Conform unui studiu publicat recent de compania de consultanță McKinsey, respondenții cu rol de manageri au crescut digitalizarea interacțiunilor dintre clienți și lanțul de aprovizionare sau în raport cu operațiunile interne cu o medie de 3 până la 4 ani. De asemenea, aproape toți cei cu rol decizional au ales să implementeze strategii rapide pentru a răspunde celor mai noi cerințe venite din piață, ca urmare a instalării pandemiei.
Ce se va întâmpla în 2021?
Dacă anul trecut a fost unul dedicat înțelegerii noilor paradigme de consum, de setare a unor obiective și a strategiilor conforme, în 2021 se va vorbi tot mai mult despre implementare. În contextul transformării digitale, aplicațiile software sunt esențiale, fie că este vorba despre companii cu până la 10 angajați, fie că vorbim despre multinaționale.
În anul 2020, cele mai multe companii care au prioritizat achizițiile software sunt cele mici și medii, care au înțeles rapid că digitalizarea poate crea noi canale de distribuție, vânzare sau de promovare, dar mai ales că accesul la date și capacitatea de a le analiza ulterior poate face diferența dintre succes și eșec în contextul pandemiei și al scăderii veniturilor.
Cum alegem aplicațiile software potrivite?
Știați că la nivel internațional, aproximativ 70% dintre proiectele software eșuează?
Iată câteva idei ce pot transforma o implementare software într-un real succes pentru orice companie, indiferent de mărimea ei.
Analiza de business.
Avem deja aplicații software care deservesc principala activitate a companiei noastre? Suntem mulțumiți de rezultatele sale? Folosim inteligent cifrele și rapoartele generate de aceste soluții software? În cazul în care toate aceste întrebări au răspunsuri pozitive, ce pun în lumină planurile organizaționale, atunci opțiunile de digitalizare trebuie să aibă în vedere creșterea performanțelor.
La polul opus se află companiile care nu au nicio soluție software care să susțină, sa monitorizeze sau să eficientizeze principala ramură de activitate. Mai exact, pentru un restaurant/hotel nu există un sistem de management al comenzilor/rezervărilor, pentru companie de producție nu există o aplicație software de tip ERP (Enterprise Resource Planning), pentru o companie de construcții nu există deja o soluție CRM (Customer Relationship Management) sau pentru un business ce operează servicii de vânzare nu există o soluție e-commerce. În aceste cazuri sau în altele similare, este nevoie de o analiză de business care să identifice problemele, canalele de operare a serviciilor, oportunități software, bugetele necesare și tipurile de companii software care pot oferi variante personalizate.
Pentru companiile care vor să afle rapid ce aplicație software li se potrivește, Softlead a lansat un instrument ce indică gradul de digitalizare al unei companii, oferindu-le utilizatorilor un raport personalizat cu sugestii de aplicații potrivite nevoii lor, obiectivelor specificului, industriei și mărimii afacerii.
Alături de analiza de business, sunt esențiale etape precum: adaptarea funcționalităților tehnice la specificul fiecărei linii de business și a clienților companiei-beneficiar, lansarea pe piață a unui produs funcțional, reușita integrării aplicației software cu alte soluții existente, încadrarea în calendarul de lucru propus și în bugetul stabilit inițial, asigurarea unei rate de conversie măsurată în indicatori organizaționali specifici fiecărei companii în parte.
Oportunitățile anului 2021
2021 va fi un an al redresării, așezării și creșterii. Conform celor mai recente date furnizate de Softlead.ro, industrii dedicate activităților de servicii, construcții, distribuție, medical (cabinete, clinici, spitale), producție, retail, administrația publică, transporturi, agricultură, imobiliare sau managementul deșeurilor sunt cele care au prezentat interes crescut pentru implementări software în anul anterior, iar trendul se va păstra și în acest an. Mai mult decât atât, cu ajutorul măsurilor guvernamentale și ale programelor de finanțare europeană, tot mai multe companii vor reuși să includă în bugetele lor variante de susținere a investițiilor în aplicații software (de exemplu Programul de digitalizare al IMM-urilor, care asigură finanțări între 30-100.000 Euro).
Identificarea unui furnizor software
Pentru a identifica un furnizor software, este nevoie ca fiecare companie-beneficiar să urmeze un set de etape, să apeleze la un consultant dedicat sau să eficientizeze toți acești pași, folosind o platformă ce reunește toți actorii principali. Pe www.softlead.ro sunt în prezent peste 350 de companii software și peste 600 de aplicații, iar companiile interesate de achiziționarea și implementarea unei soluții software pot alege aplicația potrivită în doar câteva minute, beneficiind de zero costuri în tot acest proces.