53% dintre utilizatori accesează soluţia şi prin intermediul aplicațiilor mobile pentru Android și iOS, libertatea de a face business oriunde şi oricând fiind foarte apreciată. Creşterea înregistrată are la bază nevoia existentă în piaţa locală pentru un sistem CRM performant dar şi accesibil financiar, precum şi activitatea de consultanţă derulată de MiniCRM. Compania organizează permanent ateliere de lucru care evidențiază impactul utilizării unei CRM asupra creşterii vânzărilor şi îmbunatăţirii relaţiilor cu clienţii, în principalele oraşe din ţară. În 2017, MiniCRM a deschis o reprezentanță la Cluj-Napoca, iar echipă locală este formată din nouă specialişti în consultanță şi implementare.
„Clienţii reprezentativi pentru MiniCRM România au între 15 și 30 de utilizatori în sistem şi provin preponderent din domeniile servicii, comerț și distribuţie. Am depăşit deja un număr de 200 de clienţi activi și câștigâm o cotă relevantă de piață , pe măsură ce antreprenorii români înțeleg beneficiile utilizării unui sistem CRM în cloud. Ca tendință, am remarcat creșterea numarului de utilizatori care folosesc aplicațiile mobile MiniCRM pentru Android și iOS, precum și o diversificare sectoarelor economice. Companiile romaneşti mici şi medii au nevoie de o soluţie performantă pentru creşterea vânzărilor şi a profitabilităţii, iar MiniCRM îi ajută în acest proces, la un cost foarte accesibil, similar găzduirii unui website,” afirmă Ioana Bândac, Country Manager, MiniCRM România.
În România, multe companii mici şi medii folosesc fişierele de tip excel pentru gestiunea relaţiilor cu clienţii şi a vânzărilor, ceea ce afectează eficiența şi mobilitatea utilizatorilor, precum şi acurateţea înregistrărilor. Aceste companii au o productivitate redusă și riscă să iasă din piață într-un orizont de câțiva ani. Conform unui analize a Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, doar una din cinci astfel de companii reuseste să facă export și doar 42,75% ating o existență de peste 15 ani. Companiile mici și medii au nevoie de modernizarea sistemului informatic și digitalizarea proceselor de business. Un sistem CRM în cloud, precum MiniCRM, permite automatizarea operaţiunilor de vânzări, marketing şi suport, la un cost echivalent cu abonamentul lunar de telefonie mobilă. Conform analiştilor de la iScoop.eu soluțiile de tip cloud reprezintă principalul factor de creștere al pieţei CRM în Europa.