Business Breakfast, initiativa a CCIB dedicata stimularii dialogului intre mediul de afaceri si decidenti

31 iulie 2013

Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti a lansat seria de evenimente cu frecventa lunara „Business Breakfast”. În cadrul acestor intalniri, reprezentantii mediului de afaceri au posibilitatea de a intra intr-un dialog mai putin conventional, dar eficient cu specialisti, consultanti si politicieni de top, pe teme de interes economic si de afaceri.

Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti a lansat seria de evenimente cu frecventa lunara „Business Breakfast”. În cadrul acestor intalniri, reprezentantii mediului de afaceri au posibilitatea de a intra intr-un dialog mai putin conventional, dar eficient cu specialisti, consultanti si politicieni de top, pe teme de interes economic si de afaceri.
Business Breakfast, initiativa a CCIB dedicata stimularii dialogului intre mediul de afaceri si decidenti

Invitatul special al primului eveniment din serie a fost Dan Enache, secretar de stat pentru IMM-uri, mediu de afaceri si turism, in cadrul Ministerului Economiei, care, alaturi de gazda Business Breakfast-ului, Iuliu Stocklosa, vicepresedinte al Camerei bucurestene, a discutat cu managerii si antreprenorii prezenti despre solutiile pentru sprijinirea IMM-urilor si dezvoltarea afacerilor.

Potrivit secretarului de stat Dan Enache, scutirea de la plata impozitului pe profit a microintreprinderilor in primul an de functionare, cu conditia mentinerii activitatii inca doi ani, scutirea de la plata impozitului pentru profitul reinvestit, reducerea cu 50% a contributiilor la asigurari sociale datorate de companiile care angajeaza tineri sub 25 de ani, persoane care au depasit 55 de ani, sau lucratori necalificati sunt cateva dintre masurile de stimulare a mediului de afaceri cuprinse in proiectul legislativ de modificare a Legii 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii IMM-urilor.

Noul sistem de impozitare a activitatilor turistice, de alimentatie publica, dar si a activitatilor de prestari servicii din sectorul auto; introducerea conceptului de control major fiscal pentru IMM (o singura data la trei ani), programele dedicate tinerilor antreprenori, modificarile necesar a fi operate (de exemplu la nivel de tarif vamal si achizitii publice) in contextul negocierii TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership) de catre Uniunea Europeana si SUA, masurile de reducere a birocratiei, dezvoltarea programelor de mentorat in vederea sprijinirii antreprenorilor aflati la inceput de drum au fost alte subiecte discutate pe larg in cadrul primei editii a Business Breakfast.

În prezent, in Romania circa 98% din companii sunt incadrate in categoria intreprinderilor mici si mijlocii. Acestea realizeaza 70% din PIB-ul tarii noastre si doar 30% din exporturi. Din pacate, potrivit unei analize Intesa Sanpaolo Bank, 50% dintre IMM-urile nou-infiintate dispar in primii doi ani de activitate din cauza incapacitatii manageriale si a presiunii fiscale.

Dintre problemele ridicate de reprezentantii mediului privat punctam: necesitatea adoptarii Legii insolventei, oportunitatea stimularii industriei de tehnologia informatiei, plata TVA la importurile de componente/materii prime/materiale utilizate in procesul de productie, dificultatile aferente finantarii afacerilor (garantii mari solicitate pentru credite, perioada lunga de analiza a dosarelor), necesitatea dezvoltarii unor programe de stimulare a accesului la fonduri europene.

În cadrul editiilor din septembrie si octombrie ale Business Breakfast vor fi tratate temele „Fondurile europene – surse de finantare si solutii de business pentru 2014 –2020” si „Internationalizarea afacerilor, oportunitati de export pentru firmele romanesti”. De asemenea, incepand cu luna septembrie, Camera bucuresteana, in parteneriat cu Ministerul Economiei, lanseaza seria evenimentelor intitulate „Ziua oportunitatilor de afaceri”, menite sa contribuie la incurajarea exporturilor si la o mai buna cunoastere a conditiilor de intrare pe pietele externe si a oportunitatilor oferite de acestea.

Prima editie a Business Breakfast s-a desfasurat in parteneriat cu COFACE Romania si a fost sustinuta de Intesa Sanpaolo Bank.

Biroul de Presa al CCIB

Despre Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti

Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, Bd. Octavian Goga, nr. 2, Sector 3, 030982, Bucuresti - RomaniaTel./Fax: 021 319 0179

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward