Una dintre cele mai interesante ipoteze lansata in industria software surprinde urmatorul aspect: aplicatiile software modifica intentii, comportamente de consum si tot ceea ce inseamna motivatia. Iar acest lucru este extrem de evident acolo unde telefoanele mobile iau locul computerelor personale, prin multitudinea de aplicatii pe care gadget-urile mobile le ofera utilizatorilor.
Astazi, aplicatiile mobile au transformat smartphone-urile in e-reader-e, portofele electronice, resurse de planificare a task-urilor sau de monitorizare a propriilor afaceri.
Si din punct de vedere social, terminalele mobile sunt aproape tendintele actuale, prin posibilitatile conectarii diverse cu prieteni, colegi de serviciu, oameni apropiati sau necunoscuti, fara limita de varsta, spatiu sau grad anterior de relationare.
Potrivit companiei de research eMarketer, pana in anul 2015, vor fi 156 milioane de utilizatori de Internet pe telefoanele mobile doar in Statele Unite ale Americii. La nivel global, anul viitor vom asista la o crestere a acestui numar pana la 76.0 miliarde de download-uri de aplicatii pentru smartphone-uri. O alta cifra extrem de interesanta vine de la Google si se refera la procentul celor care detin smartphone-uri si folosesc si motorul de cautare (95% in SUA, 92% cauta informatii locale; 89% duc procesul de cautare la urmatorul nivel).
Aplicatii mobile versus accesarea paginilor web de pe mobil
Cei care aleg crearea unei versiuni mobile a website-urilor si care doresc si executia unei aplicatii mobile dedicate, trebuie sa inteleaga faptul ca intre cele doua nu exista mereu “sau”. Posibilitatea alegerii exista, asa cum exista si oportunitatea reala de a investi intr-o aplicatie.
Un studio recent al celor de la Yankee Group ce viza importantanta mobilitatii prin intermediul aplicatiilor pentru smartphone-uri estima cad oar in SUA sunt peste 60 de milioane de oameni pe piata muncii care folosesc in viata de zi cu zi telefoanele inteligente, care depind profesional de acestea, iar cele mai bune aplicatii software care le faciliteaza munca la serviciu sunt disponibile pe device-urile mobile sip e tablete.
Cele mai utilizate aplicatii sunt cele dedicate serviciilor de e-mail-ing si cele de timp PIM (Personal Information Managers). In cadrul companiilor mari, bazele de date au inceput sa fie gandite astfel incat sa permita integrarea comunicatelor interne prin videoconferinte, intranet organizational etc.
Asa cum s-a concluzionat si in cadrul conferintei Let’s speak software!, organizata de Softlead la finalul lunii noiembrie, cu siguranta, pentru anul 2014 nu mai exista indoiala provocata de a avea sau nu o pagina web customizata si pentru gadget-urile mobile. Cu siguranta, cei mai multi au creat sau au in plan crearea unei aplicatii mobile, derivata de la serviciile pe care le ofera prin pagina web. Cele mai importante zone care pot fi fructificate si in cazul aplicatiilor pentru terminalelor mobile sunt cele ce vizeaza comertul electronic/sistemele de plata automate, cele de content management (CMS), IT Service Management, Customer Relationship Management (CRM), Resource Planning, Business Intelligence (BI), HR Management.