Pentru companiile mature, care utilizează o infrastructură digitală compusă din multiple sisteme operaționale, adoptarea unei soluții de tip Data Warehouse accelerează semnificativ viteza de lucru și procesul de obținere a rapoartelor și analizelor de business.
FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, a finalizat implementarea unui sistem de Data Warehouse cu sprijinul furnizorului New Business Dimensions (NBD), prin care reduce de la ore la minute timpul necesar pentru generarea rapoartelor. Înaintea acestui proiect, realizarea rapoartelor necesita prelucrarea manuală a datelor provenite din mai multe aplicații de business, ceea ce consuma timp și genera erori.
Proiectul dezvoltat împreună cu NBD a presupus crearea unui Data Warehouse pe tehnologie Microsoft Azure, în care sunt centralizate și prelucrate datele sursă provenite din 16 sisteme operaționale utilizate de FAN Courier. Compania procesează zilnic peste 400.000 de colete, generând între 15 și 35 de milioane de înregistrări, astfel că utilizarea unei soluții moderne pentru centralizarea și analiza datelor era esențială pentru a susține decizii de business bazate pe informații reale și de încredere.
Pentru a garanta acuratețea analizelor, sistemul rulează un set de algoritmi complecși de inteligență artificială (AI) și machine learning (ML), care verifică și validează automat datele preluate. După procesare și mapare conform cerințelor de business, datele sunt analizate de către utilizatori prin intermediul Microsoft Power BI.
„Soluția dezvoltată de NBD ne-a adus două beneficii majore: creșterea acurateței datelor și a încrederii în corectitudinea rapoartelor, precum și accesul rapid la informațiile procesate și analizate. Viteza de lucru a crescut considerabil, pentru că datele sunt acum pre-agregate și nu mai sunt necesare operațiuni de consolidare și verificare manuală”, afirmă Elena Zlatea, Project Manager, FAN Courier.
Sistemul Data Warehouse implementat la FAN Courier are un nivel ridicat de complexitate și calculează automat peste 200 de indicatori de performanță (KPI), oferind o imagine precisă asupra activității companiei. Infrastructura construită de New Business Dimensions poate susține orice cerință de raportare, atât pentru uz intern, cât și pentru relațiile cu autoritățile, partenerii de afaceri sau firmele de audit.
„Soluția este dezvoltată pe tehnologie Microsoft și este găzduită în cloud, ceea ce asigură atât puterea de procesare necesară, cât și capacitatea de scalare în funcție de nevoi. Numărul mare de aplicații de business de la care preluăm date, precum și volumul uriaș de înregistrări, au reprezentat provocări majore, însă experiența echipei noastre în proiecte similare a făcut diferența”, consideră Andrei Zamfir, Data & BI Manager, New Business Dimensions.
În prezent, sistemul este complet operațional, având peste 60 de rapoarte preconfigurate și 200 de utilizatori activi care își generează propriile analize prin Microsoft Power BI.

                                


