Platforma de video advertising LiveRail, fondată de 2 români, Sergiu Biriș și Andrei Dunca (ambii co-fondatori Trilulilu) a fost cumpărată de Facebook pentru suma de 500 milioane dolari, conform GigaOM.
Fondată în anul 2007, compania LiveRail îl are în conducerea sa, alături de cei 2 români, și pe Mark Trefgarne. Achiziția nu este deloc întâmplătoare, pentru că planurile Facebook de extindere vizează câștigarea unei poziții superioare de către Facebook în industria publicității video. De asemenea, trendul conform căruia televiziunea tradițională se va converti în streaming online înseamnă un motiv în plus de încredere în oportunitățile pe care le generează acest segment într-o industrie extrem de bine cotată.
În acest moment, LiveRail folosește o tehnologie care ajută industria de publishing să își monetizeze conținutul de tip video, oferind posibilitatea de a controla și monitoriza accesul utilizatorilor.
LiveRail are 150 de milioane de utilizatori unici în SUA și 2.4 miliarde de ad-uri în format video. Printre cei mai importanți client, cărora compania le livrează publicitate se numără Major League Baseball, ABC Family, A & E Networks, Gannett și Dailymotion.
În descrierea prezentă pe site-ul oficial, www.liverail.com confirmă existența unui portofoliu de peste 200 de clienți corporate.
Unul dintre cele mai importante module ale LiveRail îl reprezintă platforma de licitare în timp real și de evaluare, care poate deschide dinamic inventarul de anunțuri video de pe site-urile partenere pentru a identifica cele mai bune oportunități.
LiveRail distribuie peste 5 miliarde de ad-uri pe lună, oferindu-le publisherilor posibilitatea de a crește gradul de awareness, de a monitoriza în timp real rezultatele campaniilor video, precum și de a-și îmbunătăți experiențele pe aceste segment.
LiveRail este o confirmare a faptului că ad-urile video reprezintă o oportunitate pentru toate formatele de ecrane, fie că este vorba despre telefoane inteligente, tablete, desktop-uri/laptop-uri, televizoare, precum și multe altele. Utilizatorii urmăresc diverse tipuri de conținut pe acel tip de device care se potrivește cel mai bine tipologiei de consum acceptată. LiveRail a reușit să vină în întâmpinarea cerințelor publisherilor, prin anticiparea trendurilor și prin implementarea tehnologiei care să susțină o platformă de video advertising.
Mai mult decât atât, fiecare dintre utilizatorii activi ai platformei LiveRail, are acces la întregul set de funcționalități, și din punct de vedere tehnic, asemenea echipei de dezvoltare LiveRail, pentru ca fiecare modul sau instrument de monitorizare, de optimizare și de analiză să funcționeze la cote maxime.