Charisma WMS (Warehouse Management System) este o soluţie avansată de optimizare a stocurilor din depozite. Soluția permite eficientizarea fluxurilor de mărfuri şi produse, recepţia lor în gestiune, structurarea geometrică şi logică a zonelor de depozitat, prelucrarea şi dispunerea logistică a ambalajelor, precum şi alegerea şi livrarea pachetelor, în mod optim,către clienţii finali. Charisma WMS este perfect adaptată companiilor din distribuţie şi retail, indiferent de dimensiune sau complexitate.
Charisma WMS este parte dintr-o platformă unică, integrată, pentru toate procesele de afaceri specifice companiilor de retail şi distribuţie:
- ERP
- Retail
- WMS
- Receipt and Inventory
- Logistics
- Stock Replenishment
- FMD
- Charisma Analyzer (BI)
- CRM
- Cost Control
- Fleet Management
- Expense Approval
- eDecont
Este cunoscut faptul că prelucarea comenzilor este mare consumatoare de timp, având un impact de până la 55% din costul total de operare, cu impact direct asupra calității serviciilor oferite.
- Instalare pe calculator/server - Windows
- Instalare pe mobil (Android nativ)
- On premises
- Windows
- Prin aplicație dedicată pentru Android
- Da, prin dezvoltare la cerere
- Curs
- Webinar
- Prin intermediul documentației
- Permanent (24/7)
- Demo în cadrul unei prezentări
Creşte acurateţea informaţiilor legate de depozitele și operațiunile logistice administrate
- Automatizarea captării de informaţii şi a fluxului de date. Interfaţare atât cu cântare pentru citirea cantităţilor recepţionate, cât şi cu printere de coduri de bare, pentru tipărirea informaţiilor fiecărui articol;
- Gestionarea eficientă a diverselor tipuri de produse și proprietăți ale acestora, inclusiv logistice;
- Definirea și administrarea structurii fizice a spațiilor de depozitare până la nivel de depozit / cameră, alee, raft, nivel, palet;
- Definirea și administrarea structurii logice a spațiilor de depozitare;
- Definirea și administrarea celulelor și tipurilor de celule pe baza statusului: cu stoc disponibil/ în inspecție / blocat / blocat ca urmare a unui retur (probleme de calitate);
- Gruparea zonelor de depozitare pe categorii de produse sau după alte caracteristici;
- Ocuparea optimă a celulelor de stoc, prin utilizarea motorului de evaluare celule, pe baza seturilor de reguli configurate;
- Creșterea acurateței inventarelor, prin colectarea automată a datelor, ca urmare a diferențelor din ce în ce mai mici între scriptic / faptic;
- Intregrarea cu modulele Charismei ERP sau cu orice alt sistem de gestiune tip ERP, incluzând SFA (Sales Force Automation - automatizarea forţei de vânzare), comenzi de aprovizionare lansate de sucursale / magazine sau comenzi postate pe Website-ul companiei;
- Securizarea datelor şi a fluxurilor informaţionale. Permite restricţii sau validări operaţionale.
Creşte productivitatea şi reduce costurile de personal prin automatizarea gestionării comenzilor
- Automatizarea operaţiunilor - recepţie, livrare, inventariere şi transfer de date; configurarea etapelor de verificare/coletare din cadrul fluxului de livrare;
- Integrarea fluxului de aprovizionare și a celui de livrare cu fluxul de documente WMS; datele colectate prin scanare la receptie, depozitare și livrare sunt transmise automat în sistemul ERP;
- Definirea unor reguli de livrare pe client (ex: minim 70% termen de valabilitate) și culegerea articolelor direct la raft, fără document sursă;
- Calculul automat al costurilor cu forța de muncă, pe produs, pe activităţi de cross-docking, consolidate la nivel de companie și / sau filială;
- Reducerea încărcării personalului - eficientizarea capacităţii de încărcare a resursei umane şi urmărirea activităţii acesteia;
- Reducerea utilizării de hârtie;
- Contorizarea şi inventarierea automată;
- Metode optime de culegere a comenzilor: comandă cu comandă, culegere centralizată (bulk) sau cu zonă de pregătire (staging);
- Interfața de operare / vizualizarea documentelor de gestiune a depozitelor în front-office cu ajutorul dispozitivelor mobile;
- Integrarea avansată cu sistemele de automatizare a forței de vânzări mobile (Sales Force Automation), cu comenzile de aprovizionare lansate de filiale sau magazine, sau cu comenzile postate pe site-ul companiei.
- Reprogramare automată - încărcare automată a zonei de depozitare pe baza istoricului;
- Estimarea aprovizionărilor: stocuri curente, marfa pe drum etc.
Eficientizează fluxul de materiale
- Trasabilitatea produselor de la furnizor pâna la client, respectiv de la client la furnizor;
- Calculul drumului optim pentru recepţie şi livrare;
- Optimizarea procesului de livrare, prin sugestii automate din partea sistemului pentru mutarea produselor din zona de depozitare în zona de ridicare marfă (picking):
- Pick by Scan - permite operatorilor din depozit să prelucreze comenzile mult mai rapid, acestea fiind transmise către ei direct în cască. Mesajul include toate informațiile necesare din documentul de picking, emis în sistemul de management al depozitului (WMS). La rândul lui, operatorul folosește microfonul integrat în cască pentru a confirma verbal acțiunile întreprinse, datele fiind înregistrate automat în sistem.
- Pick by Voice - permite operatorilor din depozit să prelucreze comenzile prin intermediul dispozitivelor mobile sau smartphone-urilor cu sisteme de operare Android. Aceștia primesc comenzile online, pe dispozitivele mobile care permit scanarea codul de bare de la raft/produs și introducerea cantității ridicate. Pe baza acestor informații, factura se generează automat pe cantitatea confirmată de operator, iar stocul se actualizează imediat în sistem. Suplimentar, prin acestă metodă, verificarea seriilor medicamentelor se poate face direct de la raft.
- Adaptabilitatea sistemului - schimbare destinaţie depozit, modificare caracteristici de funcţionare depozit, dublă inventariere în depozitul sursă şi destinaţie;
- Administrarea completă a operațiunilor și documentelor existente în cadrul unui depozit - recepţia mărfurilor, urmărirea locaţiilor pentru depozitare sau livrare, mişcările în locaţie sau inter-depozit, contorizare, ridicare (picking) sau expediere;
- Creșterea capacității depozitului, prin optimizarea depozitării produselor aflate în stoc. Folosind operațiuni de compactare se pot transfera articole din mai multe celule intr-una singura;
- Optimizarea orizontală şi verticală a folosirii spaţiului - definirea şi configurarea metodei de administrare a zonelor de depozitare, calcularea rutei optime la recepţie şi livrare, gruparea zonelor de depozitare per categorie de produs sau alte caracteristici;
- Asigurarea unui replenishment configurabil – lansarea de operațiuni de reumplere a celulelor de picking din celulele de depozitare, în funcție de parametri stabiliți (ex: comenzi deschise, stoc optim);
- Recepție rapida a articolelor, cu sau fără documente sursă, cu posibilitatea de recepție directă în celula de depozitare;
Reduce costurile de administrare a depozitelor și a stocurilor
- minimizarea pierderilor de marfă:
- Operarea ieşirilor în ordine FEFO (First Expired - First Output) sau FIFO (First In – First Out); motorul de evaluare celule va propune automat articole pe baza metodei implementate pentru picking /tranfer în zona de livrare;
- Reducerea cantităţilor de produse expirate, a cantităţilor vândute cu reduceri din cauza datei de expirare apropiate, a degradării produselor sau a distrugerii din cauza expirării;
- Inventarierea rapidă şi flexibilă:
- Definirea şi asocierea de caracteristici multiple la nivel de depozit sau celulă de depozitare;
- Inventarierea produselor, total sau parţial;
- Utilizarea unităţilor de măsură multiple, date de expirare marfă / date de valabilitate, clienţi și conturi importante;
- Descărcarea stocului cu sau fără dispozitive mobile, în funcție de caracteristicile mărfii, pentru o mai bună viteză de operare;
- Inițierea inventarierii sau a altor operațiuni de verificare a stocului (pe palet, celulă sau articol) direct din front office;
- Lansarea inventarierii folosind filtre multiple (categorii de articol, atribute articol, zone de depozit), lansare și urmărire operațiuni de kitting (produse compuse stocabile);
- Tipărire etichete atât pentru articole, cât și pentru paleți;
- Accesul la informaţii în timp real;
- Automatizarea proceselor cu ajutorul infrastructurii hardware;
- Reducerea cantităților de produse aflate în inventar, prin mărirea vitezei de rotație a mărfii.
- Reducerea timpului de scanare a produselor în toate etapele fluxului de depozit printr-un ecran de scanare rapidă care permite atât o interfață de tip articol cu articol, cât și o interfață cu precompletarea cantității pe baza pe baza codului de bare al articolului.
- Vizualizare grafică a conținutului depozitului și posibilitatea de a gestiona operațiunile la nivel de paleți (pe baza codului unic pentru paleți);
- Verificare serii FMD (Falsified Medicines Directive) pentru industria farmaceutică - asigură conformitatea activității depozitelor cu Directiva 2011/62/UE și oferă funcționalitățile necesare verificării codurilor FMD, atât în cadrul soluției ERP folosită în Back-Office (producător/distribuitor de medicamente), cât și în cadrul website-ului utilizat în Front-Office (farmacii).
Creşte vânzările şi satisfacţia clienţilor
- Timp minim de răspuns / livrat şi posibilităţi multiple de servire. FIFO (First-In-First-Out), LIFO (Last-In-First-Out), Cross-docking, Replenishment automat, diverse metode de ridicare marfă: Wave picking / Batch picking / Zone picking;
- Predicţii de vânzări şi pregătire din timp a loturilor de livrat pe baza miscărilor de stoc;
- Creștere a capacității de asigurare a comenzilor client (prin reducerea situațiilor de lipsă de stoc), realizat cu alarme de atenționare lipsă stoc minim și raportări cu cantități de produse lipsă stoc și nelivrate;
- Lansarea rapidă a procesului de livrare direct din ordinul de parcurs pe care se pot atașa poziții de comandă (se poate decide să se livreze cu o mașină părți dintr-o comandă);
- Raportare superioară prin acces la indicatori de performanță ai depozitului.
Solicită un demo pentru Charisma WMS
Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!
Părerea ta contează!
Ne dorim să creștem industria IT&C din România, iar acest lucru nu poate fi posibil decât printr-un sistem transparent de evaluare.
Vă rugăm să adăugați un review pentru aplicația Charisma WMS completând câmpurile de mai jos. Toate informațiile de contact sunt utilizate doar pentru validarea feedback-ului și nu vor fi publicate!