Mediawrite publică rezultatele studiului Dot Ro Content Quality 2016 referitoare la preferințele românilor în ceea ce privește conținutul prezentat pe site-uri.
Rezultatele studiului au vizat un număr de 347 respondenți, din mediul urban, cu vârsta medie de 36 de ani, educație peste medie, iar din punctul de vedere al segmentării de gen, 57% bărbați și 43% femei.
Rezumatul concluziilor:
· Magazinele online sunt cele ce respectă cel mai bine preferințele românilor;
· Site-urile instituțiilor din România au obținut scorul cel mai mic;
· Site-urilor de știri nu se bucură de încrederea românilor;
· Site-urile companiilor sunt văzute ca fiind demne de încredere, bine scrise și obiective.
Strategia studiului are la bază 3 linii generale:
- Demografice + trasarea profilului utilizatorului (în baza standardului de marketing dezvoltat de Mediawrite (TOVP))
- Dimensiunile de evaluare content/conținut (Încrederea, validitatea, cât de complet este conținutul, calitatea prezentării/forma prezentării, gradul de erori și greșeli, rapiditatea cu care oferă esențialul și gradul în care răspunde necesităților utilizatorului )
- Categoriile de site-uri evaluate (site-uri companii & B2B, magazine, ONG-uri, instituții, media/news, bloggers&VIP’s)
Informația prezentată pe site-uri trebuie să fie credibilă, să ofere rapid informația de care vizitatorul are nevoie, să fie obiectivă și actualizată. De asemenea, studiul oferă date despre tipologiile de website-uri care respectă cel mai bine preferințele de content/informație ale românilor. În această categorie, topul este deschis de magazinele online, acestea fiind urmate de site-urile de prezentare ale companiilor, de bloguri, de site-urile de știri/media, de site-urile ONG-urilor și de cele ale instituțiilor din România.
Pentru o analiză amănunțită a cifrelor, studiul poate fi consultat aici.