Un studiu recent realizat de TechTarget și Eaton a arătat că 37% dintre profesioniștii IT au suferit o întrerupere neplanificată a alimentării cu energie electrică în ultimele 12 luni, din care 32% au spus că întreruperile au durat mai mult de 4 ore. Costul întreruperii alimentării cu energie electrică poate fi în medie de 6.000 de EUR pe oră pentru afacerile mici cu (1-100 de angajați), 60.000 de EUR pe oră pentru afacerile mijlocii cu (100-1.000 de angajați) și mai mult de 1.000.000 de EUR pentru afacerile mari cu (mai mult de 1.000 de angajați).
Pentru unii, astfel de evenimente ar putea fi mai puțin dezastruoase, dar totuși cu inconveniente profund nedorite. Un lucru este sigur, totuși: indiferent de perspectiva lor, toate organizațiile își achiziționează UPS-ul pentru a oferi disponibilitatea maxim posibilă a alimentării cu energie electrică. Cu toate acestea, UPS-urile moderne sunt dispozitive extrem de complexe, cu risc inerent de defectare. Acest lucru poate fi atenuat sau evitat prin implementarea unei strategii de service adecvate pentru nevoile organizației.
Cercetările arată că întreținerea preventivă regulată mărește semnificativ timpul mediu între defecțiuni, permițând în același timp identificarea potențialelor amenințări. Potrivit înregistrărilor Eaton privind service-ul, peste 25% din vizitele de întreținere preventivă au ca rezultat acțiuni corective sau actualizări, rezolvând eventuale probleme înainte de a deveni amenințări la adresa disponibilității energiei electrice.
Deci, întrebarea nu este dacă o strategie privind timpul de bună funcționare al UPS-ului este necesară sau nu, ci cum poate fi găsită cea mai potrivită abordare privind service-ul pentru satisfacerea nevoilor fiecărei organizații. Implementarea unui plan eficient de întreținere preventivă nu numai că minimizează întreruperea activității și costurile cu timpul de nefuncționare, ci și îmbunătățește randamentul global al investiției prin extinderea duratei de viață a echipamentului critic.
Puteți alege între patru opțiuni primare privind service-ul: achiziționarea unui contract de service sau a unei garanții prelungite de la producătorul UPS-ului, contractarea cu un furnizor de servicii independent, utilizarea inginerilor de service proprii sau solicitarea unui ajutor atunci când apare o problemă. Din nefericire, deoarece fiecare proprietar de UPS operează în condiții diferite, niciuna dintre aceste abordări nu oferă o soluție ideală pentru toate aplicațiile. Mai jos, analizăm argumentele pro și contra pentru fiecare opțiune pentru a oferi suportul pentru a putea lua decizii în cunoștință de cauză.
Opţiunea 1: Organizația proprie de service a producătorului UPS
Un producător de UPS de renume va oferi expertiză în profunzime și stoc în depozit, care sunt superioare oricărei părți terțe, incluzând aici și utilizatorii. Tehnicienii de teren instruiți în fabrică beneficiază de o instruire continuă, în profunzime, cu privire la produsele specifice producătorului. Cunoștințele lor profunde privind UPS-urile și performanțele acestora sunt actualizate continuu și întotdeauna susținute de accesul la cele mai recente actualizări de firmware și upgrade-uri pentru a maximaliza performanțele UPS-urilor. În plus, expertiza tehnicienilor, abilitățile lor de depanare și familiaritatea cu mărcile conduc la o perioadă redusă de reparații.
Per total, sprijinul va fi profund în ceea ce privește numărul de tehnicieni de teren, personalul tehnic de rezervă și resursele din birou. În plus, producătorii cel mai probabil vor oferi strategii de reducere a riscurilor, cum ar fi programe de siguranță adecvate și niveluri corespunzătoare de asigurare. Piesele de schimb sunt, de asemenea, disponibile, astfel încât problemele sunt de obicei rezolvate la prima vizită.
Producătorii UPS oferă de asemenea multe planuri de service; garanții standard, garanții extinse, întreținere preventivă, numeroase niveluri de contract de service și facturare de tip timp și material (T&M). Alte opțiuni includ monitorizarea de la distanță și acoperirea non-stop, cu răspunsul în ziua următoare sau cu un răspuns de la două până la opt ore.
În consecință, producătorii UPS pot să prezinte pachete de suport adecvate pentru toate aplicațiile, inclusiv pentru medii cu misiuni critice. În comparație cu alternativele terțelor părți, beneficiile suplimentare ale unei oferte de service a producătorului UPS pot compensa prețurile puțin mai mari.
Opţiunea 2: Furnizor independent de servicii
Furnizorii independenți de servicii sunt organizații terțe care oferă servicii de întreținere, consultanță, lansare, instalare și de urgență pentru UPS-uri și echipamente pentru energie electrică de calitate. Deși de multe ori operează la prețuri mai scăzute decât producătorii UPS, în general au mai puține resurse și instruire mai puțin cuprinzătoare referitoare la diferitele mărci; este practic imposibil trainingul complet al unui tehnician pentru întreaga gamă de UPS-uri a fiecărui producător, mai ales că produsele UPS sunt actualizate permanent.
În mod similar, accesul rapid la piese de schimb pentru toate modelele UPS este extrem de dificil, iar cei mai mulți furnizori independenți se bazează pe designul, suportul și resursele de rezervă ale producătorului de UPS-uri. Registrele de asigurare și de securitate pot să nu fie întreținute în mod corespunzător, iar rezolvarea problemelor în mod rapid poate fi imposibil de realizat.
Deși garanțiile fabricilor sunt puțin probabile (doar dacă nu cumva există un contract cu producătorul), pot fi disponibile service de întreținere preventivă, contracte de service, facturare T&M și alte servicii de asistență.
Opţiunea 3: Întreținere proprie
Pentru organizațiile care au suficiente capabilități electrice și de siguranță interne, întreținerea propriilor UPS-uri poate avea sens din punct de vedere economic. Succesul autoîntreținerii depinde de planificarea și punerea în aplicare a întreținerii preventive de rutină, precum și de gestionarea proactivă a articolelor cum ar fi bateriile și condensatoarele.
Primii responsabili ai organizației trebuie să înțeleagă modul de operare, siguranța, preocupările legate de mediu și principiile de bază ale întreținerii preventive ale unui UPS specific. Preocupările legate de siguranță includ, dar nu se limitează la, pericolele de tip arc electric. Responsabili trebuie, de asemenea, să înțeleagă diferitele condiții de alarmă și răspunsurile necesare pentru evenimente specifice, împreună cu oprirea și pornirea UPS-urilor în diverse aplicații.
Personalul de întreținere intern va beneficia de setul de piese de schimb furnizate de către producătorul UPS-ului. Cu toate acestea, este important ca o organizație să aibă, de asemenea, un acces de rezervă la un furnizor de service profesional.
Opţiunea 4: Timp și material
Întreținerea UPS-ului în modul "Plătești pe măsura ce folosești" (Pay as you go) poate fi uneori potrivită, mai ales dacă UPS-ul este vechi și nu are contract de service disponibil. Cu toate acestea, pentru configurațiile de UPS-uri complexe, multi-modul sau redundante această abordare nu este înțeleaptă din punct de vedere economic.
Disponibil la orice oră pentru toți clienții, T&M este de obicei tarifat orar, cu o cerință de minim o oră. Tarifele tind să crească după orele de lucru și în weekend, iar timpii de răspuns nu sunt de obicei garantați. În plus, piesele de schimb pot fi foarte costisitoare, cu un cost pentru plăci obișnuite ale UPS-urilor de 80 kVA trifazate uzuale care costă peste 5.000 de EUR. Modulele de putere pot depăși 9.000 EUR fiecare, de obicei fiind necesare mai multe. Timpii de răspuns nesiguri și expunerea financiară neplanificată la reparații pot face T&M neatrăgătoare, în special la aplicații pentru misiuni critice. Cu toate acestea, poate fi acceptabilă pentru cei ce execută autoîntreținere, în cazul în care UPS-ul nu este utilizat în totalitate sau în cazul în care întreținerea preventivă este efectuată de un furnizor terț și partea de asigurare a unui contract de service este considerată inutilă din motive de auto-asigurare sau din alte motive.
Concluzii
UPS-urile, deși s-au îmbunătățit semnificativ în ultimii douăzeci de ani, sunt dispozitive complexe care necesită neapărat o întreținere de rutină pentru a evita timpii de nefuncţionare cu posibile efecte devastatoare și extrem de costisitoare. Fiecare dintre opțiunile de mai sus prezintă avantaje și dezavantaje pentru operatori care ar trebui să fie conștienți de acestea.
Indiferent de alegere, o anumită formă de întreținere este întotdeauna necesară pentru a minimiza întreruperea activității și costurile cu timpul de nefuncţionare, pentru a spori rentabilitatea investiției și a maximiza durata de viață operațională a UPS-ului.
Pentru a descărca acest studiu tehnic, vizitați www.eaton.eu/upsservice-whitepaper
Pentru a afla mai multe despre Eaton, vizitaţi www.eaton-electric.ro. Pentru cele mai recente ştiri, urmăriţi-ne pe Twitter (@ETN_EMEA) sau pe LinkedIn (Eaton).