Metrici care definesc succesul unei aplicații pentru device-urile mobile

04 mai 2017

Un număr cât mai mare de download-uri, cât mai puține dezinstalări și creșterea ratei de conversie pentru compania care alege să dezvolte o aplicație mobilă, acestea sunt și principalele obiective pe care le setează un astfel de proiect.

Metrici care definesc succesul unei aplicații pentru device-urile mobile

Un număr cât mai mare de download-uri, cât mai puține dezinstalări și creșterea ratei de conversie pentru compania care alege să dezvolte o aplicație mobilă, acestea sunt și principalele obiective pe care le setează un astfel de proiect.

Care sunt cele mai importante metrici care evaluează impactul unei aplicații pentru device-urile mobile?

  1. Bazele de date de informații pe care le deține despre utilizatori, obiceiurile de consum, statistici, rapoarte culese și actualizate permanent.
  2. Gradul de atașament al utilizatorului față de aplicație, redat prin timpul petrecut în aplicație, ciclicitatea folosirii acesteia, procentul de funcționalități folosite. De asemenea, sunt extrem de importante tipul de interacțiuni dintre utilizatori, gradul de participare la crearea de conținut (dacă este cazul), durata medie a unei interacțiuni.
  3. Rapoartele de analiză a performanțelor unei aplicații sunt vitale pentru orice tip de aplicație software, dar aspecte precum momentul în care se dorește lărgirea bazelor de utilizatori, tipurile de segmentare ale acestora, creșterea gradului de retenție sau de mărire a engagement-ului.
  4. O aplicație dedicată device-urilor mobile nu trebuie să aibă probleme de funcționare sau de captare a atenției utilizatorului prin disfuncționalități ce vizează interfața. Experiența utilizatorului întregește nevoia generală de utilizare astfel încât, dacă există probleme în utilizarea propriu-zisă, acesta poate fi tentat să renunțe la ea, așadar providerul este nevoit să remedieze rapid eventualele probleme.
  5. Volumul mare de aplicații existente pe piață confirmă o nevoie, dar și o supra-aglomerare. Este extrem de dificil să se identifice o nevoie nouă, care să fie substituită printr-o idee revoluționară, așadar se pune accent pe diferențierea aplicațiilor de tipurile Nice to have și Must have.

Conform unuia dintre cele mai recente studii publicate de Apptopia, care a vizat comparația dintre top 5 cele mai importante aplicații de gaming, cele mai multe venituri provin din descărcările aplicațiilor și nu din publicitate. De exemplu, aplicația Supercell a generat încasări de aproximativ 145 milioane de dolari în primele 3 luni ale anului 2017 și doar 542.000 de dolari din publicitate.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward