Cum aleg aplicația software potrivită companiei mele?

25 februarie 2020

În România, piaţa de IT a atins o valoare de peste 5,9 miliarde de euro, aproximativ 80% fiind reprezentat de exporturi, reprezentând o creștere constantă în ultimii ani, de circa 500 de milioane de euro pe an. Deși România este al doilea furnizor de software și servicii din Europa de Est și în top 10 la nivel european, industria se bazează îndeosebi pe export și outsourcing, care contribuie într-un procent covârșitor la valoarea întregului sector.

Cum aleg aplicația software potrivită companiei mele?

Cu toate acestea, doar în România sunt mii de soluții software de tip enterprise, ce răspund cu succes cerințelor de eficientizare și creștere a productivității companiilor din toate domeniile de activitate. Astfel, indiferent de mărimea lor, de cifra de afaceri, de numărul de angajați sau de industria din care provin, companiile pot alege o aplicație potrivită nișei lor.

Întrucât alegerea unei soluții care nu corespunde nevoilor unei companii poate duce la pierderi masive, iată câteva recomandări esențiale în procesul selecției partenerului de implementare și/sau dezvoltare a unei aplicații software enterprise.

Cum aleg o aplicație software potrivită companiei și industriei din care fac parte?

  1. Identificarea problemei

Fie că se află în pragul primei implementări software sau au decis înlocuirea actualei aplicații existente, companiile pot întâmpina diverse probleme la nivelul fluxurilor de lucru, ce pot fi rezolvate prin achiziționarea unei aplicații software.

Iată câteva dintre cele mai întâlnite situații:

  • Inexistența unei sincronizări a bazelor de date ce au rol de comunicare cu fluxuri de activitate
  • Folosirea ineficientă a suitei Office, în special Microsoft Excel, pentru gestionarea stocurilor, producției, calendarelor de plăți sau a managementului resurselor umane.
  • Utilizarea mai multor instrumente sau soluții software ce nu comunică între ele.
  • Fragmentarea datelor și a rapoartelor.
  • Inexistența unor panouri a datelor culese în timp real.
  1. Stabilirea proceselor organizaționale și extragerea concluziilor care vizează digitalizarea

Pentru a identifica în mod corect aplicația software de care compania ta are nevoie, este nevoie de o mapare a proceselor și fluxurilor de lucru organizaționale, pornind de la o listă de activități curente:

  • Cum se desfășoară procesele de lucru în organizație?
  • Cum sunt gestionate și monitorizate acum aceste activități?
  • Ce tipuri de informații sunt colectate și păstrate?
  • Cine are acces la informație?
  • Care sunt obstacolele întâmpinate în prezent?
  1. Folosirea unui canal de obținere rapidă a ofertelor.

Solicită rapid o aplicație software cu ajutorul Softlead, singurul marketplace dedicat soluțiilor software enterprise din România. Astfel, nu mai este nevoie să trimiți zeci de cereri de mail-uri, fiind necesară o singură completare a unui formular pentru ca tu să primești demo-uri din partea companiilor ce dețin în portofoliu aplicația software potrivită ție.

  4. Alege informat aplicația potrivită!

Este extrem de important să cunoști activitatea companiei tale și nevoile acesteia sau ale echipei, înainte de a alege o aplicație software. Astfel, alături de colegii din departamentele care vor utiliza soluția software, construiește o listă de funcționalități și date necesare:

  • Integări cu alte soluții software folosite deja în companie sau planificate pentru a fi achiziționate
  • Training-ul utilizatorilor și efectuarea procesului de onboarding
  • Importarea datelor
  • Opțiuni de customer support
  • Alte funcționalități specifice industriei și profilului activității companiei.

5. Ai nevoie de o aplicație software personalizată ? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected] 

Softlead este singurul marketplace cu rol de generator de lead-uri din România, peste 600 de soluții software fiind listate în cadrul platformei. 

Află mai multe
Aplicații software recomandate

Softlead Marketplace este o soluție de tip SaaS, dedicată business-urilor care vor să implementeze rapid un marketplace. Aplicația se poate personaliza, la cerere, în funcție de tipul business-ului, de industria din care provine și de spe...

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward