Modelele de business și căile de acces în piețe folosite de către Nestlé sunt într-o continuă schimbare, așteptările clienților variază, iar comerțul digital accelerează în ritm rapid. Nestlé a înțeles că nucleul unei companii de succes este dat de o infrastructură IT solidă, creată pentru a folosi datele și a furniza insight-uri care ajută în luarea de decizii.
Compania Nestlé este prezentă și în România din 1995, începând cu o reprezentanță cu doar șase angajați. În anul 2000, Nestlé a achiziționat brandul JOE, unul dintre cele mai populare și apreciate de pe piață. In prezent, portofoliul Nestlé România este format dintr-o gamă largă și diversificată de produse. Dintre acestea, napolitanele JOE si Nesquik, specialitățile NESCAFÉ 3in1 și muștarul Maggi sunt produse în Romania.
Transformare prin intermediul unei călătorii fără întreruperi către cloud
Pentru a asigura o tranziție lină, fără întreruperi, către o infrastructură mai dinamică, mai fiabilă și mai scalabilă, Nestlé a ales soluția RISE with SAP – o ofertă completă de software ERP, concepută pentru a ajuta companiile să profite de cloud computing în sistemele lor de bază. Nestlé este acum în măsură să automatizeze procesele de business în cadrul operațiunilor sale, să creeze modele de afaceri inovatoare la scară globală și să obțină o mai mare agilitate și reziliență. În plus, toți cei 275.000 de angajați ai Nestlé beneficiază de un singur punct de acces în toate aplicațiile SAP, reducând timpul și eforturile necesare pentru managementul sistemelor IT.
Cu ajutorul SAP Services and Support, incluzând servicii SAP MaxAttention și grupul SAP Solution Delivery Center, Nestlé a închis nouă centre de date și peste 10.000 de servere. Astfel, a putut migra mii de aplicații, 300 de instanțe de software SAP și mai bine de 1.200 TB de date în cloud. Dincolo de natura complexă a proiectului, acesta a fost livrat la timp, fără depășiri de buget și fără perturbări aduse business-ului.
Optimizarea proceselor de la recrutare la pensionare
Transformarea sistemelor de resurse umane a fost prioritară pentru Nestlé, compania alegând SAP SuccessFactors pentru a automatiza și standardiza procesele care susțin întregul demers, de la recrutare și până la pensionare. În plus, Nestlé folosește și SAP Business Technology Platform pentru a furniza extensii personalizate ale SuccessFactors, necesare în situații specifice, precum angajările masive sezoniere. Compania are un proces de angajare mai rapid, dar și un chatbot care vorbește 20 de limbi și care răspunde la mii de întrebări adresate de candidați săptămânal, totul fără intervenția profesioniștilor HR.
”În trecut, sistemele care cedau aveau nevoie de aproximativ șase ore pentru a-și reveni. Asta însemna o pauză nedorită de 6 ore în fabrici și centre de distribuție. În prezent, platformele noastre își revin în mai puțin de 10 minute, astfel că majoritatea utilizatorilor finali nici măcar nu știu că a existat o problemă”, explică Ralf Huebenthal, Global Head of IT Platforms în cadrul Nestlé.
Transformarea experienței clienților cu un one-stop shop
Nestlé îmbunătățește și experiența clienților săi B2B prin eficientizarea plasării comenzilor, a urmăririi acestora și a procesului de facturare. Compania a înlocuit procesele tradiționale de contactare telefonică și a implementat o platformă globală bazată pe SAP Commerce Cloud, care oferă informații despre comenzi în timp real.
Prin portalul digital de tip self-service, Nestlé îmbunătățește procesele de comenzi și plăți, astfel că retailerii și distribuitorii pot să ajungă în posesia produselor mai rapid și mai simplu. Compania recunoaște importanța oferirii unei experiențe digitale unificate pentru clienți, pentru a putea rămâne competitivă și a îndeplini cerințele tot mai complexe ale consumatorilor. Totodată, implementarea platformei cu ajutorul SAP Commerce Cloud nu doar că aduce beneficii clienților și optimizează procesele interne și flexibilitatea, dar și susține eforturile în direcția sustenabilității, prin eliminarea facturilor pe hârtie și urmărirea mai eficientă a comenzilor.
”Clienții noștri inovează și se transformă constant; totodată, colaborează din ce în ce mai mult prin intermediul platformelor și soluțiilor digitale. Astfel, era o decizie logică pentru noi să oferim o experiență unificată și o experiență digitală mai bună”, afirmă Pablo Nill, Senior Product Group Manager Customer Service Information Technology în cadrul Nestlé.
Simplificându-și infrastructura IT globală, Nestlé a crescut disponibilitatea sistemelor la 99,97%, iar timpul de întrerupere s-a redus de la șase ore la șapte minute. Cu SAP BTP, activele digitale ale companiei pot fi folosite de 10 ori mai rapid decât înainte. De asemenea, 15.000 de manageri din peste 100 de țări folosesc acum o soluție comună în zona de resurse umane, care a automatizat 95% din procesele de recenzie.