10% dintre companii au amânat digitalizarea în 2020

23 februarie 2021

10% dintre companiile care intenționau să achiziționeze și să implementeze o soluție software prin platforma Softlead au amânat decizia în 2020, ca efect al impactului pandemiei asupra bugetelor organizaționale

10% dintre companii au amânat digitalizarea în 2020

Conform celor mai noi date furnizate de Softlead, companiile ce aparțin unor industrii ce au fost direct afectate de pandemie,  au ales să amâne decizia de achiziție a aplicațiilor software. Domeniile de activitate ce intră în această categorie includ: transporturile, distribuția, producția, comerțul sau resursele umane. Extrem de interesant este faptul că și domeniul IT face parte din categoria industriilor ușor afectate, argumentele ce stau la baza acestui aspect fiind date de existența unui efect de tip domino prin care ecosistemele de business sunt similare unui lanț trofic. Astfel, dacă sunt câteva industrii de bază afectate de o criză sanitară sau economică, impactul se transferă pe toate verticalele.

Cu toate acestea, în 2020, valoarea proiectelor software generate prin platforma Softlead a fost cu 186% mai mare decât în anul anterior, însumând 3.3 milioane de euro.

La ce tipuri de aplicații software au renunțat companiile în 2020?

Aplicațiile software de tip enterprise, care necesită bugete consistente și resurse umane specifice fluxurilor de implementare, sunt și cele care s-au aflat în categoria proiectelor software amânate în 2020. Mai exact, este vorba despre soluții informatice precum: Enterprise Resource Planning (ERP), Managementul documentelor, Warehouse Management System (WMS), soluții dedicate managementului Resurselor Umane (HR) sau aplicațiile de organizare internă. 

Motivele amânării achiziției software

Cele mai multe dintre companii au înregistrat o diminuare a activității, urmată de restructurarea unor departamente, de renunțarea la parteneri, de modificarea procedurilor de lucru și de nevoia de a regândi strategia internă. Din punct de vedere economic, toate acestea s-au oglindit în veniturile organizațiilor, bugetele alocate digitalizării fiind orientate spre alte linii de investiții necesare într-un an atipic.

Care sunt perspectivele pentru anul 2021?

În 2020, 16.7% dintre companiile care au ales o soluție software prin platforma Softlead.ro au schimbat aplicația existentă cu soluții mai performante. Așadar, pentru companiile mari și foarte mari, digitalizarea rămâne un factor de accelerare a inovației, de creștere a performanțelor și a eficienței interne.

Pentru companiile medii, anularea bugetelor din anul 2020 nu înseamnă un trend, ci creionarea strategiilor prin care decizia de implementare software să se concretizeze în 2021.

Companiile au deja în spate efervescența anului pandemic, dar au au și seturi noi de strategii, scenarii potrivite redresării, repoziționării și anticipării. Alături de programe și granturi dedicate digitalizării IMM-urilor, cum ar fi cele din cadrul axei prioritare 2, anul 2021 poate fi un an al execuției, al punerii în practică și al creșterii. Pentru această schemă guvernamentală, a fost anunțat un buget total de 100 de milioane de euro, iar companiile pot accesa fonduri nerambursabile, cu valori cuprinse între 30.000 și 100.000 Euro.”, Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.ro.

Pentru companiile care încă nu au un plan concret de strategii de digitalizare prin alegerea și implementarea soluțiilor software potrivite, Softlead a implementat Softlead BIZ, un instrument care indică gradul de digitalizare, oferindu-le utilizatorilor un raport personalizat cu sugestii de aplicații potrivite nevoii lor, obiectivelor specificului, industriei și mărimii afacerii.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward