Cum a arătat apetitul pentru digitalizare al companiilor din România în primele 3 luni ale anului 2024? Companiile de servicii, producție și retail în top

25 Mar 2024

Distribuția cererilor de oferte pentru digitalizare în funcție de industrii, tipuri de aplicații software

Cum a arătat apetitul pentru digitalizare al companiilor din România în primele 3 luni ale anului 2024? Companiile de servicii, producție și retail în top

Primul trimestru al anului 2024 a fost marcat de o tendință de menținere a cererilor de oferte pentru aplicații software specifice, comparativ cu anul trecut. Astfel, lunile ianuarie și februarie au indicat un apetit similar cu aceeași perioadă din 2023, singura diferență fiind luna martie, când prin platforma Soflead s-a înregistrat o scădere a cererilor de ofertă calificate. Practic, deși interesul companiilor măsurat prin număr de cereri de oferte a fost la fel cu generat în 2023, solicitările concrete, definite printr-un buget de achiziție software sau printr-un flux clar de aprobări interne au fost considerabil mai mici.

Top 5 industrii care au solicitat oferte software prin Softlead

În primele 3 luni ale anului, industriile cu cel mai mare apetit pentru digitalizare au fost reprezentate de: servicii, producție, retail, medical și construcții. La polul celălalt, domeniile de activitate cu interes relativ scăzut pentru investiții în digitalizare a fost marcat de service-uri auto, transport și dezvoltatori imobiliari.

Cele mai multe dintre companiile care au folosit Softlead în procesul de informare, selectare și achiziție software în primele 3 luni ale anului sunt companii mici și mijlocii.

Aplicațiile software cu cel mai mare interes pentru achiziții și implementare

Platforma Softlead.ro este folosită în special de companiile care caută soluția software de tip enterprise potrivită pentru modelul lor de business (ADN Digital). De aceea, în topul soluțiilor IT care indică cele mai multe căutări se află aplicațiile software de tip ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Manager), semnătura electronică, managementul documentelor și soluțiile software de gestiune.

La polul opus, mai exact în categoria aplicațiilor care nu indică un apetit mare prin platforma Softled se află aplicațiile software dedicate departamentului Financiar – Contabilitate, cele de tip Chatbot sau soluțiile software dedicate birourilor de avocați (juridice).

Interes crescut în primul trimestru al anului pentru Softlead Digital DNA – în vederea generării rapoartelor de audit 100% automatizate pentru aplicarea pe fonduri europene

În 2024, peste 10.000 de companii din România se vor confrunta cu necesitatea unui studiu de fezabilitate (SFD) conform ghidului de finanțare dedicat, pentru a accesa fonduri europene ce includ activități de digitalizare eligibile.

Pentru a facilita acest proces, Softlead oferă consultanților și companiilor private acces la Softlead Digital DNA, singurul instrument care automatizează generarea rapoartelor de digitalizare. Aceste rapoarte pot fi utilizate în etapa inițială, ca studii de fezabilitate, dar și în scopul auditării (la finalul proiectului de achiziție software).

Cine poate beneficia de Softlead Digital DNA?

Ce include raportul de digitalizare?

Fiecare raport de digitalizare este personalizat în totalitate în funcție de ADN-ul companiei beneficiare. Acesta se bazează pe informațiile despre companie, cum ar fi cifra de afaceri, codurile CAEN, numărul de angajați și specificul industriei, definit prin procesele și activitățile dedicate domeniului de activitate al fiecărei organizații.

Echipa Softlead, cu o vastă experiență în digitalizarea a peste 15.000 de companii din România, a contribuit la crearea Softlead Digital DNA, validând importanța și utilitatea acestui instrument.

Astfel, fiecare raport de digitalizare conține:

 

 

 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul