Top 10 pași importanți în implementarea unui magazin online

13 ianuarie 2021

Conform Nasdaq, până în 2040, 95% dintre achiziții vor fi efectuate online, fapt ce deschide noi perspective încă de acum pentru migrarea unui număr tot mai mare de business-uri către tehnologii e-commerce.

Top 10 pași importanți în implementarea unui magazin online

Dacă în urmă cu doar 3 ani, vânzările online aduceau la nivel global 2.3 trilioane de dolari, în 2021 putem vorbi despre o dublare a cifrelor. Efectele pandemiei au adus, în acest context, un plus de încredere și au accelerat tranziția către vânzarea online, prin platforme dedicate de e-commerce pentru o mulțime de industrii și de afaceri, de la retail, construcții, mâncare, îngrijire personală, articole pentru casă, haine sau multe altele. Trendul de creștere este confirmat și în România.

De ce anul 2021 poate fi anul e-commerce și al magazinelor online?

                                                                                                                                                          Sursa foto: Shopify

Astfel, dacă în 2020 cele mai multe dintre companii au identificat oportunitatea, au creionat strategii de adaptare și organizare a fluxurilor de vânzare online, în 2021 putem vorbi despre creșterea numărului de implementări și de analize ale indicatorilor de performanță specifici comerțului electronic.

Top 10 pași importanți în implementarea unui magazin online:

  • Definirea nevoii. Un magazin online poate fi o extensie de creștere a unui business deja existent, prin adăugarea unui nou canal de vânzare sau poate fi unica variantă de promovare și de vânzare.
  • Creionarea diferențiatorilor business-ului în sine:
  • Număr de produse
  • Categorii de produse
  • Filtre specifice
  • Obiectivele de business
  • Strategii specifice de online marketing (exemplu: upselling)
  • Integrări cu alte aplicații existente sau aflate pe o listă a obiectivelor (facturare, CRM – Customer Relationship Management)
  • Definirea profilului buyer persona. Segmentele Millenials și generația X sunt cel mai reprezentativ profil de clienți care achiziționează produse și servicii online (67%), dar specificul business-ului și obiectivele de comunicare pot genera tipare distincte de clienți.
  • Stabilirea unei liste de funcționalități, pornind de la specificul afacerii și de la produsele/serviciile comercializate:
  • Integrare cu servicii de curierat (utilă în trimiterea comenzilor către firma de curierat parteneră, generarea documentelor de transport – AWB)
  • Integrare cu procesatori de plăți pentru a-i oferi clientului posibilitatea inițierii plății online
  • În cazul în care nu există deja un site activ, alegerea unui furnizor de servicii de hosting serios și profesionist și a unui domeniu care să reflecte numele business-ului sau al produselor/serviciilor oferite
  • Registru GDPR conform cu fluxul de e-commerce din site și cu specificul business-ului
  • Securitate website
  • Definirea bugetului. O platformă de e-commerce poate întruni 3 opțiuni, care dau și direcția bugetelor alocate:
  • Platformă SaaS – Software as a Service – plata lunară a unui abonament sau plată în funcție de vânzări
  • Achiziția unei licențe proprii
  • Dezvoltare custom (personalizată), de la zero, a unei platforme care să întrunească toate caracteristicile specifice ale unei afaceri sau ale modelului de business
  • Crearea unui calendar de lucru
  • Alegerea unui furnizor care poate livra cea mai bună opțiune de platformă e-commerce dintre cele existente pe piață sau, după caz, a unei versiuni custom (personalizată).
  • Softlead a ajutat peste 11.000 de companii să identifice GRATUIT aplicația software potrivită, așadar primul pas este trimiterea unui e-mail pe adresa [email protected] cu cerințele proiectului sau completarea formularului de aici.
  • În funcție de buget și de cerințele clientului, acesta poate alege din cele aproape 20 de soluții listate în categoria de aplicații software de tip e-commerce din cadrul Softlead.ro.

Conform unui studiu lansat în 2020 de 2Checkout, alegerea tehnologiei corecte rămâne principala preocupare pentru 40% dintre companii, un procent mai mare cu 14 puncte procentuale comparativ cu anul precedent. De asemenea, companiile respondente au menționat că printre principalele obiective stabilite pentru anul 2021 se regăsesc  optimizarea ratei de conversie (35%), generarea de trafic segmentat (22%) și zona de customer support (21%) și localizarea metodelor de plată (19%).

  • Definirea bugetelor de promovare. Un magazin online nou lansat înseamnă generarea unui nou canal de vânzări, despre care tot mai mulți potențiali clienți trebuie să afle. În acest sens, compania beneficiar trebuie să aloce bugete complementare pentru activități SEO, paid advertising, Social Media, conținut propriu (descrieri produse, articole), activități de PR.
  • Aplicație mobilă dedicată. În funcție de industria din care face parte compania beneficiar, de buget, de obiceiurile de consum ale clienților vizați și de produsele vândute, se va lua decizia dezvoltării imediate a unei platforme de e-commerce online sau de amânare pentru o etapă secundară, în raport cu performanțele magazinului online ce urmează a fi lansat.
  • Evaluarea rezultatelor finale alegerii și implementării platformei de e-commerce.
Aplicații software recomandate

Blugento este soluția eCommerce SaaS completă & stabilă  

Citește tot arrow_forward

VTEX este o soluție de comerț globală, end-to-end, complet integrată, cu capabilități native de marketplace și OMS.

Citește tot arrow_forward

În contextul economic actual, un element cheie pentru dezvoltarea oricărei afaceri este eficientizarea relațiilor cu clienții. Prin urmare, dacă modelul de business al companiei tale presupune vânzarea la volum mare, implementarea unei soluții...

Citește tot arrow_forward

Tehnologia web face ca inclusiv tranzacțiile comerciale între companii să se poata realiza cu viteza și precizia specifice canalului de vânzări online. Indiferent de domeniul în care activează și de natura produselor comercializate, în zile...

Citește tot arrow_forward

Softlead Marketplace este o soluție de tip SaaS, dedicată business-urilor care vor să implementeze rapid un marketplace. Aplicația se poate personaliza, la cerere, în funcție de tipul business-ului, de industria din care provine și de spe...

Citește tot arrow_forward

Optimall WebAPI este o soluție software care te ajută la administrarea magazinelor Online. WebAPI facilitează sincronizarea comenzilor, facturilor, prețurilor, clienților, stocurilor dintre un magazin online și sistemul de gestiune ERP. 

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Groupama Asigurări lansează un chatbot dedicat comunicării interne

Pentru a facilita comunicarea facilă a informațiilor în interiorul companiei, Groupama Asigurări a ales să implementeze chatbot-ul Ioana, care le răspunde angajaților la toate întrebările pe care le au în raport cu noile procese de lucru în contextul COVID-19.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Volkswagen pariază pe maketplace-uri pentru creșterea digitalizării

Conform Reuters, Volkswagen AG (VOWG_p.DE), cel mai mare producător auto din Europa, își extinde platforma bazată pe tehnologii în cloud, având în plan dezvoltarea unui marketplace dedicat vânzării soluțiilor software industriale de către entități enterprise.

Citește articolul arrow_forward