Ce beneficii oferă rabarburaERP, aplicația software 100% dedicată producției?

11 apr. 2022 11 apr. 2022

Care sunt costurile de implementare ale soluției și în ce mod rezolvă aceasta problemele reale ale companiilor de producție? 

Un interviu cu Mircea Munteanu, CSO Elastoffice SRL.

Ce beneficii oferă rabarburaERP, aplicația software 100% dedicată producției?
  1. Ce include modulul dedicat Managementului operațional al producției și cum poate ajuta, în mod concret, unitățile și fabricile din România?

În ecosistemul rabarburaERP modulul MRP, creat special pentru managementul operațional al proceselor de producție, are ca obiective primare urmărirea și controlul calității, cantității, termenelor și costurilor de realizare. Avantajele esențiale - cu caracter general - ale acestui modul, vin din capacitatea oferită de a deține controlul deplin asupra procesului de producție, prin planificarea cu maximă eficiență a capacităților de producție: a resurselor de orice tip, a bazei de materii prime, a forței de muncă, a activităților de derulat.

Prezentarea particularităților modulului MRP din rabarburaERP ar presupune detalierea specifică a diverselor tipuri de procese de producție pe care acesta le deservește, pornind de la fabricarea mobilei, a nutrețurilor pentru animale, a producției alimentare pentru utilizarea umană, până la fabricarea medicamentelor de uz uman sau veterinar, și altele. Așadar amintesc aici doar prin enumerare funcțiile principale, executate cu specificități pentru diverse industrii:

  • lansarea producției pe baza, sau fără comenzi de vânzare
  • definirea șabloanelor, rețetelor de producție
  • definirea activităților de producție
  • alocarea resurselor umane și utilaje folosite
  • definirea timpului necesar fiecărei activități
  • interogarea necesarului de materiale, materii prime
  • generarea documentelor de stoc
  1. Care este principala problemă a clienților Elastoffice, pe care a reușit să o rezolve rabarburaERP?

rabarburaERP este dezvoltat pe o platformă de tip open-source, unde limitările în oferirea de soluții la problemele ridicate de utilizatorii finali sunt date doar de bugetul de timp și bani alocat de către aceștia. Tocmai de aceea excelăm în a rezolva probleme acolo unde alți furnizori și-au declinat competența. Nu a fost până acum vreo problemă pe care să nu o fi rezolvat. Poate pare o afirmație ce ne face să fim lipsiți de modestie, dar asta a fost realitatea ultimilor ani. Un exemplu este o implementare la un producator de furaje pentru animale, care nu reușise de ani buni să găsească o soluție care să asigure trasabilitatea loturilor pentru multitudinea de produse finite și forme de ambalare ale acestora, distribuția fiind în mari lanțuri de retail, unde la fiecare unitate de vânzare (DSV județene) trebuia ținută și probă martor pe lot/tip de ambalaj. Am încercat să descriu într-o singură frază o întreagă documentație pe baza căreia s-a scris cod și s-a rezolvat cerința specifică.

  1. Cum își poate da seama echipa de management a unei companii de producție că are nevoie de o soluție ERP (Enterprise Resource Planning) integrată, în cazul în care se află la prima implementare de acest fel?

Aici depinde de talentul și imaginația fiecărui manager sau echipă de management, sau de dimensiunile cele mai critice după care se măsoară eficiența întreprinderii, sau de politica de costuri interne sau de politica de resurse umane, sau alți parametrii funcție de structura administrativă a companiei (firmă independentă, subsidiară a unui grup, etc.). Noi am întâlnit mai multe tipuri de momente ale ”revelării” nevoii de ERP. Cele mai de succes proiecte au fost în cazul întreprinderilor antreprenoriale autonome, care au crescut organic în ultimii ani, iar nevoia de administrare la un nivel superior a creșterii a fost conștientizată de management/acționariat.

Mai concret, în ultimul timp, momentul deciziei pentru achiziția unui ERP a venit din conștientizarea faptului că resursa umană care administrează anumite procese costă de trei sau patru ori mai mult față de costul unui ERP.
  1. Ce este DIY rabarburaERP și de ce este acest concept un avantaj pentru clienți?

Este un concept inovativ, destul de rar în domeniul furnizării de soluții ERP, care permite companiilor din industria procesării alimentelor și producției de hrană pentru animale (urmează și alte industrii), să își stabilească propriul ritm în ceea ce privește procesul de implementare. La cererea clientului se setează un server, cu modulele necesare instalate, pe care acesta primește acces. Se livrează de asemenea o documentație (foarte amănunțită) on-line cu ajutorul căreia în funcție de disponibilitatea de timp, resursa umană alocată, interes, și altele, clientul își pune în funcțiune sistemul rabarburaERP. Desigur la cerere consultanții noștri oferă asistența necesară. DIY rabarburaERP este încă un pas în sensul ”democratizării” accesului la resurse informatice pentru anumite tipuri de companii.

  1. În cazul în care vorbim despre o companie care schimbă soluția software, cum se face evaluarea noului furnizor, respectiv a noii soluții IT?

Dacă o organizație a ajuns la momentul în care propria dezvoltare/adaptare se realizează - oarecum forțat - mai mult datorită condițiilor exterioare (piața de exemplu), atunci e momentul să te întrebi cum trebuie să te transformi intern pentru a nu te bloca, atunci când condiționările externe îți vor cere tot mai mult și tot mai repede și tot mai bine. Așadar evaluarea unei noi soluții și/sau furnizor trebuie să fie corelată cu critriile care dovedesc că managementul proceselor interne se dezvoltă/adaptează permanent, chiar cu un pas înaintea cerințelor ce vor veni din mediul exterior – piață, concurență, inovare, etc.

  1. Ce aduce nou pe piața soluțiilor ERP rabarburaERP?

Dacă evaluăm din perspectiva definirii clasice a unei soluții de tip ERP, atunci rabarburaERP esta ”mai mult” decât un ERP. Pentru că are ”atașate” în mod nativ module de management al documentelor, de administrare a resurelor umane, de web-shop, financiar-contabil, și multe alte module care au fost dezvoltate de-a lungul ultimilor 8 ani ca răspuns al cererilor venite de la clienți din industrii diferite. Azi rabarburaERP este de fapt un ”enviroment” de aplicații cu peste 200 de module, care pot fi asamblate diferit între ele spre a oferi serviciul complex de administrare – ERP - a intreprinderilor din domenii foarte diverse.

Iar pentru că primim tot timpul de la utilizatori (atât cei mai vechi sau cei cu proiecte noi) cerințe privind noi funcționalități ale modulelor actuale sau crearea de module noi, rabarburaERP are o evoluție organică din perspectiva propriei adaptabilități și perfecționări. Asta face ca rabarburaERP să fie singurul ERP cu ADN organic.

  1. Care sunt costurile de achiziție ale soluției și ce alte costuri ar trebui să bugeteze o companie de producție care vizează digitalizarea?

În sensul firesc al onenstității care trebuie să guverneze relația dintre furnizor și client, Elastoffice s.r.l. publică pe toate canalele disponibile oferta de preț pentru rabarburaERP. Oferta este construită în așa mod încât o simplă citire a ei pornește un demers educativ al clientului privitor la ce înseamnă implementarea unui ERP. Sunt detaliate acolo costurile pe module, costurile pe ore/zile de muncă privind implementarea, trainingul, conținutul pachetelor de bază, modalitatea de achiziționare a noi module.

De asemenea evidențiem și factorul timp, ca estimare pentru fiecare fază de procesului de la pre-analiză la ofertare, implementare, training.

Concret rabarburaERP poate pleca de la o taxă de SaaS de 250 Euro/lună, cu costuri de implementare de cca. 8.000-10.000 euro în varianta VERDE, sau o taxă de 1.000 Euro/lună cu costuri de implementare de cca. 30.000-50.000 euro în varianta ROȘIE. Diferențele între aceste două tipuri de rabarburaERP sunt semnificative.

  1. Cum ar trebui o companie să se pregătească pentru implementarea unui ERP?

La nivel ”meta", aș sugera pregătirea pentru o schimbare a modelului cultural al organizației.

La nivel tehnic trebuie o pre-analiză temeinică, în urma căreia se descrie în amănunt unde vrea să se ajungă cu implementarea unui ERP în cadrul companiei client: module necesare cu funcționalități specifice, fluxurile de conexiune între aceste module, resurse necesare, timpul/etapizarea implementării, costurile/ritmul plăților, asigurarea managementului implementării.

------------------------------------

Dr. Sociolog Mircea Munteanu

CSO – Elastoffice SRL

Elastoffice Romania a dezvoltat si comercializeaza rabarburaERP, sistemul ERP pentru IMM-uri, incepand cu 250 EUR / luna!

Un sistem cu adevărat integrat, creat în Romania: CRM, Vanzari, Achizitii, HRM, DMS, MRP, Contabilitate, Stocuri si multe alte module. Peste 220. 

Creat pe o platformă de tip ”open-source”. Ceea ce definește...

Citește mai mult

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!