Conform celor mai noi date furnizate de Softlead, companiile ce aparțin unor industrii ce au fost direct afectate de pandemie, au ales să amâne decizia de achiziție a aplicațiilor software. Domeniile de activitate ce intră în această categorie includ: transporturile, distribuția, producția, comerțul sau resursele umane. Extrem de interesant este faptul că și domeniul IT face parte din categoria industriilor ușor afectate, argumentele ce stau la baza acestui aspect fiind date de existența unui efect de tip domino prin care ecosistemele de business sunt similare unui lanț trofic. Astfel, dacă sunt câteva industrii de bază afectate de o criză sanitară sau economică, impactul se transferă pe toate verticalele.
Cu toate acestea, în 2020, valoarea proiectelor software generate prin platforma Softlead a fost cu 186% mai mare decât în anul anterior, însumând 3.3 milioane de euro.
La ce tipuri de aplicații software au renunțat companiile în 2020?
Aplicațiile software de tip enterprise, care necesită bugete consistente și resurse umane specifice fluxurilor de implementare, sunt și cele care s-au aflat în categoria proiectelor software amânate în 2020. Mai exact, este vorba despre soluții informatice precum: Enterprise Resource Planning (ERP), Managementul documentelor, Warehouse Management System (WMS), soluții dedicate managementului Resurselor Umane (HR) sau aplicațiile de organizare internă.
Motivele amânării achiziției software
Cele mai multe dintre companii au înregistrat o diminuare a activității, urmată de restructurarea unor departamente, de renunțarea la parteneri, de modificarea procedurilor de lucru și de nevoia de a regândi strategia internă. Din punct de vedere economic, toate acestea s-au oglindit în veniturile organizațiilor, bugetele alocate digitalizării fiind orientate spre alte linii de investiții necesare într-un an atipic.
Care sunt perspectivele pentru anul 2021?
În 2020, 16.7% dintre companiile care au ales o soluție software prin platforma Softlead.ro au schimbat aplicația existentă cu soluții mai performante. Așadar, pentru companiile mari și foarte mari, digitalizarea rămâne un factor de accelerare a inovației, de creștere a performanțelor și a eficienței interne.
Pentru companiile medii, anularea bugetelor din anul 2020 nu înseamnă un trend, ci creionarea strategiilor prin care decizia de implementare software să se concretizeze în 2021.
“Companiile au deja în spate efervescența anului pandemic, dar au au și seturi noi de strategii, scenarii potrivite redresării, repoziționării și anticipării. Alături de programe și granturi dedicate digitalizării IMM-urilor, cum ar fi cele din cadrul axei prioritare 2, anul 2021 poate fi un an al execuției, al punerii în practică și al creșterii. Pentru această schemă guvernamentală, a fost anunțat un buget total de 100 de milioane de euro, iar companiile pot accesa fonduri nerambursabile, cu valori cuprinse între 30.000 și 100.000 Euro.”, Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.ro.
Pentru companiile care încă nu au un plan concret de strategii de digitalizare prin alegerea și implementarea soluțiilor software potrivite, Softlead a implementat Softlead BIZ, un instrument care indică gradul de digitalizare, oferindu-le utilizatorilor un raport personalizat cu sugestii de aplicații potrivite nevoii lor, obiectivelor specificului, industriei și mărimii afacerii.