Previziuni Gartner: până în 2019, 50% dintre cetățenii din marile orașe vor distribui datele personale prin intermediul infrastructurii pentru orașe inteligente

16 decembrie 2016

Din ce în ce mai mulți cetățeni utilizează dispozitivele și rețelele sociale personale în organizarea activităților zilnice, motiv pentru care guvernele și companiile decid să își crească investițiile în  guvernanța și infrastructura tehnologică, susține Anthony Mullen, Director de Cercetare în cadrul Gartner Inc. Aceasta duce la crearea unor platforme de date deschise, care să le permită cetățenilor, comunităților și c

Previziuni Gartner: până în 2019, 50% dintre cetățenii din marile orașe vor distribui datele personale prin intermediul infrastructurii pentru orașe inteligente

Din ce în ce mai mulți cetățeni utilizează dispozitivele și rețelele sociale personale în organizarea activităților zilnice, motiv pentru care guvernele și companiile decid să își crească investițiile în  guvernanța și infrastructura tehnologică, susține Anthony Mullen, Director de Cercetare în cadrul Gartner Inc. Aceasta duce la crearea unor platforme de date deschise, care să le permită cetățenilor, comunităților și companiilor să inoveze și să colaboreze și, nu în ultimul rând, să furnizeze soluții utile care să se adreseze nevoilor din partea societății.

Evoluția rapidă a schimbărilor din punct de vedere tehnologic și societal reprezintă pentru un CIO din guvern, un imbold în realizarea unui oraș inteligent, axat pe date deschise. Gestionată corect, această schimbare poate reda guvernelor un punct central din perspectiva inovațiilor tehnologice, la nivelul societății și poate aduce îmbunătățiri majore din perspectiva funcționării unei comunități societale. Predicțiile Gartner susțin că, până în 2019, 50% dintre cetățenii din spațiile urbane cu milioane de locuitori, vor beneficia de programe pentru orașe inteligente, prin alegerea distribuirii datelor personale. Volumul și diversitatea acestor date va crește în ritm cu evoluția IoT (internet of things) și dispozitivelor pentru consumatori.  


Cum funcționează un sistem pentru orașe inteligente?

Una dintre barierele majore de care se lovește comunicarea dintre cetățeni și guvern este complexitatea pașilor pe care aceștia trebuie să îi urmeze în îndeplinirea unor obligații. Spre exemplu, pentru o simplă întrebare precum „Sunt eligibil să votez?”, o persoană trebuie să treacă printr-un set complex de reguli și procese și printr-o varietate de website-uri, de unde să își culeagă informația. Pentru a fluidiza acest proces, mulți dintre cetățeni aleg să folosească platforme conversaționale precum asistenți personali virtuali sau boți, în locul aplicațiilor și website-urilor tradiționale, guvernele adaptându-se, la rândul lor, acestor schimbări. Volumul într-o continuă creștere a datelor citite de mașinăriile din spatele platformelor, legate de interacțiunea dintre cetățeni, guvernul și orașul lor, reprezintă o uriașă oportunitate în dezvoltarea unor portaluri de date deschise (open data), care să crească eficiența, să îmbunățească experiența socială, să dea naștere inovațiilor, precum și să genereze profit pentru organizațiile guvernamentale.

Portalurile de date deschise pentru orașe nu sunt ceva nou, dar multe dintre cele existente sunt limitate în capacitatea de citire a datelor și în valoarea pe care o aduc, drept componentă de business. Orașul devine inteligent atunci când datele sunt colectate și administrate într-un mod care să producă mai degrabă fluxuri de date valoroase, în timp real, decât statistici sau rapoarte orientate spre trecut, sunt explicațiile prin care, Bettina Tratz-Ryan, Vicepreședinte de Cecetare în cadrul Gartner, arată prin ce se diferențiază un oraș inteligent. Tratz-Ryan aduce detalii și despre modalitatea de plată pentru accesul la aceste platforme: Utilizatorii vor avea diferite opțiuni pentru accesul la date: un cetățean normal poate să participe pur și simplu și să aibă acces gratuit în schimbul furnizării datelor proprii, în timp ce pentru uzul comercial se pot cere din partea deținătorului de date, anumite comisioane din profitul total sau necesitatea de a cumpăra o licență pentru a avea dreptul la sursele de date mai complexe.

Din ce în ce mai multe orașe au început deja construcția unui marketplace de date, datorate în special fluxurilor venite din IoT. Următorul pas în construcția unui marketplace eficient este dat de prezentarea și orchestrarea datelor pentru beneficii orientate mai mult către business. În acest sens, Gartner estimează că, până în 2020, 20% din totalul organizațiilor guvernamentale locale va genera profit din această valoare adăugată a datelor deschise. Cheia monetizării o vor reprezenta automatizarea și extinderea experienței utilizatorului în sensul permisiunii cetățenilor și business­-­urilor de a descoperi și pregăti datele, precum și găsi puncte comune pe care să le distribue în interiorul comunității sau organizației.  

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Producătorul jeleurilor Haribo anunță probleme în producție cauzate de o implementare software

O lume întreagă a copiilor și adulților cunoaște gusturile, culorile și textura dulciurilor Haribo, producătorul german fiind un reper al industriei de profil la nivel global. Iată cum a afectat o aplicație software un întreg sistem de producție, transformând un obiectiv de creștere a performanțelor într-un eșec, din care compania și-a revenit cu greu....

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward