Vrem să devenim liderul pentru aplicațiile de business în cloud, susține Karl Fahrbach, director al programului Cloud Choice, în cadrul companiei software SAP, iar decizia de externalizare a echipei de vânzări este alegerea principală în scopul îndeplinirii acestui obiectiv. Strategia noastră pune partenerii pe primul plan. Aceștia ne oferă scalabilitate, adaugă Fahrbach.
Liderul mondial pe piața de soluții software de business și tehnologie a inițiat în luna august a acestui an un program - Cloud Choice Profit - prin care să își externalizeze echipa de vânzări către partenerii săi, în vederea distribuirii serviciilor software către sectorul IMM-urilor. Astfel, SAP a început să ofere celor 15.000 de parteneri software o parte din profitul său legat de serviciile de cloud - 20% din valoarea totală a contractului încheiat, per partener, în plus față de profitul generat de integrarea cu alte soluții sau servicii de suport furnizate, ca modalitate de recompensare a efortului de a ajuta business-urile să migreze de la sistemele tradiționale, la soluțiile informatice în cloud.
În luna decembrie, SAP a anunțat extinderea programului inițial prin Cloud Choice Referral – prin care compania acordă comisioane (10% din profitul provenit din soluțiile în cloud, după încheierea contractelor) către orice tip de business, partener sau nu, ce îi furnizează lead-uri valide, care să genereze vânzări de servicii de cloud.
Opțiunea de Cloud Choice Referral acoperă, pe lângă alte servicii, vânzările de soluții ERP Cloud (Enterprise Resource Planning) și HCM Cloud (Human Capital Management). Pe piața IMM-urilor, SAP estimează valoarea netă provenită din contracte pentru soluții HCM Cloud la 30.000 de euro, iar profitul provenit de la aplicațiile ERP Cloud, este de aproximativ 25.000 euro. 10% din acesta se poate duce către companiile suficient de rapide încât să furnizeze către SAP un lead care să rezulte într-o achiziție.
În schimbul recompenselor generoase, liderul mondial pe piața soluțiilor software se așteaptă la mai mult suport din partea partenerilor și la o creștere substanțială a vânzărilor, provenite atât de la aceștia, cât și de la alte business-uri (referrals) care să trimită către SAP lead-uri valide, generatoare de vânzări.