„PayU susține industria de e-commerce atât la nivel local, cât și internațional. Din experiența noastră, din ce în ce mai mulți comercianții locali sunt interesați să își extindă afacerea în afara granițelor țării. În același timp, magazinele online românești sunt atractive pentru cumpărătorii străini. Anul trecut, clienți din 70 de țări au cumpărat online, de Black Friday, de la magazinele locale. Extinderea transfrontalieră a business-ului devine obligatorie pentru cei care își doresc afaceri de succes pe piața digitală, iar serviciul MCP lansat vine să susțină acest demers. Acum cumpărătorii din alte țări nu trebuie să își mai facă griji în ceea ce privește conversia valutară nefavorabilă, deoarece vor afla de la început cât vor plăti pentru produsul preferat.“ declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
Prin MCP, conversia valutară are loc în pagina de plată PayU, înainte de achitarea comenzii. Acest lucru crește confortul procesului de achiziție și șansele ca tranzacția să fie realizată. Programul pilot desfășurat în Polonia printre comercianții online care au implementat acest serviciu a arătat că, atunci când cumpărătorul află rapid prețul final al produselor, crește de câteva ori rata celor care finalizează achiziția.
Lansarea noului serviciu MCP vine să susțină comerțul online transfrontalier, în contextul în care acesta reprezintă motorul de creștere al economiei digitale la nivel global. ,,Până în 2020 industria de e-commerce va atinge valoarea aproximativă de 3 trilioane de dolari, iar o treime din această sumă va fi reprezentată de comerțul transfrontalier” estimează Marius Costin, Country Manager PayU România.
Doar în Europa Centrală și de Est, statisticile arată că valoarea comerțului online transfrontalier va crește, în același interval, până la 45 de milioane de dolari[1]. Acest lucru este influențat și de schimbările legislative planificate la nivel european. În prezent, se lucrează la strategia de a avea o piață digitală unică, cu scopul de a facilita accesul la bunurile și serviciile digitale din UE, maximizând astfel potențialului de creștere a pieței de e-commerce.
[1] Raport ’Cross-border eCommerce’, Accenture, 2016.