Utilizatori care asteapta cu nerabdare sa primeasca Newsletter-ul saptamanal, cei care il citesc in graba si dezorganizat sau cei care apeleaza frecvent la actiunea de stergere directa a lui. Cu totii, se afla, insa, in toate bazele de date pe care le detin companiile si care constituie segmentul de public vizat in cele mai multe dintre campaniile dedicate.
Ce se intampla, insa, in industria software? Cum sunt aplicate strategiile de marketing de tip direct si care este impactul pe care il au informatiile extrem de specializate asupra utilizatorilor tehnici?
Informatiile prezentate sunt preluate dintr-un studiu Silverpop, publicat in anul 2013, dupa o analiza a mesajelor de tip e-mail primite in anul 2012 de un esantion reprezentativ de 2787 de branduri internationale. In acest context, au fost vizate 3 aspecte esentiale: modul in care au fost construite bazele de date utilizate, compararea rezultatelor la nivel international si alegerea valorilor corecte de referinta.
Pentru industria software, rata deschiderii, valoarea medie este de 20.4%, putand fi considerata extrem de avantajoasa pentru specialistii in marketing care aleg acest canal de informare si promovare.
Din punctul de vedere al deschiderii e-mail-urilor, exista un set de factori care influenteaza rata deschiderii: o buna vizualizare a continului pe mai multe tipuri de device-uri (rezolutii distincte laptop/desktop, tableta, smartphone-uri), relevanta continutului si posibilitatea viralizarii acestuia, prin inserarea butoanelor dedicate (e-mail-ing, social media).
Click-through rates
Din punctul de vedere al ratei de click, industria software se încadreaza la o valoare minima de 2.6%, relativ scazuta in comparatie cu alte domenii (educatie, sanatate), dar mai mare decat in ariile de informare dedicate Computer Hardware, Telecom & Electronics.
Dimensiunea e-mail-ului este un alt element extrem de important.
In cele mai multe dintre cazuri, subiectul e-mail-ului, continutul propriu-zis, elementele de branding si de identitate vizuala, precum si imaginile utilizate, toate acestea determina dimensiunile unui e-mail. Cele mai multe dintre recomandarile specialistilor se indreapta catre o dimensiune maxima de 50 KB, pentru a asigura incarcarea rapida a e-mail-ului. Optimizarea continutului va face ca e-mail-ul sa fie usor de parcurs si de pe alte device-uri decat laptop-uri sau desktop-uri si, va creste, in timp, numarul abonatilor la newsletter.
Din punctul de vedere al ratei de dezabonare, in industria software se intrevede un risc marit al pierderii unui numar important de abonati. Un bounce rate mare indica erori permanente de trimitere, ce pot fi cauzate de existenta adreselor nevalide sau care sunt utilizate cu o frecventa redusa, lipsa interesului pentru continutul trimis.
Studiul Silverpop a fost aplicat pe un numar de 2787 de companii din 40 de tari (incluzand Statele Unite ale Americii, Canada, EMEA si tarile de apartin APAC – Asian Pacific-), fiind testate atat e-mail-uri promotionale, cat si notificari sau mesaje cu rol tranzactional, trimise de companii catre segmente de public din diferite industrii.