De la infractorii cibernetici, la propriul guvern, angajatori și chiar membrii familiei, oameni sunt îngrijorați în legătură cu cine le-ar putea accesa viața online

17 Jan 2019

De la infractorii cibernetici, la propriul guvern, angajatori și chiar membrii familiei, oameni sunt îngrijorați în legătură cu cine le-ar putea accesa viața online

De la infractorii cibernetici, la propriul guvern, angajatori și chiar membrii familiei, oameni sunt îngrijorați în legătură cu cine le-ar putea accesa viața online

Un studiu efectuat în rândul companiilor de dimensiuni medii și al utilizatorilor individuali arată că mulți sunt confuzi și nu au încredere în nimeni când vine vorba de intimitatea și securitatea datelor lor online. Cercetarea Kaspersky Lab, care a acoperit șase țări din Europa și America de Nord, a arătat că oamenii se tem că hackerii, guvernele proprii și cele străine, angajatorii și chiar prietenii și familia le-ar putea accesa datele online și se gândesc cum i-ar putea împiedica.

Studiul independent, comandat de Kaspersky Lab și realizat de Applied Marketing Research, a avut un eșantion de 600 de companii mijlocii cu angajați în domeniul securității IT, precum și 6000 de utilizatori individuali, cu soluții de securitate instalate pe dispozitivele lor, provenind, în proporții egale, din Franța, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie și SUA.

Principalii intruși au fost, deloc surprinzător, considerați infractorii cibernetici – 45% dintre companii și 47% dintre utilizatorii individuali sunt preocupați să își protejeze datele de atacuri malware. Acest lucru este urmat îndeaproape de dorința de a se proteja de propriul guvern (36% și, respectiv, 33%) și guverne și companii străine (30% și 26%). Un respondent din trei din rândul companiilor (29%) se teme că angajatorul său i-ar putea obține datele online, în timp ce un sfert (26%) dintre utilizatorii individuali se tem că familia le-ar putea accesa datele.

Aceste temeri s-au extins în aria securității cibernetice, existând o confuzie generalizată în legătură cu informațiile pe care furnizorii de soluții le-ar putea accesa. Numeroși respondenți se tem că furnizorul lor le-ar putea colecta datele online, opiniile, localizarea și obiceiurile de navigare pe Internet și apoi să transmită aceste informații unor entități străine. Însă, vasta majoritate (87% dintre companii și 82% dintre persoanele fizice) au încredere că furnizorul lor de securitate se comportă etic în ceea ce privește colectarea și utilizarea datelor lor.

Rezultatele sugerează că actualul context din securitatea cibernetică a creat, atât pentru companii, cât și pentru utilizatorii individuali, un mediu de frică, incertitudine și îndoială, care i-a determinat pe mulți să nu mai aibă încredere în nimeni în mediul online.

„Rezultatele ne oferă noi dovezi că tehnologiile și software-ul sunt o cutie neagră pentru multe companii”, spune Anton Shingarev, VP of public affairs, Kaspersky Lab. „Acestea nu știu cum funcționează ele, ce este înăuntrul lor, ce date sunt colectate și cum sunt stocate. Prin urmare, nu au încredere în furnizori. Cred că este o situație inacceptabilă și, ca industrie, trebuie să ne asigurăm că oamenii înțeleg exact ce facem și ce nu ar face niciodată un furnizor de securitate. Acest lucru ar trebui dublat de acțiuni permanente care să crească fiabilitatea, flexibilitatea și securitatea produselor noastre și să demonstreze transparența lor. În ceea ce ne privește, toate acestea sunt integrate în Inițiativa noastră Globală pentru Transparență, un program menit să reconstruiască încrederea în securitatea informațiilor.”

Alte rezultate ale cercetării:

Profesorul Milton Mueller, Georgia Institute of Technology School of Public Policy, Internet Governance Project, adaugă: „Acest studiu abordează legătura dintre naționalism, securitatea națională și încrederea în furnizorii de servicii de Internet. Unele rezultate privind atitudinile companiilor și ale utilizatorilor față de rolul guvernelor în securitatea cibernetică sunt surprinzătoare. De exemplu, a fost fascinant să vedem cât de mulți utilizatori cred că guvernul lor ar trebui să aleagă cel mai bun furnizor de produse/servicii din domeniul securității, indiferent din ce țară provine. De asemenea, a fost interesant de văzut că oamenii se tem mai degrabă că datele lor vor fi interceptate de propriul guvern decât de guverne străine.”

Un raport ce rezumă principalele rezultate ale cercetării Limitele încrederii: intimitatea și protecția în spațiul cibernetic, este disponibil aici.

Kaspersky Lab este unul dintre furnizorii de soluții de securitate informatică cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. În prezent, compania este una dintre cele mai importante patru companii de securitate IT*, continuând să-și îmbunătățească poziția pe piață. Potrivit rezultatelor financiare ale companiei în 2012, înainte de a fi auditate, profitul a crescut cu 3%, în comparație cu anul anterior și a ajuns la 628 milioane de dolari. Kaspersky Lab este în prezent cel mai mare furnizor privat de soluții de securitate endpoint din lume.  

Kaspersky Lab este o companie internaţională cu operaţiuni în peste 200 de ţări la nivel mondial. Birourile centrale se află în Moscova, Rusia, iar compania este înregistrată în Marea Britanie. Kaspersky Lab are în prezent peste 2.800 de angajaţi, cu toţii specialişti calificaţi. Compania deţine birouri locale în 29 de ţări, iar produsele şi tehnologiile Kaspersky oferă protecţie pentru peste 300 de milioane de utilizatori și peste 250.000 de companii, la nivel global. Compania furnizează o gamă variată de produse și soluții pentru diferite tipuri de clienți, punând un accent important pe marile companii, precum şi pe afacerile mici și mijlocii. 

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul