Există clienți pe care nu îi vrea nimeni?

07 noiembrie 2018

În departamentele de business development se numesc lead-uri, prospecți, potențiali clienți sau oportunități. La bază, sunt solicitări de oferte, venite din partea companiilor sau persoanelor fizice, interesate de o achiziție sau de cercetarea unui segment de interes, manifestând un anumit grad de apetit pentru fiecare dintre acestea.

Există clienți pe care nu îi vrea nimeni?

Noi, la Softlead, denumim lead orice solicitare primită în platformă, cu rol de conversie în achiziția unei aplicații software și a serviciilor complementare (analiză de business, consultanță, dezvoltare, implementare).

Ceea ce face ca tot fluxul dedicat platformei Softlead să devină interesant pentru piața software din România este tocmai faptul că la bază, Softlead gestionează principalele probleme pe care le au companiile care nu reușesc să primească o ofertă, să contacteze și mai ales să implementeze o aplicație software.

Lead-urile necalificate

Orice companie de IT din România sau din lume ajunge la un moment dat să primească lead-uri nevalide. Pentru mulți, acestea înseamnă că în spatele solicitării produsului sau serviciului nu există o nevoie reală, un buget concret sau adaptat sau o persoană cu rol decizional, pentru alții că mărimea companiei sau cifra de afaceri nu reflectă profilul clientului ideal conturat de compania-vendor.

Pentru noi, la Softlead, un lead necalificat poate să însemne oricare dintre aspectele de mai sus, ceea ce duce fluxul pe o ramură distinctă, în care statusul solicitării devine lead netratat. Mai exact, clientul nu poate primi o ofertă concretă în raport cu cerința sa.

În funcție de motivul pentru care lead-ul a primit acest status, lead-ul netratat poate să nu ajungă la vendor (pentru că în platformă nu există o soluție care să rezolve solicitarea), poate să fie pur și simplu necalificat (clientul nu este dispus sub nicio formă să renunțe la anumite aspecte care definesc bugetul, funcționalitățile, durata de implementare etc.) sau să fie calificat, dar neachiziționat de nicio companie dintre cele listate în platforma Softlead.

În cazul Softlead, 20% din totalul lead-urilor înregistrate nu ajung să fie calificate și gestionate.

Care sunt tipurile de soluții care se înscriu în categoria lead-urilor netratate?

Cele mai multe dintre solicitările ce nu au putut fi rezolvate prin serviciile Softlead sunt date de următoarele tipuri de soluții, respectiv industrii:

  • ERP (din cauza lipsei de compatibilitate între cerință și ofertă)
  • Aplicații software pentru școli de șoferi
  • Aplicații software pentru saloane de înfrumusețare
  • Aplicații pentru săli de fitness
  • Aplicații software pentru case de avocatură
  • Soft pentru proiecte aprobate pe Fonduri Europene.

Care este profilul clientului care trimite aceste lead-uri?

Cele mai multe dintre solicitările de aplicații software care nu sunt calificate și gestionate prin intermediul platformei Softlead sunt trimise de clienți cu un profil bine conturat și intuitiv:

  • Majoritatea nu au o companie sau o formă juridică asociată
  • În cazul în care au un buget definit, acesta nu este în concordanță și nu reflectă cerința trimisă.
  • Intenția este aceea de sondare a pieței și nu aceea de achiziție.

Despre Softlead

Softlead este unicul marketplace dedicat exclusiv aplicațiilor software, de tip B2B, cu rol principal de generator de lead-uri, în vederea implementărilor optime a soluțiilor informatice. Suita de aplicații Softlead include peste 600 de aplicații din cele mai importante industrii de activitate din România. 

Fluxul complet de generare a oportunităților, precum și modalitatea de creștere a numărului de lead-uri pe care o companie le poate genera prin intermediul Softlead poate fi accesat de aici.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward