IoT sau despre tehnologii și experința consumatorului final

25 iulie 2016

IoT (Internet of Things) are ca obiectiv furnizarea de conectivitate și interacțiuni inteligente între diverse dispozitive, sisteme și servicii. Potrivit Gartner, până în anul 2020 vor exista peste 26 de miliarde de dispozitive IoT.

IoT sau despre tehnologii și experința consumatorului final

IoT (Internet of Things) are ca obiectiv furnizarea de conectivitate și interacțiuni inteligente între diverse dispozitive, sisteme și servicii. Potrivit Gartner, până în anul 2020 vor exista peste 26 de miliarde de dispozitive IoT.

În viziunea specialiștilor, ceea ce îi atrage pe utilizatori nu este tipul de platformă sau integrarea cu diverse dispozitive, ci experiența oferită de acest tip de tehnologie. Această experiență se bazează pe 3 paradigme:

  1. Dispozitivele ce colectează informații: senzori sau dispozitive, ce colectează date de pe alte dispozitive.
  2. Alterte și control de pe dispozitivul personal: utilizatorul își dorește să aibă control total asupra dispozitivelor conectate și are nevoie de alerte pentru fiecare modificare sau informație adițională, prin intermediul senzorilor atașați pe dispozitivul personal.
  3. Colectarea de informații masive și importante: utilizatorul își dorește să primească și să furnizeze informații de calitate, care să-i satisfacă nevoile.

IoT trebuie construit astfel din perspectiva utilizatorului final, a necesităților și dorințelor lui, pentru a-l ajuta să ia decizii de calitate, bazate pe informații obiective. În segmentul automatizării locuinței, acest aspect se poate referi la controlarea facturilor la energie electrică: pentru a reduce costurile și a crește eficiența. Același lucru se poate aplica și în cazul companiilor, fabricilor.

Cei care construiesc o astfel de tehnologie trebuie să vizeze experiența pe care o oferă utilizatorului. Acele companii care au ca obiectiv nevoile și așteptările utilizatorilor sunt companii de succes.

Gestionarea așteptărilor utilizatorului prin UX:

  • Utilizatorii își doresc control rapid la dispozitivele mobile: majoritatea este interesată de monitorizare și control, oricând și de oriunde.
  • Utilizatorii se așteaptă ca elementele comune să devină inteligente: dușuri inteligente, mese inteligente, încuietori inteligente, uși, ferestre etc.
  • Utilizatorii sunt din ce în ce mai interesați de realitatea augumentată: Pokemon Go este un exemplu de aplicație care a modificat comportamentul utilizatorului. Acesta se așteaptă de acum înainte ca și locuința personală să devină o realitate augumentată.
  • Utilizatorii se feresc de lipsa de securitate: deși cei mai mulți dintre ei sunt încântați de ideea unei locuințe inteligente, se tem de lipsa securității datelor colectate, disponibile în social media.
  • Utilizatorii își doresc ca locuințele personale să fie conectate cu toate dispozitivele pe care le dețin: aceștia vor ca televizoarele să interacționeze cu frigiderul, mașina cu sistemul audio etc.

Aceste aspecte evidențiază ideea că oamenii au început să accepte tehnologia ca parte integrantă în viața lor de zi cu zi. Astfel, pentru ca o companie producătoare de tehnologie să aibă succes, ea trebuie să se concentreze pe așteptările, comportamentul și nevoile consumatorului.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward