesc să fie aproape de consumatori și să livreze inovație relevantă pentru ei,” spune Marta Ușurelu, Owner & Redactor Șef Revista Biz.
“Tehnologia nu stă pe loc și nici noi nu ar trebui. Acum avem acces la o lume plină de posibilități și de experiențe mai bogate prin intermediul unei tehnologii și al unor produse inovatoare. Ne dedicăm eforturile creativității, valorilor împărtășite cu partenerii noștri, inovației și oamenilor extraordinari care ne înconjoară și am construit un brand pe care oamenii îl iubesc și îl plasează în topul preferințelor,” menționează Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung.
Studiul “Cele mai inovatoare branduri tech” a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 450 de persoane, cu vârste cuprinse între 16 și 45 de ani, din mediul urban mare și mediu. Gradul de inovare a fost determinat folosind metoda Maximum Differentiation Scaling. Studiul și-a propus măsurarea percepției consumatorilor pentru mărcile de gadgeturi cu care interacționează în viața de zi cu zi din punct de vedere al gradului de inovație pe care îl atribuie acestora. De asemenea, performanța unei mărci în cadrul studiului a ținut în mod indirect și de notorietatea acesteia în rândul consumatorului – dacă acestuia nu îi era familiară o anumită marcă, el nu a putut să o evalueze
Respondenții au realizat alegeri multiple între mărci (cea mai inovatoare marcă și cea mai puțin inovatoare), în urma cărora a fost calculat un indice de inovație. Ierarhia mărcilor a fost realizată pe baza unui index cumulat calculat folosind scorul de inovație precum și gradul de interacțiune cu marca.