In urma cu doar cativa ani, Adobe insemna suita software alcatuita din Photoshop, Acrobat, Illustrator si InDesign. In prezent, Adobe inseamna mult mai mult, prin divizia sa cunoscuta sub denumirea de Adobe Marketing Cloud. Segmentul vizeaza sectorul dedicat industriei de retail: 7.2 dolari din 10 cheltuiti de top 500 companii din industria retail din Statele Unite ale Americii se indreapta catre departamentul Adobe Marketing Cloud, asa cum precizeaza Tamara Gaffney, Research Analyst, pentru www.venturebeat.com.
Pentru anul 2013, cele mai importante sarbatori, Craciunul si Ziua Recunostintei, vor aduce pentru Adobe mari recorduri de vanzari, atentia indreptandu-se intr-o foarte mare masura si spre Black Friday si Cyber Monday. Instrumentele de marketing utlizate in cadrul departamentului specializat din cadrul Adobe au vizat un segment de public de 450 de miliarde de platforme web in ultimii sapte ani.
Transformarea brandului Adobe intr-un excelent furnizor de strategii si tactici de marketing, dar si de unelte care ajuta la masurarea corecta si complexa a rezultatelor s-a produs extrem de rapid, chiar peste noapte, cum ar spune reprezentantii companiei, printr-un proces de achizitie. Compania a cumparat Omniture in anul 2009 pentru 1.8 miliarde de dolari, aducand, pentru prima oara, solutiile sale de marketing online si web analytics in Adobe ca divizie separata de business.
Divizia Marketing Cloud din cadrul Adobe a inregistrat o crestere de 25% in trimestrul 2 al anului 2013 si are rolul de a ajuta companiile de retail in procesele de optimizare ale platformelor online pe care le reprezinta.
Omniture a devenit una dintre companiile cu cea mai mare crestere din momentul in care a fost preluata de Adobe.