Pornind de la cea mai simplistă utilizare a unui sistem informatic dedicat vânzărilor, Forrester punctează două aspecte importante pe care acesta trebuie să îl îndeplinească: crearea unui flux eficient de vânzări în jurul activităților de account și contact management. Și, totuși, doar despre acestea se vorbea acum aproximativ 20 de ani în statele dezvoltate. Acum, aplicațiile dedicate eficientizării, monitorizării și creșterii vânzărilor îndeplinesc un set complet de roluri și îi oferă beneficiarului multiple funcționalități:
- Standardizarea proceselor rigide de vânzări
- Valorificarea metricilor dedicate performanțelor de vânzări (număr de apeluri efectuate de specialiștii în vânzări, numărul întâlnirilor planificate ca urmare a inițierii apelurilor, crearea ofertelor, gestionarea pâlniei de vânzări, numărul de contracte încheiate etc.).
- Orientarea masivă către abilitățile vânzătorului și posibilitatea ca acesta să îndeplinească multiple roluri
- Creșterea productivității
- Dezvoltarea unui ecosistem dedicat aplicațiilor SFA cu rol în creșterea eficienței
- Integrarea tehnologiilor AI
În topul publicat, Forrester a ales să nu includă acei dezvoltatori de aplicații software ale căror soluții au fost create pentru o nișă unică.
Așadar lista criteriilor de includere se continuă cu:
- Soluții software care pot deservi mai multe nișe (B2B, B2C și B2B2C)
- Produsele au o utilizare relevantă la nivelul pieței
- Există solicitări ale companiilor și aplicațiilor înscrise în bazele de date Forrester
Mai multe informații despre raport aici.