Un număr cât mai mare de download-uri, cât mai puține dezinstalări și creșterea ratei de conversie pentru compania care alege să dezvolte o aplicație mobilă, acestea sunt și principalele obiective pe care le setează un astfel de proiect.
Care sunt cele mai importante metrici care evaluează impactul unei aplicații pentru device-urile mobile?
- Bazele de date de informații pe care le deține despre utilizatori, obiceiurile de consum, statistici, rapoarte culese și actualizate permanent.
- Gradul de atașament al utilizatorului față de aplicație, redat prin timpul petrecut în aplicație, ciclicitatea folosirii acesteia, procentul de funcționalități folosite. De asemenea, sunt extrem de importante tipul de interacțiuni dintre utilizatori, gradul de participare la crearea de conținut (dacă este cazul), durata medie a unei interacțiuni.
- Rapoartele de analiză a performanțelor unei aplicații sunt vitale pentru orice tip de aplicație software, dar aspecte precum momentul în care se dorește lărgirea bazelor de utilizatori, tipurile de segmentare ale acestora, creșterea gradului de retenție sau de mărire a engagement-ului.
- O aplicație dedicată device-urilor mobile nu trebuie să aibă probleme de funcționare sau de captare a atenției utilizatorului prin disfuncționalități ce vizează interfața. Experiența utilizatorului întregește nevoia generală de utilizare astfel încât, dacă există probleme în utilizarea propriu-zisă, acesta poate fi tentat să renunțe la ea, așadar providerul este nevoit să remedieze rapid eventualele probleme.
- Volumul mare de aplicații existente pe piață confirmă o nevoie, dar și o supra-aglomerare. Este extrem de dificil să se identifice o nevoie nouă, care să fie substituită printr-o idee revoluționară, așadar se pune accent pe diferențierea aplicațiilor de tipurile Nice to have și Must have.
Conform unuia dintre cele mai recente studii publicate de Apptopia, care a vizat comparația dintre top 5 cele mai importante aplicații de gaming, cele mai multe venituri provin din descărcările aplicațiilor și nu din publicitate. De exemplu, aplicația Supercell a generat încasări de aproximativ 145 milioane de dolari în primele 3 luni ale anului 2017 și doar 542.000 de dolari din publicitate.