Cum să crești eficiența echipelor tehnice de intervenție cu ajutorul tehnologiei?

30 Mar 2022

Aliant și Xerox aduc realitatea augmentată pentru orice echipă tehnică de intervenție

Cum să crești eficiența echipelor tehnice de intervenție cu ajutorul tehnologiei?

Aliant, unul dintre principalii integratori și furnizori de servicii IT de pe piața românească, și Xerox pun la dispoziția companiilor și tehnicienilor din teren soluția de realitate augumentată CareAR, companie recent achiziționată de gigantul american. Prin intermediul acesteia, tehnicienilor li se afișează pe tabletă sau telefon, în mod interactiv, unde este defecțiunea unui echipament și cum să o rezolve. Aceasta vine cu avantaje importante de costuri, timp și mai ales confort pentru consumatori și companii, în industrii cu impact major în viața cotidiană.

Soluția CareAR de la Xerox este destinată echipelor care merg în teren să rezolve diverse probleme tehnice, precum tehnicieni care instalează echipamente IT, antene GSM, echipamente medicale, fac mentenanță site-urilor, din industrii precum telecomunicații, sănătate, energie, logistică și distribuție, producție sau chiar retail prin livrări online. Mai exact, platforma extinsă CareAR va sprijini angajații din teren cu instrumentele vizuale de realitate augmentată și accesul la datele necesare pentru a oferi o rezolvare rapidă și eficientă a situațiilor întâlnite, asigurând servicii și o experiență de înaltă calitate clienților finali, precum și o reducere a costurilor de funcționare aferente.

Tehnologia care stă la baza noii platforme CareAR® este cea de realitate augmentată și AI, ce permite tehnicienilor de service să utilizeze cunoștințele colegilor mai experimentați prin instruiri live, asistate de AR.

Beneficiile utilizării tehnologiei CareAR constau în rezolvarea mai rapidă a unor intervenții la locație, costuri mai mici cu instalarea, mentenanța, cu remedierea problemelor tehnice. Consultantul tehnic care trebuie să rezolve o problemă complexă la un echipament și nu are toată experința necesară sau identifică o situație care solicită un plan elaborat de depanare, prin intermediul CareAR, deschide telefonul mobil, tableta sau ochelarii VR și oferă acces unui coleg senior care este la sediu. Acesta vede în timp real problema, poate să facă adnotări, să încercuiască pe ecran, să sublinieze, să scrie, indicând foarte clar și ușor celui care este pe teren ce are de făcut. Astfel problema se poate rezolva pe loc, fără discuții suplimentare la telefon, pe e-mail sau fără să fie necesară o nouă deplasare la client.

O altă funcție avansată a CareAR presupune modelarea 3D a echipamentului și vizualizarea acestuia pe telefon. Prin animații AR, practic un tutorial 3D, utilizatorul se poate uita la echipament, prin intermediul telefonului sau al tabletei și poate vedea pașii ce trebuie urmați, pe ce buton se apasă, cum se deschide un sertar sau capac etc.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare