Echipele căștigătoare sunt:
București
Locul I – Echipa Penteract cu proiectul “Dispozitiv autonom zbur[tor pentru a inspecta o navă spațială pentru daune cauzate de micro-meteoroizi și alte reziduuri orbitale”;
Locul II – Echipa Quantum Robotics care a propus aplicația Spaceify care afișează toate lansările de rachete spațiale de pe glob.
La București au participat 9 echipe cu vârste cuprinse între 15 și 50+ de ani ale căror proiecte sunt afișate aici. Jurirul a fost format din reprezentanți ai UiPath, Microsoft, IBM, Știința & Tehnică și AcademyPLUS.
Cluj
Locul I – Echipa Los Titans cu o soluție de colectare, reciclare și management al deșeurilor.
Locul II – Oh no, not I, I will survive! cu aplicația mobilă PREPR care te ajută să te pregătești în caz de dezastre naturale.
La Cluj-Napoca au participat 12 echipe ale căror proiecte sunt afișate aici. Cinci dintre participanți au fost elevi, dintre care 4 au reprezentat Liceul Teoretic ”Ion Luca” din Vatra Dornei, județul Suceava. Cel mai tânăr participant are 15 ani.
Juriul a fost format din reprezentanți ai UiPath, Universității Tehnice Cluj-Napoca - Facultatea de Automatică și Calculatoare, Institutului Național pentru Cercetarea și Dezvoltarea Tehnologiilor Isotopice și Moleculare (INCDTIM), Telios și Wirtek.
Iași
Locul I – RTFM, cu o soluție integrată pentru apicultori care le permite să își verifice stupii la cerere, cu un sistem de alarmă în cazul unor condiții climatice nefavorabile la stupină sau
dacă apar descreșteri în activitatea din stup.
Locul II – The Pillars of Creation, cu un board game creat pe baza pozelor din spațiu făcute de Hubble.
La Iași au participat 6 echipe ale căror proiecte sunt afișate aici care au abordat teme foarte diverse precum jocuri VR, film documentar, drone etc.
Juriul a fost format din developeri, designeri, antreprenori din partea FabLab Iași, Levi9, Wiron și Infinite Loop.
Experiența de la Iași este surprinsă aici.
Timișoara
Locul I – Fire Squad, o aplicație pentru telefoane mobile, dezvoltată de echipa Mother Bear, prin care pot fi raportate incendii de pădure/vegetație prin transmiterea de imagini și de date de geolocație.
Locul II – Desaster Simulator, o aplicație pentru telefoane mobile dezvoltată de echipa Antitled Games, prin care utilizatorii învață cum să acționeze pentru a supraviețui în cazul unor dezastre naturale, simulate prin realitate augmentată.
7 din cei 9 membri ai cele două echipe câștigătoare de la Timișoara sunt mentori sau ninjas de la implementări locale ale programului CoderDojo, cel mai tânăr câștigător fiind elev în clasa a VIII-a. Proiectele echipelor din acest oraș sunt disponibile aici.
Juriul timișorean a inclus specialiști din partea programului ESERO Romania al Agenției Spațiale Române, ai IBM și ai Asociației Banat IT.
Premiile oferite echipelor câștigătoare din partea partenerului principal UiPath au constat în:
- câte un voucher Emag de 1000 de euro
- un workshop de o zi despre software-ul și roboții construiți de UiPath și un tur al sediului companiei.
La București, Discovery Channel a acordat “Curiosity award” pentru echipele: Messagers cu proiectul “Holograme pentru spațiu”, respectiv DisasterReady cu o aplicație menită să informeze populația privind potențialele dezastre de oriunde de pe Pământ și oferă și soluții pentru fiecare dintre acestea.
Partenerii oficiali ai evenimentului Space Apps powered by NASA, în România, au fost: UiPath, Telekom Romania, Discovery Channel, Microsoft, IBM, Cooperativa FRUFRU, Editura Nemira, Coaching Partners.
Editura Nemira a oferit cărți tuturor participanților, iar câștigătorilor un set de cărți de literatură de anticipație. Coaching Partners oferă cursuri de coaching membrilor celor opt echipe câștigătoare.
Soluțiile celor 8 echipe câștigătoare din cele 4 orașe din România vor intra în procesul de evaluare la nivel internațional coordonat de NASA. Echipele preselectate vor avea la dispoziție până la o săptămână să creeze câte un video de 30 de secunde prin care să își prezinte proiectul. Finaliștii pentru premiile globale vor fi anunțați în maxim șase săptămâni după concursul local, iar NASA va anunța marele câștigător în ianuarie 2019.
Tema generică a ediției din acest an a fost "Pământul și Spațiul!", cu subtemele: "Puteți construi un/o ...", "Ajutați-i pe alții să descopere Pământul", "Vulcanii, aisbergurile și asteroizii", "Lumea are nevoie acum de ... ", "O lumină orbitoare" și "Un univers de frumusețe și minuni".
SpaceApps este un program inovator de incubare al NASA organizat anual începând cu 2012 în hub-uri din întreaga lume. La ediția din 2017 a fost organizată au fost peste 25.000 de participanți de pe șase continente din 187 de orașe, care au dezvoltat și au depus peste 2.000 de proiecte pe durata evenimentului ca răspuns la provocările propuse de NASA. Mai multe detalii despre evenimentul din acest an sunt disponibile la http://2018.spaceappschallenge.org/ sau pe site-ul organizatorilor http://digitaltransformers.co.