Există clienți pe care nu îi vrea nimeni?

07 noiembrie 2018

În departamentele de business development se numesc lead-uri, prospecți, potențiali clienți sau oportunități. La bază, sunt solicitări de oferte, venite din partea companiilor sau persoanelor fizice, interesate de o achiziție sau de cercetarea unui segment de interes, manifestând un anumit grad de apetit pentru fiecare dintre acestea.

Există clienți pe care nu îi vrea nimeni?

Noi, la Softlead, denumim lead orice solicitare primită în platformă, cu rol de conversie în achiziția unei aplicații software și a serviciilor complementare (analiză de business, consultanță, dezvoltare, implementare).

Ceea ce face ca tot fluxul dedicat platformei Softlead să devină interesant pentru piața software din România este tocmai faptul că la bază, Softlead gestionează principalele probleme pe care le au companiile care nu reușesc să primească o ofertă, să contacteze și mai ales să implementeze o aplicație software.

Lead-urile necalificate

Orice companie de IT din România sau din lume ajunge la un moment dat să primească lead-uri nevalide. Pentru mulți, acestea înseamnă că în spatele solicitării produsului sau serviciului nu există o nevoie reală, un buget concret sau adaptat sau o persoană cu rol decizional, pentru alții că mărimea companiei sau cifra de afaceri nu reflectă profilul clientului ideal conturat de compania-vendor.

Pentru noi, la Softlead, un lead necalificat poate să însemne oricare dintre aspectele de mai sus, ceea ce duce fluxul pe o ramură distinctă, în care statusul solicitării devine lead netratat. Mai exact, clientul nu poate primi o ofertă concretă în raport cu cerința sa.

În funcție de motivul pentru care lead-ul a primit acest status, lead-ul netratat poate să nu ajungă la vendor (pentru că în platformă nu există o soluție care să rezolve solicitarea), poate să fie pur și simplu necalificat (clientul nu este dispus sub nicio formă să renunțe la anumite aspecte care definesc bugetul, funcționalitățile, durata de implementare etc.) sau să fie calificat, dar neachiziționat de nicio companie dintre cele listate în platforma Softlead.

În cazul Softlead, 20% din totalul lead-urilor înregistrate nu ajung să fie calificate și gestionate.

Care sunt tipurile de soluții care se înscriu în categoria lead-urilor netratate?

Cele mai multe dintre solicitările ce nu au putut fi rezolvate prin serviciile Softlead sunt date de următoarele tipuri de soluții, respectiv industrii:

  • ERP (din cauza lipsei de compatibilitate între cerință și ofertă)
  • Aplicații software pentru școli de șoferi
  • Aplicații software pentru saloane de înfrumusețare
  • Aplicații pentru săli de fitness
  • Aplicații software pentru case de avocatură
  • Soft pentru proiecte aprobate pe Fonduri Europene.

Care este profilul clientului care trimite aceste lead-uri?

Cele mai multe dintre solicitările de aplicații software care nu sunt calificate și gestionate prin intermediul platformei Softlead sunt trimise de clienți cu un profil bine conturat și intuitiv:

  • Majoritatea nu au o companie sau o formă juridică asociată
  • În cazul în care au un buget definit, acesta nu este în concordanță și nu reflectă cerința trimisă.
  • Intenția este aceea de sondare a pieței și nu aceea de achiziție.

Despre Softlead

Softlead este unicul marketplace dedicat exclusiv aplicațiilor software, de tip B2B, cu rol principal de generator de lead-uri, în vederea implementărilor optime a soluțiilor informatice. Suita de aplicații Softlead include peste 600 de aplicații din cele mai importante industrii de activitate din România. 

Fluxul complet de generare a oportunităților, precum și modalitatea de creștere a numărului de lead-uri pe care o companie le poate genera prin intermediul Softlead poate fi accesat de aici.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward