Peste 90% dintre profesori au o atitudine deschisă în ceea ce priveşte utilizarea noilor tehnologii la clasă

22 aprilie 2016

Tendința globală în educație este învățarea personalizată, ce pune accent pe nevoile specifice ale fiecărui elev și pe utilizarea tehnologiei ca instrument cheie

Peste 90% dintre profesori au o atitudine deschisă în ceea ce priveşte utilizarea noilor tehnologii la clasă

Tendința globală în educație este învățarea personalizată, ce pune accent pe nevoile specifice ale fiecărui elev și pe utilizarea tehnologiei ca instrument cheie

Tablete, telefoane inteligente, mese multi-touch - copiii le iubesc și ar petrece ore în șir jucându-se pe ele. Însă știați cum pot fi ele utilizate cu succes în educație?

93,3% dintre profesorii care au participat la un studiu realizat de specialiștii SIVECO și-au exprimat preferința pentru materiale educaționale adaptate propriilor abordări la clasă. Folosite sub îndrumarea profesorilor, acestea aduc beneficii pedagogice majore.

Studiile internaționale confirmă această tendință. În SUA, de exemplu, între 96% și 99% dintre profesorii care predau discipline exacte în învățământul primar și secundar utilizează materiale educaționale personalizate, dezvoltate chiar de ei sau de furnizori pe care îi selectează ei înșiși.

Aceste realități au fost reconfirmate și pentru România, în cursul Săptămânii Altfel. Pe 18 și 19 aprilie, profesori și elevi din clasele a VII-a și a VIII-a de la școala 195 din București au vizitat sediul SIVECO. Ei au avut ocazia să testeze cele mai noi tehnologii aplicate în educație, cum ar fi realitatea augmentată, mediul virtual 3D imersiv sau mesele multi-touch.

“Copiii au fost fascinaţi de inovaţiile pe care le-au văzut la SIVECO: mesele multi-touch la care şi-au verificat cunoştinţele şi în acelaşi timp au descoperit informaţii noi, lucrând în echipe formate ad-hoc, ecranul cu camere video, ochelari speciali și un stilou interactiv cu care au putut studia în detaliu diverse obiecte, utilitarele cu care se realizează aplicaţiile informatice. Am fost plăcut impresionaţi de atmosfera de lucru din această companie, de bunăvoinţa, deschiderea şi amabilitatea cu care ne-au fost prezentate „minunile tehnologiei informaţiei”. Atât elevii cât şi profesorii şi-ar dori să aibă posibilitatea să utilizeze mijloacele informatice moderne în procesul de învăţare”, spune Monica Corbuș, profesor de matematică la școala 195.

Mesele multi-touch permit o interacțiune naturală, aplicația educațională putând fi folosită de mai mulți copii în același timp, fiecare având un anumit rol și o anumită sarcină de îndeplinit. Astfel, aceste dispozitive stimulează colaborarea dintre elevi și profesori, îi angajează în activități de grup și îi motivează să experimenteze. Ca urmare, învățarea se face prin descoperire și prin construirea cunoașterii, și nu pe memorarea mecanică a cunoștințelor.

“Elevii care ne-au vizitat săptămâna aceasta fac parte din generația digitală, așa că au fost încântați să se joace cu masa multi-touch și să experimenteze realitatea virtuală. Pentru ei învățarea se face oriunde, oricând, prin interacțiune permanentă, colaborare și feedback imediat. Aplicațiile dezvoltate de noi combină informația captivantă de la școală cu activitatea fizică, a jocurilor, din viața reală, aducând mari avantaje educaționale și interactivitate orelor tradiționale”, spune Radu Jugureanu, directorul departamentului eContent din cadrul SIVECO România.

O altă inovație ce poate fi aplicată în educație este zSpace, un sistem de realitate virtuală, ce permite elevilor să observe obiecte educaționale, la fel ca în viața reală. Folosind un ecran prevăzut cu camere video, ochelari speciali și un stilou interactiv de mare precizie, elevii pot manipula diverse obiecte virtuale, cum ar fi organele interne ale corpului, scheletul uman sau părți ale unei mașini, pentru a le studia în detaliu.

Realitatea augmentată, pentru care SIVECO a dezvoltat conținut educațional interactiv, oferă cea mai avansată experiență imersivă de învățare pentru elevi. Utilizând o cameră video şi un calculator, elevii pot manevra cu uşurinţă diverse obiecte educaţionale virtuale. Realitatea augmentată permite interacţiunea între utilizator şi un obiect virtual, a cărui mişcare poate fi controlată de către utilizator şi redată prin senzori digitali în timp real, fără a folosi ochelari speciali.

“În școlile în care s-a adoptat utilizarea tehnologiei în structura tradiţională de predare, se simte deja trecerea de la centrarea pe activitatea profesorului, la centrarea pe elev și pe construirea unui bagaj unic de cunoștințe. De altfel, tendința mondială care se conturează tot mai clar este cea de învățare personalizată, în care tehnologia are un rol cheie, permițând crearea de conținut, tranmiterea informației și monitorizarea permanentă a progresului elevilor”, completează Radu Jugureanu.

Aplicațiile inovatoare de tip eLearning dezvoltate de SIVECO sunt implementate în peste 15.000 de şcoli din Europa, Orientul Apropiat, Africa şi CSI. De-a lungul timpului, proiectele educaționale marca SIVECO au fost recunoscute ca exemple de bună practică în competiții internaţionale de renume, precum International Project Management Association (IPMA), World Summit Awards, eLearning Awards sau European Software Excellence Awards.

 

Aplicații software recomandate

Kinderunity aplicație pentru administrarea grădiniței și pentru eficientizarea comunicarii cu părinții.   

Citește tot arrow_forward

BibSoft este un produs software, un instrument orientat spre îmbunătățirea continuă a relației cu elevii/studenții ce beneficiează de serviciile oferite de către bibliotecă.

Citește tot arrow_forward

Soft planificare orare școlare Aplicație web-based ideală pentru planificare orare pe clase / săli de curs / laboratoare. Design optimizat pentru accesarea și administrarea de pe orice dispozitiv: desktop, notebook, tabletă ...

Citește tot arrow_forward

Scopul principal al seriei de povesti de educatie financiara “Cand voi fi mare voi fi... BOGAT” este să construiască la copii comportamente financiare sănătoase care să-i ajute în viitor. Să-i învețe să economisească, să aiba spirit a...

Citește tot arrow_forward

Manager Financiar ALOP este un modul integrat in ERP-ul Manager Financiar, prin intermediul caruia o institutie publica isi poate urmari bugetele propuse si realizarea lor pe fiecare articol bugetar.

Citește tot arrow_forward

UnivTest este un grupaj de aplicatii pentru realizarea si utilizarea testelor, o solutie completa pentru cadrele didactice in activitatea de examinare si evaluare a elevilor si pentru elevi in exersare si autoevaluare.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cum a ajutat digitalizarea lanțul de restaurante KFC de la începutul pandemiei?

În 2019, lanțul de restaurante KFC avea în derulare o strategie de transformare digitală, dar pandemia instalată un an mai târziu a devenit un obstacol în implementarea activităților specifice. Cum a transformat KFC această provocare într-o oportunitate atât de necesară unui jucător important din industria Horeca?

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Bittnet Group atinge un prag istoric și închide sesiunea de tranzacționare din 16 mai cu o capitalizare de piață de peste 100 milioane lei

În data de 16 mai, Bittnet Group (BNET), companie listată pe piața AeRO și primul emitent IT listat la Bursa de Valori București, a închis sesiunea de tranzacționare cu o capitalizare de piață ce depășea 100 de milioane lei. La închiderea pieței, acțiunile Bittnet aveau prețul de 1,88 lei și o capitalizare bursieră de 103,838,425 lei, reprezentând astfel un pr...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SymphoPay anunță o nouă rundă de finanțare condusă de Early Game Ventures

SymphoPay, platforma de integrare a plăților cu cardul la POS, anunță o nouă rundă de finanțare în valoare de 650.000 Euro condusă de fondul Early Game Ventures. La rundă au participat GECAD Ventures, Sparking Capital și business angels iar asistența juridică a fost asigurată de DLA Piper Dinu.  

Citește articolul arrow_forward