Astfel, în perioada analizată, creşterea YOY în numărul comenzilor plasate a fost de peste 10%, cu un vârf de 24% în luna menţionată. Valoarea medie a comenzilor a fost de 52 de euro, o creştere de 8% faţă de anul precedent, arată sursa citată.
Impactul conflictului din Ucraina s-a reflectat mai întâi în achiziţiile clientului final, care au scăzut brusc, cu peste 20% în ultima săptămână din februarie. Chiar în aceste condiţii, la nivel de lună s-a înregistrat o creştere de aproape 15% în numărul tranzacţiilor încheiate şi o creştere de peste 30% în valoarea acestora. Trendul ascendent a fost mai temperat în următoarele luni, însă s-a menţinut la o valoare medie de +11% YOY. Cea mai redusă creştere s-a înregistrat în luna martie, pe fondul incertitudinilor geo-politice, iar cea mai mare în luna mai, când numărul comenzilor plasate la celor peste 1.500 de magazine ce folosesc MerchantPro a crescut cu 24% comparativ cu mai 2021.
O creştere s-a observat şi în media comenzii - care la nivelul perioadei analizate a atins constant valori similare cu perioadele de vârf din 2021 -, dar şi în valoarea totală a acestora, care a crescut cu peste 20% în februarie - august, comparativ cu perioada similară din 2021.
"Era de aşteptat ca actualul context politico-economic să aibă un impact asupra economiei globale şi asupra eCommerce-ului din România, iar efectele s-au observat mai întâi la nivelul clientului final, care a încetinit brusc ritmul achiziţiilor, însă pentru o perioadă scurtă de timp. Apoi se poate observa impactul dinamicii preţurilor globale, scumpirile la transporturi, utilităţi, materii prime care se reflectă în valoarea totală a comenzilor, ce a crescut într-un ritm mai accentuat decât tranzacţiile. Este însă evident că românii rămân fideli comportamentului de consum digitalizat adoptat în ultimii doi ani, apelând tot mai des pentru achiziţii la magazinele online", a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
La nivelul comercianţilor, mai ales în ultimele trei luni, marcate organic de o temporizare a comenzilor pe fondul perioadei de vacanţă, s-a remarcat o tendinţă de consolidare a prezenţei online în zona de backend, cu optimizări şi automatizări ce pregătesc magazinele pentru perioade de vârf - sezonul reducerilor, Black Friday şi sărbătorile de iarnă.
"Ţinând cont de perioada pe care o traversăm, când provocările menţinerii unui business profitabil sunt evidente, la nivelul magazinelor de pe platformă s-au înregistrat tot mai multe solicitări de automatizare a proceselor, optimizarea fluxului de back-office, integrări ERP, creşterea vitezei de încărcare a site-ului, cu impact direct în economia business-ului, în conversie şi retenţie. Declanşarea conflictului din Ucraina a venit cu incertitudini, cu riscuri, consumatorii au devenit mai exigenţi cu achiziţiile online, mai atenţi. În aceste condiţii, accentul este pus pe creşterea indicatorilor de profitabilitate a magazinelor online, iar focusul nostru a fost, bineînţeles, să susţinem optimizarea platformei, să fim proactivi şi cu un pas înaintea concurenţei", a mai precizat Arthur Rădulescu.
Printre funcţionalităţile implementate recent de MerchantPro cu impact puternic asupra creşterii volumului de vânzări înregistrate de magazinele din platformă se numără programele de loialitate, automatizările dedicate creării şi lansării de promoţii personalizate, landing page-urile de tip satelit ce pot fi create cu doar câteva click-uri, introducerea de metode de plată populare printre consumatori, precum Apple Pay, One-Click Payment sau Buy Now Pay Later, precum şi automatizările extinse pe segmentul de procesare a comenzilor şi a retururilor, mai arată sursa.