Cum se pot digitaliza piețele din România?

06 Apr 2023

Piețele agroalimentare din România vin și mai aproape de producătorii locali și de cumpărători, prin proiecte de modernizare și digitalizare. 

Cum se pot digitaliza piețele din România?

Cu ocazia ȋmplinirii a 10 ani de la ȋnființare, Asociația Administratorilor de Piețe din România (AAPR) a lansat o platformă online, unde vor fi publicate, periodic, toate informațiile necesare pentru închirierea/rezervarea spațiului de vânzare din toate entitățile membre. Ȋn același timp, proiectul ,,Plata cu cardul la piață” va fi extins, iar cumpărătorii vor putea verifica atestatele producătorilor, prin scanarea codurilor QR de pe standuri. 

,,Ȋn ultimul deceniu, am promovat produsele și producătorii locali, am contribuit la soluții legislative utile și la programe pentru sprijinirea producătorilor români. Obiectivul nostru principal rămâne acela de a facilita accesul societății la produse autohtone, proaspete, ȋn condiții avantajoase atât pentru cumpărători, cât și pentru producători. Pentru aceasta, am gândit o serie de proiecte precum: crearea unei platforme unde producătorii vor găsi informații despre modalitatea de ȋnchiriere a spațiilor de vânzare ȋn piețe, amplasarea de coduri QR pe standuri, cu ajutorul cărora cumpărătorii vor putea verifica atestatele producătorilor și extinderea plăților cu cardul, ȋn mai multe locații”, a declarat Teodor Ioan Birț, președintele AAPR. 

AAPR a creat o platformă online unde, deocamdată, sunt publicate toate datele de contact ale entităților membre, iar începând cu luna mai, vor fi publicate, periodic, toate informațiile necesare pentru închirierea/rezervarea spațiului de vânzare. 

,Au trecut opt ani de la primul POS instalat ȋntr-o piață din București. A fost un pariu, recunoașterea unei nevoi, cu o tehnologie care nu era foarte bine adaptată la momentul respectiv, dar care a determinat o schimbare. Am demonstrat că se poate și că toată lumea trebuie să aiba aceleași oportunități atunci când vorbim despre metode de plată. Ȋntre timp, am ajuns ȋn patru orașe și șapte piețe. Mergem mai departe și continuăm extinderea rețelei de POS-uri ȋn piețele din România. Plata cu cardul, pe lângă faptul că aduce un plus de transparență economiei, asigură și incluziunea financiară, atât a comercianților, cât și a cumpărătorilor. La Mulți Ani, AAPR, să continuați să fiți o sursă de inspirație!”, a completat Cosmin Vladimirescu, Country Manager România & Croația MasterCard. 

Proiectul ,,Plata cu cardul la piață” a fost lansat ȋn urmă cu opt ani, și implementat ȋn Sibiu, Iași, Galați și Sectorul 1 al Capitalei, ȋmpreună cu partenerii MasterCard și Patria Bank. 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Digitalizarea în producție: Care sunt diferențele între aplicațiile software de tip ERP și MRP?

Conform Software Suggest, 33.66% dintre utilizatorii soluțiilor software de tip ERP sunt companii de producție, acesta fiind unul dintre domeniile de activitate în care beneficiile implementării unei astfel de soluții înseamnă o...

Citește articolul
Softlead

5 activități din construcții care pot fi optimizate cu ajutorul aplicațiilor software potrivite

În industria construcțiilor, companiile se confruntă cu diverse provocări legate de eficiența proceselor și gestionarea proiectelor. Aplicațiile software enterprise pot juca un rol esențial în abordarea acestor provocări, oferind...

Citește articolul