Ceea ce este, însă, extrem de important pentru unitățile medicale private sau de stat este să se asigure că pot face față în parametri optimi la etapele necesare transformării digitale, iar călătoria va fi una prietenoasă pentru toți actorii implicați: medici, personal auxiliar (asistenți, coordonatori medicali etc.), dar mai ales pacienți.
Top 5 probleme pe care trebuie să le rezolve noile aplicații software dedicate clinicilor și spitalelor:
- 70% dintre beneficiarii serviciilor medicale se tem de nerespectarea datelor cu caracter personal (diagnostice asociate cu monitorizarea obiceiurilor, intereselor și geo-localizării).
- Lipsa transparenței și a încrederii
- Creșterea accesului rapid la rezultatele analizelor medicale
- Salvarea și stocarea documentelor în arhive dedicate dosarelor medicale ale pacienților
- Creșterea eficienței fluxurilor medicale.
Aplicațiile software dedicate gestiunii medicale din spitale și clinici medicale sunt instrumente ce oferă posibilitatea urmăririi evoluţiei stării de sănătate a pacientului, a afecţiunilor, analizelor, programărilor şi a perioadelor de rechemare a pacienților la consulturi medicale, precum și aspecte administrative (gestionarea stocurilor de medicamente). Scopul unei astfel de aplicații este de a îmbunătăți relația pacient-medic și de a gestiona eficient activitatea medicală.
Conform raportului Accenture publicat în 2021, 69% dintre organizațiile medicale internaționale au în derulare proiecte pilot sau au implementat deja tehnologii AI, care să îmbunătățească performanțele clinicilor și spitalelor medicale.
Care sunt principalele funcționalități ale unei aplicații software dedicată managementului spitalelor/clinicilor medicale?
- Gestionarea informațiilor despre pacienți (dosar pacient, istoric medical, istoricul tratamentelor, recomandări, analize)
- Gestionarea programărilor pacienților pentru diverse tipuri de servicii medicale (consultații, analize, vizite medicale)
- Managementul personalului: departamente/specialități medicale, program de lucru, gestionarea calendarului de gărzi, indicatori de performanță, fișe de feedback, pontaj și salarizare medici și personal medical
- Modul de fidelizare personal colaborator
- Modul de management a calității medicale
- Gestionarea serviciilor complementare (laboratoare de analize medicale, centre de imagistică)
- Asigură managementul simplificat al ciclului de venituri – sporește calitatea asistenței prin gestionarea stocurilor sau a salarizării, oferind șansa de a reduce costurile
- Managementul furnizorilor și al plăților
- Rapoarte și statistici
- Modul de acces al pacienților la rezultatele analizelor medicale
- Confidențialitate a datelor (GDPR)
Top 5 soluții software dedicate clinicilor sau spitalelor:
DataKlas Medical este o aplicație software scalabilă, potrivită nevoilor clinicilor sau spitalelor, menită sa eficientizeze costurile, să le permită medicilor o comunicare mai rapidă și eficientă cu pacienții. Aplicația colectează, analizează si distribuie date clinice, istoricul tratamentului, calitatea managementului clinic, permite comunicarea și fluxul de lucru și asigură managementul simplificat al ciclului de venituri.
Optima este o aplicație software web-based, ce oferă acces la module dedicate programărilor, gestionării fișelor și rapoartelor pentru clinicile medicale cu un volum de pacienți redus.
Logbox este o soluție software gândită și dezvoltată pe baza unui parteneriat cu clinici medicale, conceput pentru a ușura tot procesul administrativ, astfel încât timpul dedicat introducerii datelor să fie minimal. Oferă beneficii precum evidența programărilor, istoricul pacienților, gestiunea stocurilor, rapoarte detaliate, accesibilitate de pe orice device, confidențialitate a datelor și actualizare și suport. La implementarea aplicației în locație, un reprezentant al Logbox va asigura un training complet staff-ului, ce acoperă folosirea întregii aplicații.
BizMedica este o soluție software dedicată clinicilor de specialitate care își desfășoară activitatea cu practică exclusiv privată sau mixtă (privat și în contract cu CJAS). Aplicația oferă o alternativă legată direct de sistemele de relaționare cu pacienții, conturând o gestiune eficientă a programărilor ce pot reduce necesarul de personal. Prezintă lista actualizată a medicamentelor și a medicilor și 100% compatibilitate cu SIUI și SIPE respectă reglementările GDPR, oferă asistență în raportare și consultanță IT și informații permanente cu privire la știrile din sistemul de sănătate.
MedSoft reprezintă un soft de gestiune ideal pentru clinicile medicale ce oferă posibilitatea urmăririi evoluţiei pacientului, a afecţiunilor, analizelor, programărilor şi a perioadelor de rechemare, precum şi a situaţiei financiare a unității medicale. Pentru clienții persoane juridice, acestea vor putea urmări evoluţia contractelor şi emite facturi direct din sistem. MedSoft este gândit pentru a se potrivi tuturor clinicilor, indiferent de specialitățile medicale şi de dimensiune. Softul reprezintă cheia spre profesionalizarea serviciilor medicale şi transformarea într-o activitate profitabilă. Rapoartele generate oferă managerilor informații în timp real despre activitatea din clinică.
Ai nevoie de o aplicație software potrivită spitalului sau clinicii medicale pe care o administrezi? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.
Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește Softlead Digital DNA, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.