Echipele finaliste ale hackatonului Space Apps Challenge din România au șansa să viziteze NASA Kennedy Space Center în 2020 dacă sunt desemnate printre câștigătorii la nivel global

22 octombrie 2019

Câte două echipe din București, Cluj Napoca și Craiova s-au calificat pentru etapa globală a competiției internaționale Space Apps Challenge sub egida Agenției Aerospațiale Americane (NASA). Evenimentul, la care au participat aproximativ 300 de persoane din România, a avut loc în perioada 19-20 octombrie 2019 și în alte aproximativ 200 de orașe din întreaga lume.

Echipele finaliste ale hackatonului Space Apps Challenge din România au șansa să viziteze NASA Kennedy Space Center în 2020 dacă sunt desemnate printre câștigătorii la nivel global

Echipele câștigătoare sunt:

București

  • OLSpace cu proiectul “Set your sights high”. Aplicația mobilă OLSpace este dedicată pasionaților de astronomie și are rolul de a-i ajuta să localizeze sateliții dintr-o anumită zonă în timp real, cu ajutorul realității augmentate. De asemenea, oferă utilizatorului datele esențiale despre poziția în spațiu și tipul de satelit.
  • LMA_Erhan care a propus “Surface-to-air (quality) mission”. Aplicația are scopul de a ajuta utilizatorii să obțină informații despre calitatea aerului pe care îl respiră și de a sensibiliza populația cu privire la poluarea atmosferică.

La București au participat peste 100 de persoane cu vârste cuprinse între 12 și 40 de ani care au format 16 echipe ale căror proiecte sunt afișate aici. Premiul de popularitate a fost acordat echipei Water Power formată din doi copii de 12 ani care au prezentat prototipul unei bărci care folosește apa mării ca alternativă la combustibilul poluant.

Juriul local a fost format din reprezentanți ai Thales, IBM, revistei Știință și Tehnică, Agenției Spațiale Române, Techcelerator, HPS. La București, participanții au primit suport tehnic din partea specialiștilor IBM și Thales, iar pentru prezentarea proiectelor au primit sfaturi de la jurnalistul Radio Guerrilla, Sorin Badea.

Perspective noi au căpătat de la Dana Rusu, trainer Learning Network, de la Cristian Român, editor senior al revistei Știință și Tehnică, și de la Nansi Lungu, Coordonator al Departamentului de Analiză a Comportamentului Consumatorilor din cadrul Bitdefender. Despre felul în care pasiunea ne poartă spre știință a povestit Andrei Tudor, de 11 ani, unul dintre cei mai tineri constructori de roboți.

Cluj Napoca

  • Solaris cu “Spot the fire V2.0”. IgnisGlobal este un proiect open-source, creat de o echipă de liceeni, care permite populației din zonele cu incendii de anvergură să ajungă în puncte sigure, în afara zonelor periculoase.
  • Radio Pirates cu proiectul “Internet on the ocean”, o soluție care utilizează semnalele radio pentru a trimite mesajele unui utilizator final prin Internet și pentru a primi răspunsuri prin aceeași modalitate. Canalul pe care se transmit datele este unul creat de radiourile de pe fiecare barcă.

La Cluj-Napoca au participat 8 echipe ale căror proiecte sunt afișate aici. Juriul local a fost format din reprezentanți ai: Digital Transformers și IBM, iar echipele au beneficiat de mentorat din partea specialiștilor de la Astronomy Hub Cluj și IBM.

În București, câștigătorii au primit premii din partea partenerului principal al evenimentului, Thales,  dar și de la PORC și Hollywood Multiplex, iar toți participanții au fost răsplătiți cu cărți de la Nemira Partenerii oficiali ai evenimentului Space Apps powered by NASA au fost: Thales, IBMTechcelerator, Armada collection by Nemira, Learning Network, Cooperativa FruFru, FoodPanda, ALL promotion și M Flower Lab.

 Hackathon-ul NASA Space Apps Challenge din România crește accelerat. Peste weekend am simțit energia echipelor care și-au pus în valoare entuziasmul, cunoștințele tehnice și creativitatea pentru a da formă unor proiecte originale plecând de la temele propuse de NASA. Felicit toate echipele și ținem pumnii finaliștilor naționali pentru a reprezenta România cu la fel de mult succes și în etapa globală, a declarat Cristian Dascălu, fondator Digital Transformers, organizatorul la nivel local al competiției, alături de DiFine PR.

Soluțiile echipelor câștigătoare din România vor intra în procesul de evaluare la nivel internațional, coordonat de NASA. Echipele vor avea la dispoziție  o săptămână să creeze câte un video de 30 de secunde prin care să își prezinte proiectul. Finaliștii globali vor fi anunțați în decembrie 2019, iar NASA va face public câștigătorii în ianuarie 2020 echipele urmând să fie invitate la NASA Kennedy Space Center.

Temele generice ale ediției din acest an au fost  Earths Oceans, Our Moon, Planets Near And Far, To The Stars, Living In Our World, cu subtemele, care pot fi consultate aici.  

SpaceApps Challenge este un program inovator de incubare al NASA, organizat anual începând cu 2012 în hub-uri din întreaga lume. În cadrul ediției din 2018 au fost înscriși peste 18.000 de participanți din 75 de țări, iar în România, un număr de 300 de participanți au luat parte la hackathon. La ediția din 2018 au fost desemnate 8 echipe finaliste din România, iar una dintre cele din Cluj s-a numărat printre finalistele internaționale la categoria “Impact galactic”.

Mai multe detalii despre ediția din acest an la nivel global sunt disponibile aici, iar la nivel local aici pentru București, aici pentru Cluj și aici pentru Craiova, respectiv pe pagina de Facebook a evenimentului din București, respectiv Cluj.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward