De ce sunt companiile interesate de achiziția aplicațiilor software CRM?

7 iul. 2021 7 iul. 2021

Cât costă implementarea unei soluții software de tip Customer Relationship Management?

De ce sunt companiile interesate de achiziția aplicațiilor software CRM?

Conform unui studiu Hubspot, peste 70% dintre managerii de vânzări susțin că utilizarea unui software CRM (Customer Relationship Management) contribuie la dezvoltarea și creșterea companiei, în special a vânzărilor.

Un sistem de management al relației cu clienții implementat corect urmărește și gestionează toate interacțiunile și comunicările pe care reprezentanții companiei le au cu potențialii cumpărători.

Cele mai importante funcționalități pe care trebuie să le conțină o aplicație CRM:

  • Managementul clienților
  • Managementul ofertelor (posibilitatea de a configura reguli de discount în funcție de anumiți clienți, modul de fidelizare)
  • Managementul prospecților și lead-urilor
  • Instrumente de marketing online
  • Modul facturare
  • Modul Help Desk
  • Modul raportare

Motive care propulsează aplicațiile de tip CRM în topul intereselor pentru companii

În urma unor studii efectuate în anul 2019, peste 61% din distribuitorii de vânzări utilizează un software de tip CRM. Folosind datele despre clienți generate de acest tip de soluție, în cadrul aceluiași studiu amintit, s-au generat numere extrem de benefice pentru situațiile companiilor:

  • Veniturile au crescut cu 41% pentru fiecare reprezentant individual de vânzări
  • Importurile ratei de conversei a vânzărilor au crescut cu peste 300%
  • Rata de menținere a clienților s-a majorat cu 27%
  • Costurile de marketing au scăzut cu 23%
  • Marjele de profit au înregistrat creșteri de peste 2%

Statisticile arată că atunci când o companie angajează un client utilizând un CRM, clientul respectiv va cheltui cu 20-40% mai mult data viitoare când va face o achiziție de la acea companie. Utilizarea unui astfel de soft creează o experiență pozitivă pentru clienți, drept urmare, se estimează că aproximativ 70% dintre clienții care au avut o experiență benefică vor recomanda acea companie către familie și prieteni. 

O aplicație de acest tip returnează, în medie, 5.6$ pentru fiecare dolar investit pentru implementare, conturând astfel posibilitățile de extindere a profiturilor.

CRM pe micile ecrane

Utilizarea unui astfel de software de gestiune a relațiilor cu clienții îmbunătățește operativitatea, mai ales atunci când informațiile sunt generate în timp real și puse la îndemână oriunde și oricând, printr-o simplă utilizare a telefonului sau tabletei.

Echipe de vânzări din diverse companii au înregistrat o creștere cu 15% a productivității angajaților atunci când au început utilizarea unei aplicații mobile de management al relației cu clienții. Totodată, organizațiile au asistat, de asemenea, la o creștere de 10% a fluxului de numerar odată cu această implementare.

Softlead deține peste 20 de soluții software de tip CRM în portofoliul său, ce pot fi comparate și analizate în vederea unei decizii de implementare. Află mai multe aici!

Iată care sunt principalele beneficii ale implementării unei astfel de soluții software:

  • Menținerea unei baze de date centralizate a departamentului de vânzări
  • Gestionarea tuturor relațiilor de comunicare cu clienții (chiar și cu cei potențiali)
  • Asigură automatizarea introducerii datelor
  • Crearea rapoartelor de vânzări
  • Organizarea datelor de contact
  • Îmbunătățirea comunicării din cadrul echipei de vânzări
  • Asigură eficientizarea sarcinilor administrative

Care sunt costurile implementării unei astfel de soluții?

Aplicațiile software de tip CRM dedicate companiilor mici au costuri ce pornesc de la 10 Euro/user/lună (în cazul achiziționării variantelor SaaS – Software as a Service), iar soluțiile complexe on premise pornesc de la 600 Euro/user

O aplicație CRM (Customer Relationship Manager) definește relațiile cu clienții și include diversele tipuri de interacțiuni dintre o companie și clienții săi, cum ar fi serviciile de vânzări. O astfel de aplicație include activitățile specifice departamentelor de marketing, vânzări, financiar și suport tehnic relativ la clienți, potențiali clienți, furnizori și parteneri. Scopul este de a unifica interacțiunile unei companii cu clienții acesteia și de a valorifica informațiile pe care le obțin despre aceștia.

Care sunt industriile care investesc masiv în implementarea unei aplicații software de tip CRM?

Ai nevoie de o aplicație software de tip CRM potrivită companiei tale? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!